ترکیب احتمالی پرسپولیس/ هافبک قدیمی کلید پیروزی مقابل استقلال؟

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در حالی ساعت ۱۶:۱۵ امروز شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که شرایط سرخپوشان پایتخت برای این دربی متفاوت‌تر از همیشه است.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که ۶ بار مقابل استقلال به میدان رفته است پنج تساوی و تنها یک پیروزی مقابل این تیم در وقت‌های قانونی داشته است. سرمربی پرسپولیس دو بار در ضربات پنالتی به فرهاد مجیدی سرمربی کنونی استقلال هم باخته است تا اینگونه برای تقابل دوباره با این مربی به فکر جبران باشد.

البته یحیی در دیدار برگشت فصل گذشته لیگ برتر با گلزنی عیسی آل کثیر توانست فرهاد را با سربازان آبی پوش خود شکست دهد اما شکست مقابل استقلال در جام حذفی فصل گذشته، کام او را دوباره تلخ کرد تا حالا برای جبران آن نتیجه و بازگشت به دوران اوج با پرسپولیس عطش پیروزی در دربی ۹۷ را داشته باشد.

سرمربی سرخپوشان در حالی تیمش را برای بازی با استقلال آماده کرده است که نتیجه گیری این تیم در دو بازی قبلی باعث شده تا گل محمدی تصمیم به حفظ بازیکنان خط دفاعی خود بگیرد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس/ هافبک قدیمی کلید پیروزی مقابل استقلال؟

حامد لک در حالی از دروازه پرسپولیس حراست می‌کند که دنبال سومین کلیت شیت متوالی است. او برای رسیدن به این امر نیاز به تمرکز علی نعمتی و فرشاد فرجی در دفاع دارد. مهدی شیری هم که شروع خوبی داشته است در دفاع راست بازی می‌کند و سعید آقایی نیز همچنان جناح چپ خط دفاعی را در اختیار خواهد داشت. خط دفاعی جوانی که پس از مدت‌ها بدون سیدجلال حسینی به مصاف استقلال تهران می‌رود.

کمال کامیابی نیا با عملکرد موفق خود همچنان رضا اسدی را نیمکت نشین نگه می‌دارد تا میلاد سرلک کمی از او جلوتر رفته و آزادی عمل بیشتری داشته باشد. مهدی ترابی نیز مهاجمان را تغذیه می‌کند اما مشخص نیست آیا امید عالیشاه که در بازی با نفت مسجد سلیمان غایب بود به ترکیب بر می‌گردد یا همچنان این تیم با دو مهاجم بازی می‌کند. ضمن اینک حضور وحید امیری به واسطه ادامه روند درخشان خود در دربی ۹۷ پایتخت قطعی است اما باید دید گل محمدی زوج عیسی آل کثیر و مهدی عبدی را بار دیگر بازی می‌دهد یا یکی از آنها را مهاجم هدف قرار داده و با استفاده از عالیشاه مدافعان استقلال را تحت فشار قرار می‌دهد.

استراتژی فنی گل محمدی کمترین شگفتی را برای تقابل با استقلال تهران در خود دارد. ترکیبی که می‌تواند پرسپولیس را با مدافعان جوان به بلوغ رسانده یا بار دیگر مسیر پیروزی‌های این تیم را دچار مشکل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.