دوست نداریم راحت حذف شویم/ در تاجیکستان احساس غربت نمی‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۹:۳۰ فردا سه شنبه در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف استقلال تاجیکستان می‌رود. این بازی در ورزشگاه شهر دوشنبه برگزار می‌شود.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از این مسابقه حضور یافت و شرایط تیمش را تشریح کرد.

گل محمدی گفت: قبل از هرچیز از مهمان نوازی مردم تاجیکستان و باشگاه استقلال تشکر می کنم. همچنین از ایرانی های مقیم تاجیکستان که ما را مورد محبت خود قرار دادند. اشتراکات فرهنگی زیادی بین دو کشور وجود دارد. در تاجیکستان احساس غربت نمی کنیم و احساس خوبی داریم. امیدوارم روابط حسنه بین ایران و تاجیکستان قوی تر بشود.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: می دانیم در چه مرحله حساسی قرار داریم. با یک تیم جوان، با انگیزه و پرتلاشی بازی خواهیم داشت. برای رسیدن به این مرحله بازی های خوبی انجام دادیم و سختی زیادی کشیدیم. دوست نداریم راحت از این مرحله کنار برویم. برای مبارزه وارد زمین می شویم. فکر می کنم تجربه بازیکنان پرسپولیس برگ برنده ما خواهد بود. به تیم خودمان ایمان و اعتقاد کامل داریم و می دانیم بازیکنانمان مرد روزهای سخت بوده اند.

گل محمدی در خصوص برگزاری بازی در تاجیکستان و میزبان نبودن پرسپولیس خاطرنشان کرد: بیش از دو سال است که پرسپولیس به عنوان میزبان بازی نکرده است. نزدیک به ۹۰۰ روز است که به خاطر تحریم ها و ویروس کرونا بازی خانگی نداشته ایم. این مسئله شرایط را برای هر تیمی سخت می کند. پرسپولیس پرهوادارترین باشگاه در آسیا است. نبودن هواداران بیشترین ضربه را به تیم ما خواهد زد. با این حال ما پرسپولیس هستیم و همیشه برای بردن و افتخار جنگیده ایم. برای هواداران می جنگیم و تا آخرین نفس هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می دهیم. بازیکنان در چند سال گذشته نشان داده اند چه تفکرات بزرگ و چه ذهنیت برنده و اراده قوی دارند و مشکلات را رفع کرده اند.

وی گفت: شناخت ما از استقلال در بازی های لیگ قهرمانان آسیا است. باتوجه به اینکه مسابقات اخیر این تیم از تلویزیون پخش نمی شد که دلیلش را نمی دانم، شناخت جدیدی از این حریف نداریم. استقلال تیم جوان و با انگیزه ای است که خوب دفاع می کند و نظم خوبی دارد. قطعا بازی راحتی برای ما نخواهد بود.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه نخستین بار است که مقابل تیمی از تاجیکستان قرار می گیرد، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در تاجیکستان هستیم و اینجا واقعا احساس غربت نداریم. روح ورزش و هدفمان از ورزش دوستی بین ملت ها و دولت ها و ایجاد رفاقت است. بازی فردا هم یکی از همین رویدادهای ورزشی است. احترام زیادی برای استقلال قائل هستیم. فارسی یک زبان بسیار شیرین و یک زبان مهم دنیا است. باید به این زبان افتخار کنیم. بازی فردا می تواند یک جشن خوب برای دوستی و نزدیکی بیشتر دولت ها و ملت ها باشد.

سرمربی پرسپولیس گفت: تیمی که خوب دفاع می کند برای ضد حمله هم برنامه دارد. شناخت ما از استقلال این است که برای حمله هم سرعت خوبی دارند و خیلی تیم خطرناکی است. اینها را آنالیز کرده ایم. هم از قدرت خط حمله و هم از قدرت دفاع تیمی استقلال خبر داریم. راهکارهایی برای باز کردن دفاع تیمی و مهار مهاجمانشان داریم که امیدوارم فردا آن را اجرا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.