انتخابات کمیسیون ورزشکاران «مهندسی» شد/ آقایان به هدفشان نمی‌رسند

آرش میراسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر به برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت: در مورد این انتخابات و اتفاقاتی که رخ داده است از دو منظر نکاتی را مطرح می‌کنم. اول به عنوان رئیس فدراسیون جودو که باید از حق ورزشکاران خودم دفاع کنم که از حضور در انتخابات کمیسیون محروم بوده‌اند. و دوم هم از نگاه یک قهرمان و کسی که در کمیسیون حضور داشته است.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: روز پایانی مهلت حضور در انتخابات کمیسیون بود که با بنده تماس گرفتند و خواستند که ورزشکاران جودو هم در این انتخابات شرکت کنند. این اتفاق برایم جای سوال داشت. به هر حال ورزشکاران جودو با این مهلت کم نتوانستند در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: از آقای هادی ساعی عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک خواستم که این موضوع را در هیات اجرایی مطرح کند که دوستان به ایشان گفته بودند چون جودو تعلیق هست، ورزشکاران این رشته نمی‌توانستند در انتخاباات شرکت کنند و خود میراسماعیلی هم در جریان است!

آرش میراسماعیلی ادامه داد: متاسفم که این حرف زده شده است. آقایان باید پاسخگوی رفتارشان باشند. اگر چنین حرفی زده شده است باید به مردم توضیح بدهند که چه کسی گفته است من در جریان هستم؟ باید بگویند فدراسیون جودو به خاطر چه مسئله‌ای محروم است؟

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: تا قبل از این اظهار نظر نمی‌دانستم که هم از سوی خارجی‌ها محروم هستیم و هم از سوی داخلی‌ها. بیرون را همه می‌دانند که به خاطر دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های کشورمان دو سال و نیم است تعلیق هستیم اما در داخل را نمی‌دانیم برای چه چیزی محروم هستیم؟!

میراسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر حکمی هست آقایان بیایند بگویند جودو به چه دلیلی محروم است. به خاطر رای و تصمیم همان مجامع بین المللی است که محروم هستیم؟ یا دلیل دیگری دارد؟

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم آقایان پاسخگوی این رفتارشان باشند. من آدمی نیستم که بخواهم این مشکل را از بیرون و مجامع بین المللی پیگیری کنم اما قطعاً از داخل و مقامات ارشد کشور پیگیر خواهم شد و نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواهم نوشت و این موضوع را پیگیری خواهم کرد که چرا باید ورزشکاران جودو از حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران محروم شده باشند. این دوستان باید صادقانه به این موضوع پاسخ بدهند که مشکل شان با بنده است یا با نظام است.

میراسماعیلی خاطرنشان کرد: ما پرچمدار مبارزه‌ای هستیم که همه می‌بینند سیلی خورده‌ایم. اما در داخل هم نوع رفتارها اشتباه است. مسئولان داخلی کجا از ما حمایت کرده‌اند؟ وقتی دبیر و خزانه دار فدراسیون جودو برای گرفتن ۵۰ درصد بودجه باقی مانده جودو به کمیته المپیک مراجعه کرده‌اند به آنها گفته‌اند که شما تعلیق هستید چرا ما باید بودجه شما را بدهیم. این جای تاسف دارد و بنده کوتاه نمی آیم و پیگیری می‌کنم. نمی دانم با این رفتارها چه باید بگویم.

عضو پیشین کمیسیون ورزشکاران ادامه داد: اتفاقاتی که در کمیسیون ورزشکاران کمیته المپیک رخ داد اتفاقات خوبی نبود و در گذشته هم تکرار شده بود. این آقایان از قبل هم دنبال اختلاف انداختن بین ورزشکاران بودند.

وی ادامه داد: خودشان این اختلافات را به وجود آوردند. در گذشته هم چندین بار به بنده گفتند که کمیسیون را منحل کنم. من نه همکاری کردم و نه حاضر شدم به خواسته آنها تن بدهم. آقای ساعی جزو قهرمانان پرافتخار ورزش ایران است و همه ما قهرمانان باید پشت هم باشیم. شاید این اتفاقاتی که در چند روز گذشته افتاده خوب نبوده است اما قهرمانان عزیز ما باید ورزشی فکر کنند و با درایت تصمیم بگیرند.

