احمد مددی: هیچ نقشی در خرید، راه‌اندازی و استفاده از VAR نداریم

احمد مددی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد شرایط ورزشگاه آزادی برای نصب و راه اندازی سیستم VAR و همچنین پیش بینی های صورت گرفته برای بازسازی و بهسازی این مجموعه توضیح داد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت مجموعه ورزشی آزادی امکانات لازم را برای استفاده از سیستم VAR در این ورزشگاه مهیا کرده است، گفت: هرآنچه مسئولان فدراسیون فوتبال در این زمینه مطالبه داشته اند از طرف مجموعه ورزشی آزادی پاسخ داده شده است. تعامل لازم در خصوص نصب و راه اندازی سیستم VAR میان مدیریت مجموعه آزادی و فدراسیون فوتبال وجود دارد و قطعا این همکاری به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

سرپرست مجموعه ورزشی آزادی در مورد «مسئولیت سیستم VAR و اینکه فدراسیون فوتبال آن را در رابطه با تیم ملی عهده دار شده است اما ظاهرا در مورد لیگ برتر هیچ فرد و نهادی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است»، خاطرنشان کرد: سازمان لیگ فوتبال متولی برگزاری مسابقات باشگاهی در سطح لیگ برتر، دسته اول، دسته دوم و … است. بنابراین هر تصمیم و اتفاقی در این زمینه در حوزه اختیارات سازمان لیگ است. سازمان لیگ هم یکی از ارکان فوتبال کشور است. در این میان ورزشگاه آزادی هم تعامل لازم را با هر دو نهاد (فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ) خواهد داشت.

«در واقع منظور شما این است که ورزشگاه آزادی و مدیریت آن مسئولیت مستقیمی در این زمینه نخواهد داشت»، مددی در واکنش به این پرسش گفت: VAR سیستمی است که تهیه و بهره برداری از آن به طور کامل با فدراسیون فوتبال است. ما در ورزشگاه آزادی هیچ نقشی در خرید، راه اندازی و استفاده از این سیستم نداریم. فقط تعبیه مکان و ارائه امکانات لازم برای نصب و بهره برداری از آن با ما خواهد بود.

سرپرست مجموعه ورزشی آزادی همچنین در مورد بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی که تیرماه گذشته محمدباقر نوبخت رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه وعده تخصیص آن را در دولت دوازدهم برای بازسازی و بهسازی این ورزشگاه داد، تصریح کرد: یکی از مواردی که در بدو ورودم به ورزشگاه آزادی پیگیر آن بودم، همین مسئله بود. مکاتبات لازم در این زمینه با سازمان برنامه و بودجه انجام شد و حتی شخصا پیگیر آن بودم اما همه پیگیری ها به این منجر شد که هیچ بودجه ای برای ورزشگاه آزادی و بازسازی و بهسازی و مقاوم سازی آن تخصیص داده نشده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که ورزشگاه آزادی به عنوان یک ورزشگاه ملی با مشکلات عدیده ای مواجه است که رسیدگی به آنها نیازمند تخصیص اعتبار لازم است اما متاسفانه دولت دوازدهم در تخصیص بودجه ای که خود وعده آن را داده بود، خلف وعده کرد.

مددی در پاسخ به این پرسش که «رویکرد موردنظر برای بازسازی و بهسازی و مقاوم سازی ورزشگاه آزادی چیست و چه بودجه ای در این زمینه پیش بینی شده است؟»، تاکید کرد: برنامه مدونی برای بازسازی و نوسازی ورزشگاه آزادی در تمام اماکن شامل استادیوم یکصد هزار نفری، سالن دوازده هزار نفری و … تدوین شده است که همه آنها نیازمند تامین منابع هستند و به محض تخصیص بودجه لازم، اقدامات موردنظر بر اساس اولویت آغاز می شود.

سرپرست مجموعه ورزشی آزادی خاطرنشان کرد: این برنامه تدوین شده شامل اقدامات مختلف برای بازسازی اماکن، کابل کشی ها، اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی، احداث سیستم فاضلاب و … می شود.

وی در مورد اولویت های مورد نظر برای بازسازی و بهسازی ورزشگاه آزادی تصریح کرد: اولویت اول قطعا استادیوم یکصد هزار نفری فوتبال است و بعد از آن سالن دوازده هزار نفری؛ در مورد استادیوم یکصد هزار نفری نیازمند اقداماتی مبنی بر کابل کشی، مقاوم سازی سکوها، تامین برق پایدار جهت روشنایی و … است.

«اقداماتی که دو سال پیش به بهانه حضور تیم پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان در ورزشگاه آزادی انجام شد چقدر پاسخگو و نتیجه بخش بوده است؟»، مددی در پاسخ به این پرسش گفت: از استادیوم فوتبال بازدید کامل و فنی صورت گرفته است. سه جایگاه در ورودی طبقه اول آن زمان مقاوم سازی شد که امروز نیازی به تکرار این کار ندارد. در واقع اقداماتی که ما قصد انجام آن را داریم، ادامه همان اقدامات است.

سرپرست مجموعه ورزشی آزادی در مورد «بودجه لازم برای اجرای برنامه های بازسازی و بهسازی این ورزشگاه و اینکه درخواست تامین آن مطرح شده یا نه و کار از چه زمان آغاز می شود» به خبرنگار مهر گفت: بازسازی کامل ورزشگاه آزادی بودجه کلانی لازم دارد. درخواست تامین بودجه را به سازمان برنامه و بودجه و شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی که نهاد بالادستی ما به حساب می آید، اعلام کرده ایم. البته این شرکت منابع محدودی دارد درحالیکه با پروژه های زیادی مواجه است که خود نیازمند اعتبارات هستند. درکل بودجه عمرانی محدود است.

احمد مددی در پایان گفت: یکسری اقدامات ابتدایی برای بازسازی آزادی را آغاز کرده ایم اما انجام اقدامات بر اساس برنامه گسترده ای که پیش بینی کرده ایم را منوط به دریافت بودجه لازم کرده ایم. هر زمان بودجه تخصیص داده شود، اقدامات را انجام می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.