پرداخت۱۸۰میلیاردریالی بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد به مراکز درمانی

به گزارش ایرنا ، غلامرضا کاظمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: براساس قانون برنامه توسعه هر گونه پرداخت منوط به ارائه نسخ الکترونیکی است و با توجه به تخصیص های صورت گرفته تا شهریور ماه سال جاری حدود ۱۸۰میلیارد ریال از مطالبات موسسات طرف قرارداد دولتی و غیر دولتی، دانشگاهی و خصوصی پرداخت شده است.

وی افزود: در بخش خصوصی (درمان مکانیزه) بیش از ۱۱۳میلیارد ریال ، درمانگاه ها (درمان مکانیزه) افزون بر ۱۳ میلیارد ریال ، بستری بیش از ۴۹میلیارد ریال ،مکانیزه بستری موقت ۵۳۴ میلیارد ریال ، مکانیزه بیماران خاص بیش از سه میلیارد ریال پرداخت شده است.

کاظمی تصریح کرد: با وجود افزایش هزینه ها، تمام بدهی های بیمه سلامت به سازمان ها و موسسات استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۹ تسویه حساب شده است.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری شاهد اجرای ۱۰۰ درصدی نسخه نویسی الکترونیکی در استان خواهیم بود.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دولت در برنامه ششم توسعه مکلف به اجرای طرح دولت الکترونیک شده و اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی نیز جدا از صرفه جویی بالا در هزینه ها، به کاهش قابل توجه سوء استفاده های احتمالی از دفترچه بیمه و همچنین رصد و نظارت بهتر بر امور کمک بسیاری خواهد کرد.

وی عنوان کرد: ۱۰۰درصد موسسات طرف قرارداد بخش خصوصی استان برنامه‌های نسخ الکترونیک را اجرا می نمایند به طوری که این استان با ۸۲.۶ درصد تجویز نسخ به صورت تمام الکترونیکی در رتبه بندی کشوری جزو استان‌های پیش روی کشور به حساب می آید.

کاظمی با بیان اینکه بیمه شدگان صندوقها ی روستایی و بیمه سلامت همگانی تنها تا پایان شهریور ماه سال جاری فرصت دارند که نسبت به تمدید اعتبار بیمه خود اقدام کنند افزود بیمه شدگان این دو صندوق می توانند نسبت به تمدید اعتبار بیمه خود از طریق سامانه و بدون مراجعه به ادارات و دفاتر پیشخوان اقدام نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:در حال حاضر سامانه های bimehsalamatiranian.ir و http://eservices.ihio.gov آماده شده است و بیمه شده هایی که تاریخ اعتبار آنها پایان شهریور ماه است می‌توانند کد ملی سرپرست خانوار را وارد و بسیاری از اطلاعات را مشاهده و ویرایش کنند.

وی تصریح کرد: هم چنین این امکان فراهم شده است که بیمه شده ها دیگر به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه ای روستایی و عشایری و سلامت همگانی مراجعه نکنند، لذا اگر بیمه آنها فاقد اعتبار باشد با مراجعه به همین سامانه می توانند بدون حضور آن را تمدید کنند و حتی می‌توانند در این سامانه عکس های خود را اصلاح و عکس جدید بارگذاری نمایند.

کاظمی گفت: بنابر این از تمام بیمه‌شدگان انتظار می رود که قبل از پایان شهریور از امکانات سامانه ایجاد شده استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون ۳۴۴ هزار نفر روستایی، ۹۷ هزار نفر از کارکنان دولت و ۳۳ هزارو ۳۶۴  نفر از سایر اقشار از بیمه سلامت استفاده می کنند.

کاظمی گفت: همچنین بیش از ۴۷ هزارو ۲۶ نفر از جمعیت استان از بیمه سلامت همگانی و یکهزار و ۷۲۱ نفر از بیمه ایرانیان استفاده می کنند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شد و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح به مردم خدمات بیمه ای درمان ارائه می دهد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.