نقطه ضعفی که مجیدی را به فکر برد/ عملکرد ناامیدکننده چند بازیکن

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور از هفته نهم عبور کرد و در پایان این هفته استقلال با ۱۷ امتیاز پس از ۳ تیم ۱۹ امتیازی گل گهر، سپاهان و آلومینیوم اراک در رده چهارم قرار دارد و یکی از تیم‌های حاضر در جمع صدرنشینان به حساب می‌آید.

آبی پوشان در حالی چهره یک مدعی را در این فصل به خود گرفته‌اند که خط دفاع مستحکم آنها در ۹ بازی تنها ۲ بار تسلیم شده تا پس از آلومینیوم با یک گل خورده، دومین خط دفاع قوی مسابقات را داشته باشند.

آبی پوشان در حالی در فاز دفاعی از آماری چشمگیر برخوردارند که آمار تهاجمی آنها چنگی به دل نمی‌زند و با ۹ گل زده در ۹ بازی، معدل نه چندان خوب یک گل زده به ازای هر بازی را ثبت کرده و در بین ۶ تیم اول همراه با آلومینیوم کم کار ترین خط حمله را در اختیار دارند.

نقطه ضعفی که مجیدی را به فکر برد/ عملکرد ناامیدکننده چند بازیکن

در ۹ بازی گذشته آبی پوشان ۲۵ بازیکن به میدان رفته‌اند که در صورت حساب نکردن محمدرضا آزادی و کوین یامگا در صف مهاجمان، ارسلان مطهری، امین قاسمی نژاد، رودی ژستد و آرمان رمضانی ۴ مهاجمی هستند که در این ۹ بازی به میدان رفته‌اند که از بین آنها تنها ارسلان مطهری موفق به گلزنی شده است و ۳ مهاجم دیگر آبی پوشان در گلزنی توفیقی نداشته‌اند.

کوین یامگا بازیکنی که موقتاً یکی دو بازی در خط حمله بازی کرد، مدافع و وینگر سمت راستی است که با زدن ۳ گل بهترین گلزن این فصل آبی پوشان است و ارسلان مطهری تنها مهاجم گلزن آبی پوشان نیز با ۲ گل دومین گلزن برتر آنها در این فصل است. جعفر سلمانی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی و امیر حسین حسین زاده نیز ۴ بازیکن یک گله آبی پوشان در این فصل هستند.

با نگاهی به این لیست مشاهده می‌شود ۷ گل از ۹ گل آبی پوشان توسط بازیکنانی که در خط میانی و دفاعی به کار گرفته می‌شوند زده شده و تنها ۲ گل این تیم توسط یک مهاجم به اسم ارسلان مطهری به ثمر رسیده است.

جمع دقایق بازی ۴ مهاجم آبی پوشان ۸۷۶ دقیقه است؛ رودی ژستد با ۴۰۲ دقیقه بیشترین و آرمان رمضانی با ۲ دقیقه کمترین سهم از حضور در میدان را دارند.

در حالی رودی ژستد با ۴۰۲ دقیقه حضور در میدان بیشترین سهم را دارد که این بازیکن تنها در ۵ بازی به میدان رفته است. ارسلان مطهری که در هر ۸ بازی آبی پوشان برای دقایقی به میدان رفته، ۲۶۶ دقیقه در میدان حضور داشته است و به ازای آن ۲ بار گلزنی کرده تا میانگین یک گل به ازای هر ۱۳۳ دقیقه بازی را داشته باشد؛ که این آماری نسبتا خوب برای یک مهاجم است. امین قاسمی نژاد در ۶ بازی ۲۰۶ دقیقه و آرمان رمضانی در یک بازی به میزان ۲ دقیقه در میدان حضور داشته‌اند.

نقطه ضعفی که مجیدی را به فکر برد/ عملکرد ناامیدکننده چند بازیکن

برخی از بازیکنان هم در نقش مهاجم کاذب برای استقلال در این فصل به میدان رفته‌اند که از جمله آنها می‌توان به محمدرضا آزادی، کوین یامگا و سبحان خاقانی اشاره کرد. در صورتی که یامگا در استقلال مدافع حساب شود، خط دفاعی این تیم که از استحکام خوبی برخوردار است با ۶ گل زده گلزن ترین خط این تیم نیز به حساب می‌آید.

آبی پوشان ۸ بار در جریان بازی و یک بار از روی نقطه پنالتی به گل رسیده‌اند و این در حالی است که آنها ۲ ضربه پنالتی را هم از دست داده‌اند تا فرصت رساندن تعداد گل‌های زده شان به عدد ۱۱ در ۹ بازی را از دست بدهند.

حدوداً یک سوم از لیگ بیست و یکم در حالی برای استقلال سپری شده که آمار گل‌های زده این تیم و به خصوص آمار گل‌های زده مهاجمان آن چندان جالب نیست و این می‌تواند تبدیل به یک نگرانی برای سرمربی این تیم شود. مجیدی که خود یک مهاجم بوده و بارها از بازی‌های تهاجمی و پر گل به عنوان علاقمندی های فوتبالی اش یاد کرده، تیمش (و به خصوص بازیکنان خط حمله) در این فصل (لااقل) به لحاظ آماری عملکرد جالبی نداشته‌اند.

شاید این آمار سرمربی آبی پوشان را بیشتر به فکر فرو ببرد تا حالا که ساختار دفاعی تیمش با بهترین عملکرد و آماری فوق‌العاده زمینه یک موفقیت بزرگ را فراهم کرده است، با بهبود شرایط در ساختار تهاجمی و بالا رفتن آمار گلزنی، مجیدی بتواند هواداران تیمش را بعد از حدود یک دهه بار دیگر با دریافت جام قهرمانی خوشحال نماید.

نقطه ضعفی که مجیدی را به فکر برد/ عملکرد ناامیدکننده چند بازیکن
سلمانی، دانشگر، یامگا و یزدانی بازیکنان خط دفاعی
استقلال که سهم زیادی در گل‌های زده این فصل این تیم دارند به همراه ارسلان مطهری
تنها مهاجم آبی پوشان که در این فصل موفق به گلزنی شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.