بیش از ۴۲۷ هزار دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد

محمد مهدی بانشی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۷۴۸ نفر دُز اول و ۱۲۰ هزار و ۳۱۶ نفر دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند.
وی افزود: در میان پیک پنجم و ششم بیماری کرونا قرار داریم و باید واکسیناسیون را  افزایش دهیم تا در پیک ششم با تبعات کمتری مواجه شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر گروه‌های پرخطر بالای ۶۵ سال واکسینه  نمی شدند پیک پنجم مرگبارتر بود چرا که ۷۵ درصد مرگ‌های کرونا در گروه‌های واکسینه نشده  هستند.

بانشی عنوان کرد: کاهش مرگ و میر سالمندان بیانگر تاثیر  واکسیناسیون در این قشر از جامعه است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت شده تزریق در استان  تاکنون ۱۵ هزار دُز در روز بوده، ابراز داشت: پیش‌بینی برای استان کهگیلویه و بویراحمد تزریق ۲۰ هزار دُز واکسن در روز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موجودی ۵۰ هزار دُز واکسن بدون پرت در استان گفت: حسینیه ثارالله هشت خط تزریق  واکسن دارد که باید روزانه سه هزار نفر به این مکان مراجعه کنند اما مراجعه کننده حدود ۴۰۰ نفر هستند.

وی افزود: در حالی که در سامانه سلامت هفت هزار ظرفیت برای مراکز واکسیناسیون تعریف کردهایم اما کمتر از ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر نوبت گرفتند و بقیه بدون نوبت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.