نظر تحلیلگر خارجی درمورد تیم ملی ایران/نتایج شگفت انگیزی رقم خورد

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های مرحله انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا در حال برگزاری است که در پایان هفته دوم این بازی‌ها ملی پوشان ایران با شش امتیاز در صدر گروه A و تیم ملی استرالیا با امتیاز مشابه در صدر گروه B قرار گرفتند.

«گابریل تان» خبرنگار و تحلیلگر ورزشی شبکه فاکس اسپورت در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نتایج تیم ملی ایران با پیروزی یک بر صفر مقابل سوریه و سه بر صفر مقابل عراق گفت: به نظرم قدرت بازیکنان ایران باعث شد تا آنها پس از بازگشت از لیگ‌های اروپایی خیلی خوب هماهنگ شده و بتوانند مقابل سوریه به پیروزی برسند. این موضوع در برد سه بر صفر مقابل عراق هم مشهود بود. ایران با بازیکنان قابل اعتماد همچنان یکه تازی می‌کند.

نظر تحلیلگر خارجی درمورد تیم ملی ایران/نتایج شگفت انگیزی رقم خورد

وی درباره تلاش تیم ملی ایران برای سومین صعود به رقابت‌های جام جهانی فوتبال، تأکید کرد: بازیکنان ایران از استاندارد بالایی برخوردارند. اکثر آنها در تیم‌های مطرح اروپایی بازی می‌کنند. قدرت خط حمله این تیم با حضور مهدی طارمی که از پورتوی پرتغال و سردار آزمون که پیراهن زنیت سنت پترزبورگ را می پوشد بسیار زیاد است.

تحلیلگر فوتبال ادامه داد: قابلیت‌های فنی تیم ملی ایران در سال‌های اخیر بر رقیبان آسیایی کاملاً واضح است. اگر این تیم بتواند کیفیت فعلی خود را حفظ کند، قطعاً بار دیگر به جام جهانی صعود می‌کند.

«تان» درباره نتایج سایر رقیبان نظیر کره جنوبی و امارات خاطرنشان کرد: نتایج تیم‌ها در طول برگزاری بازی‌های مرحله گروهی می‌تواند تغییر کند. به نظرم توانایی تیم‌ها در هر بازی به دلیل مصدومیت‌ها و تغییرات روی نیمکت بابت مربیان آنها تغییر می‌کند.

تحلیل گر فوتبال در آسیا درباره نتایج گروه B که پایان هفته دوم با صدرنشینی استرالیا بوده است، افزود: فکر می‌کنم تیم‌ها در گروه B رقابت سرسخت‌تری دارند. نتایجی که در این بازی‌ها رقم خورده، تعجب آور است. استرالیا به خوبی تیمش را مدیریت کرده و همین موضوع باعث کسب نتایج خوب شد.

نظر تحلیلگر خارجی درمورد تیم ملی ایران/نتایج شگفت انگیزی رقم خورد

او درباره بازگشت ژاپن با برد مقابل چین در بازی دوم یادآور شد: برد عمان مقابل ژاپن یکی از شگفتی‌های قاره آسیا بود. برانکو ایوانکوویچ به واسطه سال‌ها حضور در فوتبال ملی و باشگاهی ایران شناخت کاملی از این قاره پیدا کرده است و با آگاهی برای موفقیت تلاش می‌کند. با این حال به نظرم ژاپن با بردن چین به بازی‌ها برگشت و می‌تواند بار دیگر تلاش خود برای رسیدن به جام جهانی را از سر بگیرد.

«تان» در پایان تصریح کرد: صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا همچون رالی ادامه دارد. فکر می‌کنم هر تیمی باید خودش را برای تک تک دیدارها آماده کند.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.