بیش از هزار کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند بهسازی است

پیروز کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرانه دانش آموزی در مدارس  کهگیلویه و بویراحمد ۸.۲ درصد بوده که نسبت به متوسط کشور که تقریبا ۵.۲ می باشد سرانه آموزشی نسبتا خوبی را در استان داریم.

وی پیرامون وضعیت ساخت مدارس طی ۲ سال اخیر اظهار داشت:  در سال گذشته ۱۷۴ کلاس درس توسط سازمان نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد تحویل آموزش و پرورش استان داده شد و در ۶ ماهه نخست امسال نیز تا اوایل آبان ماه ۱۱۰ کلاس درس  دیگر را آماده و تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد.

کرمی ابراز داشت: این مدارسی که اداره نوسازی افتتاح می کند تجهیزات آن ها را به طور کامل مهیا  نموده و در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهد.

وی تاکید کرد: استاندارد سازی وسایل گرمایشی  ۱۰هزار و ۳۷ کلاس درس، ایزوگام ۴۱ هزار متر مربع در مدارس، ایجاد ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی از جمله کارهایی است که در نیمه  دوم سال۹۹ تاکنون برای دانش اموزان استان انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سال جاری ۱۱ میلیارد تومان اعتبار از سازمان نوسازی کشور دریافت شده که کارهای مناقصه برای احداث سرویس های بهداشتی در مدارسی که فاقد سرویس بهداشتی اند، در دست انجام است.

کرمی افزود: هم اینک ۸۵ فضای آموزشی با زیربنای ۱۰۵ هزار و ۳۹۳ مترمربع در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای ساخت این تعداد فضای آموزشی در استان هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است. 

کرمی عنوان کرد: پس از تکمیل و بهره برداری از این تعداد فضای آموزشی ۴۴۳ کلاس درس به مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزوده می‌ شود. 

وی ابراز داشت: میزان پیشرفت فیزیکی ۸۵ فضای آموزشی در حال ساخت در کهگیلویه و بویراحمد به طور میانگین ۷۰ درصد است.

بنا به گفته متولیان امور آموزشی فعالیت مدارس این استان در مهرماه ۱۴۰۰ بر اساس الگوهای سه گانه حضوری، ترکبیی و غیرحضوری است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.