فینال گروه ششم بازی فوتسال ایران با آرژانتین است/ مغرور نشده‌ایم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران روز گذشته در نخستین دیدار خود در گروه ششم جام جهانی لیتوانی با نتیجه ۳ بر ۲ از سد صربستان گذشت. یکی از چهره‌های ویژه و تاثیرگذار ایران در این مسابقه، علیرضا صمیمی دروازه بان ایران بود که بارها با واکنش‌های خود مانع گلزنی بیشتر حریف شد.

فینال گروه ششم بازی ایران با آرژانتین است نه صربستان

صمیمی درباره این مسابقه به خبرنگار مهر، گفت: بازی اول در جام جهانی همیشه سخت است بخصوص برای ما که به نوعی از دیدار با صربستان به عنوان فینال گروه ششم یاد می‌شد. البته به نظر خودم فینال این گروه بازی ما با آرژانتین است ولی از ۲۰ روز پیش بحثی شکل گرفت که دیدار ایران با صربستان حساس است و نحوه صعود به مرحله بعد را تعیین می‌کند.

بدشانسی ایران با تساوی صربستان مقابل برزیل

دروازه بان تیم ملی فوتسال ایران افزود: ما در رنکینگ جهانی و همچنین نتایج گذشته خیلی برتر از صربستان هستیم. به نظرم برای این مسابقه دچار بدشانسی شدیم. صربستان پنج روز قبل از جام جهانی با برزیل بازی کرد و از این تیم مساوی گرفت. همین مسئله انگیزه آنها را بیشتر کرد و باعث شد فشار بیشتری در این مسابقه به ما بیاید.

فینال گروه ششم بازی فوتسال ایران با آرژانتین است/ مغرور نشده‌ایم

می‌توانستیم بهتر باشیم

صمیمی با بیان اینکه دیدار با صربستان بازی تاپ و عالی تیم ملی ایران نبوده است، گفت: ما از تجربه خودمان استفاده کردیم ولی می‌توانستیم بهتر باشیم. تلاشمان این است که بازی به بازی بهتر شویم و به هدفمان که فینال جام جهانی است برسیم. البته بازی به بازی پیش می‌رویم و فعلاً روی دیدار با آمریکا تمرکز کرده‌ایم.

اخراج احمدی سختگیرانه بود

وی در خصوص تاثیر اخراج حمید احمدی بر افزایش فشار تیم صربستان اظهار کرد: به نظرم اخراج احمدی کمی سختگیرانه بود و داور می‌توانست به او کارت قرمز ندهد. با این حال باید آماده هر اتفاقی باشیم. دو دقیقه‌ای که یک بازیکن کمتر بودیم برای ما مثل ۱۵ دقیقه شرایط عادی مسابقه بود. خوشبختانه با یک بازیکن کمتر هم از صربستان گل نخوردیم.

سپهر محمدی برای من قوت قلب است

دروازه بان تیم ملی فوتسال در خصوص عملکرد خوبش در این بازی خاطرنشان کرد: تمام بازیکنان زحمت کشیدند و داخل زمین جنگیدند. ما برای کشورمان زحمت می کشیم و همه در این نتیجه به یک اندازه سهیم هستیم. در نهایت این ایران است که برنده می‌شود. باید از همه مربیان و بازیکنان و حتی کسانی که روی نیمکت بودند تشکر کرد بخصوص سپهر محمدی (دیگر دروازه بان تیم ملی). محمدی حتی از روی نیمکت هم برای من قوت قلب است و مدام مرا راهنمایی می‌کند. او هم نقش پررنگی در برد دیروز داشت.

خوشحالی برد برابر صربستان را در زمین گذاشتیم

«آیا برد برابر صربستان و باخت سنگین آمریکا برابر آرژانتین باعث نمی‌شود ملی پوشان برای بازی بعد مقابل آمریکا دچار غرور شوند؟» صمیمی در پاسخ به این سئوال گفت: واقعیت این است که اصغر حسن زاده کاپیتان تیم ملی بعد از پایان بازی دیشب گفت که از برد برابر صربستان خوشحالیم ولی این خوشحالی را داخل همین زمین می‌گذاریم و بیرون می‌رویم. بعد از بازی با صربستان آماده بازی با آمریکا شدیم چون جام جهانی برای ما یک یا دو مسابقه و برد نیست.

فینال گروه ششم بازی فوتسال ایران با آرژانتین است/ مغرور نشده‌ایم

بازی با آمریکا سخت‌تر است

وی ادامه داد: جا و زمانی برای غرور مقابل آمریکا نداریم. اتفاقاً بازی با آمریکا سخت‌تر است چون در بازی با آرژانتین شکست خورده و به دنبال جبران است. برای ما بازی با صربستان به تاریخ پیوست و تمام فکر و ذکرمان دیدار با آمریکا است.

در لیتوانی تبلیغات زیادی برای جام جهانی نشده است

دروازه بان تیم ملی فوتسال ایران درباره حال و هوای میزبانی لیتوانی در جام جهانی و اینکه به نظر می‌رسد مردم این کشور استقبال چندانی از این رویداد نکرده‌اند، تصریح کرد: بله، به جز نصب چند بنر کوچک مقابل هتل و سالن مسابقات، تبلیغات گسترده‌ای برای جام جهانی نشده است. ورزش اول لیتوانی بسکتبال است و شاید یکی از دلایل عدم استقبال از فوتسال همین باشد. هدف فیفا هم همین است که میزبانی‌ها را به کشورهایی بدهد که فوتسال در آن رشد کند. جا داشت تبلیغات گسترده‌تری برای جام جهانی شود ولی از نظر امکانات و هتل همه چیز عالی و حرفه‌ای است.

تشکر از حمایت مردم ایران

صمیمی در پایان گفت: جا دارد از مردم ایران بابت حمایت و پیام‌های دلگرم کننده‌شان تشکر کنم. قول می‌دهیم برای شادی آنها تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.