استقلال نمی‌خواهد به «۶» برسد/ پرسپولیس منتظر یک اتفاق «ویژه»

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی امروز با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود که نتایج آن تأثیر زیادی در آینده مدعیان قهرمانی این مسابقات دارد.

تیم فوتبال پیکان تهران از ساعت ۱۶ امروز پنجشنبه میزبان استقلال تهران در ورزشگاه آزادی خواهد بود. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال تهران که پس از تساوی بدون گل این تیم در دربی ۹۷ پایتخت مقابل پرسپولیس همه چیز را گردن موعود بنیادی فر داور بازی انداخت برای خروج از نوار تساوی‌های متوالی چاره‌ای جز بردن شاگردان مجتبی حسینی ندارد.

ناچاری استقلال در کسب سه امتیاز مقابل پیکان باعث اذعان سرمربی این تیم در نشست خبری قبل از بازی شد.

آبی‌های پایتخت پس از پنج تساوی متوالی دوست ندارند با صدر جدول فاصله بگیرند. استقلالی‌ها که لیگ را خیلی خوب شروع کرده بودند آخرین سه امتیاز خود را هشتم آبان ماه مقابل تراکتور تبریز در هفته سوم کسب کردند و پس از آن طعم بردن را نچشیدند.

نتایج آبی‌ها در هشت هفته ابتدایی آنها را از صدر جدا کرد تا رفته رفته در رتبه ششم با ۱۴ امتیاز قرار بگیرند. آنها نمی‌خواهند ششمین مساوی پی در پی و یا شکست را تجربه کنند و تنها به فکر سه امتیاز هستند.

استقلال در صورت کسب سه امتیاز می‌تواند بار دیگر در جمع مدعیان جام خودنمایی کند. نتیجه‌ای که فشار را از روی دوش فرهاد مجیدی بر می‌دارد و او را در تنگنای عدم موفقیت با آبی‌پوشان و تیمی که خودش در تابستان بسته بود قرار نمی‌دهد.

از سوی دیگر مجتبی حسینی با پیکان که تیمی با ستاره‌هایی کمتر از استقلال را روانه لیگ برتر بیست و یکم کرده است ۱۲ امتیاز از ۸ دیدار به دست آورده است. قطعاً انگیزه بازیکنان این تیم می‌تواند چالشی بزرگ برای استقلال تهران در ورزشگاه دستگردی باشد.

استقلال نمی‌خواهد به «۶» برسد/ پرسپولیس منتظر یک اتفاق «ویژه»

تیم فوتبال سپاهان اصفهان میزبان صنعت نفت آبادان در دیدار همزمان با استقلال و پیکان است. شاگردان محرم نویدکیا که هفته گذشته شکست سنگین چهار بر دو را از گل گهر سیرجان تحمل کردند به سه امتیاز این بازی احتیاج ویژه دارند.

زردپوشان اصفهان با وجود باخت مقابل گل گهر سیرجان، ۱۶ امتیاز از ۸ بازی قبلی، اندوخته دارند اما برای اینکه باز هم نشان دهد عزمی جز بالا بردن جام در پایان فصل جاری ندارد به سه امتیاز امروز اصفهان چشم دوخته است.

پرسپولیس نیز پس از تساوی بدون گل مقابل استقلال تهران میزبان هوادار است. سرخ‌ها که چهارمین بازی متوالی خود در لیگ برتر را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند روند خوبی را نسبت به ابتدای فصل پیدا کرده‌اند. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که به نظر می‌رسد به ترکیب دلخواه خود نزدیک شده است برای سبقت از رقیبان سنتی خود نظیر استقلال و سپاهان باید تیم کم تجربه رضا عنایتی را از پیش رو بردارد.

هوادار که نخستین تجربه خود در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد با ۵ امتیاز در رده هفدهم جدول جا خوش کرده است. نبرد بازیکنان با انگیزه و تفکرات فنی عنایتی با ستاره‌های پرسپولیس می‌تواند این دیدار را جذاب کند. بازیکنان هوادار در هفته‌های گذشته با وجود عدم کسب نتایج مطلوب نشان داده‌اند نترس بازی می‌کنند و برای کسب سه امتیاز مقابل هر تیمی به میدان می‌روند.

استقلال نمی‌خواهد به «۶» برسد/ پرسپولیس منتظر یک اتفاق «ویژه»

سایر دیدارهای هفته نهم لیگ برتر فوتبال فردا جمعه برگزار می‌شود که در مهم‌ترین آنها گل گهر سیرجان میهمان پدیده مشهد است تا شاگردان امیر قلعه نویی برای ادامه صدرنشینی خود برای سه امتیاز مهم تلاش کنند.

برنامه بازی‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰

* پیکان تهران – استقلال؛ ساعت ۱۶
* سپاهان اصفهان – صنعت نفت آبادان؛ ساعت ۱۶
* پرسپولیس – هوادار؛ ساعت ۱۸

جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰

* نفت مسجد سلیمان – ذوب آهن اصفهان؛ ساعت ۱۵
* پدیده مشهد – گل گهر سیرجان؛ ساعت ۱۵
* مس رفسنجان – تراکتور؛ ساعت ۱۵
* آلومینیوم اراک – فجر سپاسی شیراز؛ ساعت ۱۵
* فولاد خوزستان – نساجی مازندران ساعت ۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.