میراسماعیلی ادامه داد: سالهای سال است که سیاسی‌ها بر ورزش حکومت می‌کنند. با همین اختلافات و افکار سیاسی و کارهایی که انجام می‌دهند سعی می‌کنند ما را از هم دور کنند. اگر اجازه می‌دادند این ۲۰ نفر کنار هم می‌نشستند و خودشان نفرات مد نظرشان را برای مجمع انتخاب می‌کردند قطعاً اتفاقات خوبی رقم می‌خورد اما متاسفانه آقایان با دخالت‌های مستقیم شرایط را به نفع خودشان تغییر دادند.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: برای برگزاری انتخابات داخلی کمیسیون ۹ ورزشکار حضور نداشتند. این نشانه همان اختلافاتی است که عرض کردم. با این شرایط کمیسیون ورزشکاران در آینده به مشکل خواهد خورد.

وی ادامه داد: با رفتارهایی که صورت می‌گیرد بعد از انتخابات کمیته ملی المپیک ورزشکاران دلسر می‌شوند. این در حالی است که کمیسیون ورزشکاران اصلی ترین کمیسیون کمیته بین المللی المپیک است و اهمیت و احترام بالایی در مجامع بین المللی دارد. نهادهای بین المللی برای این کمیسیون ارزش و احترام بالایی قایل هستند اما در داخل چطور؟

میر اسماعیلی خاطرنشان کرد: آقایان بگویند کدام مصوبه این کمیسیون را اجرا کردندن و کدام کار را برای این کمیسیون که منتخب ورزشکاران است انجام دادند؟ مصوبه‌های این کمیسیون در حد شعار باقی ماند و با اینکه آقایان در جریان مصوبات بودند و از جزئیات اطلاع داشتند اما هیچ اقدامی صورت ندادند.

عضو پیشین تیم ملی جودو ایران دادمه داد: این رفتارها تا انتخابات کمیته است و بعد از آن این کمیسیون فراموش خواهد شد. ورزشکاران هم فراموش خواهند شد. ورزشکارانی که در دوره قبل هم حضور داشتند در جریان هستند که چه اتفاقاتی رخ داد.

میراسماعیلی ادامه داد: اینکه ورزشکاران و قهرمانان بخواهند رودرروی هم بایستند اتفاقی خوب نیست اما انتظار داریم که این ورزشکاران و قهرمانان ورزشی فکر کنند و دست این آقایان را از دخالت‌هایی که انجام می‌دهند کوتاه کنند.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: چه عجله‌ای بود که بخواهیم انتخابات کمیسیون ورزشکاران را با این عجله برگزار کنیم. مشخص است که کاملاً دنبال مهندسی کردن هستند. چرا باید رشته‌های مدال آور و قهرمانان خصوصاً کشتی گیران ما از حضور در این کمیسیون محروم شوند؟ چرا ورزشکاران جودو باید محروم شوند؟ چرا این اجاره را نمی‌دهیم. اگر دنبال دموکراسی هستیم و دنبال مهندسی کردن انتخابات نیستیم چرا اجازه شرکت این ورزشکاران را ندادند؟

آرش میراسماعیلی ادامه داد: البته می دانم که این آقایان به نیت خودشان نخواهند رسید. همانطور که بعد از ۴۲ سال در راس وزارت ورزش یک آدم ورزشی تحلصیلکرده قرار گرفت، درخواست و انتظار ما این است که این اتفاق در کمیته ملی المپیک هم رخ بدهد و یک فرد ورزشی در راس امور قرار بگیرد. فردی که سیاسی فکر نکند و به دنبال چینش و اهداف سیاسی نباشد و از جنس ورزش باشد و ورزشی فکر کند.

رئیس فدراسیون جودو گفت: کمیته بین المللی المپیک نهادی است که در دنیای ورزش دارای جایگاه بالایی است و توسط ورزشی‌ها ادامه می‌شود. امیدوارم این اتفاق هم برای ورزش ایران بیفتد.

آرش میراسماعیلی در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر مجدداً تاکید کرد: این آقایان باید جوابگوی صحبت‌هایشان و تصمیماتی که برای کمیسیون ورزشکاران گرفته‌اند، باشند. بنده هم در چند روز آینده این موضوع را طی نامه‌ای رسمی خدمت مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.