پرسپولیس کار سختی برای تکرار فینال دارد/ شناختی از استقلال نبود

بیژن ذوالفقار نسب در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره صعود پرسپولیس به عنوان تنها نماینده فوتبال باشگاهی ایران به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا گفت: متأسفم استقلال و تراکتور نتوانستند بازی ایده آلی از خود به نمایش بگذارند. بدتر از این شکست، انتظاری بود که خیلی از اهالی فوتبال بابت این باخت داشته‌اند.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: دو تیم شرایط بسیار ضعیفی داشتند. استقلال به هیچ وجه آماده نبود و تمایلی هم به پیروزی از خود نشان نداد. تراکتور هم به قدری حاشیه پیدا کرد که همه منتظر بودند چند گل از النصر دریافت کند اما یک گل خورد و از ادامه بازی‌ها کنار گذاشته شد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد این تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: خوشحالم این تیم به یک چهارم نهایی صعود کرد اما پرسپولیس از نظر فنی در این بازی خوب نبود. این تیم بر خلاف همیشه واقعا حرفی برای گفتن نداشت. آنها روند ایده آل فنی همیشگی خود را نداشتند. پرسپولیس ضعیف بود و دلیلش هم می‌تواند عدم مطالعه روی شیوه بازی استقلال تاجیکستان بوده باشد. بعید می‌دانم یحیی گل محمدی اطلاعات کاملی از حریف داشت. اگر این طور بود پرسپولیس می‌توانست عملکرد بسیار بهتری در زمین مسابقه داشته باشد.

ذوالفقار نسب ادامه داد: استقلال تاجیکستان بازی تأخیری را در دستور کار قرار داده بود و مشخص بود که آنها دنبال ضد حملات سرعتی هستند. چمن مصنوعی هم مزید بر علت شده بود تا پرسپولیس نتواند بازی همیشگی خود را انجام دهد. پرسپولیس با خوش شانسی گل زد وگرنه بعید می‌دانم اگر بازی به وقت‌های اضافه هم کشیده می‌شد تیمی در ۱۲۰ دقیقه می‌توانست گل بزند.

او ادامه داد: به هر حال کسب نتیجه مهم‌تر از بازی زیبا در این مرحله بود. بازیکنان پرسپولیس بی تفاوت بازی کردند و انگیزه خیلی زیادی نداشتند. واقعا امیدوارم پرسپولیس برای تکرار حضور در فینال آسیا تغییرات اساسی فنی نسبت به بازی با استقلال تاجیکستان داشته باشد.

وی درباره عملکرد بازیکنان تازه وارد پرسپولیس نظیر رضا اسدی گفت: فعلا خیلی زود است بخواهیم آنها را ارزیابی کنیم. بازیکنان جدید باید همچنان با پیراهن پرسپولیس بازی کنند تا بتوانند به رشد کافی در ترکیب تیمی برسند. متأسفانه پرسپولیس مهره‌های خیلی با ارزشی را از دست داده است و کار سختی برای جبران دارد.

ذوالفقار نسب درباره احتمال تکرار حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان تصریح کرد: پرسپولیس باید بداند حرفه‌ای شده است و برای ماندن در جایگاه قهرمانی خیلی تلاش بیشتری کند. امورات پیش فصل پرسپولیس برای هواداران نگران کننده است. شاید این حرف تلخ باشد اما اگر پرسپولیس بخواهد شبیه به دیدار با استقلال تاجیکستان بازی کند مشکلات اساسی در عربستان و برگزاری بازی یک چهارم نهایی خواهد داشت.

پرسپولیس کار سختی برای تکرار فینال دارد/ شناختی از استقلال نبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.