برخی اتفاقات دست استقلال و پرسپولیس نیست/ آماده جشن می‌شویم

حسن کامرانی فر که چند ماهی از فعالیت او در فدراسیون فوتبال می‌گذرد نسبت به آینده این فدراسیون خوشبین است و خبر از آماده شدن برای برگزاری جشن می‌دهد و تاکید دارد منتقدان و کسانی که فدراسیون فوتبال را تخریب می‌کنند می‌توانند به کارشان ادامه دهند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر به اتفاقات و مسائل اخیر این فدراسیون پاسخ داد.

استقلال و پرسپولیس مشکل خارج از سیستم دارند

کامرانی فر درباره حل مشکلات باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای کسب قطعی مجوز حرفه‌ای باشگاه‌داری گفت: برخی مشکلات از توان سیستم خارج است بر فرض مثال یکی از مشکلاتی که باشگاه پرسپولیس با آن روبرو بود مربوط به پرداخت طلب گابریل کالدرون بود. آنها پول را واریز کردند اما مبلغ قسط سوم برگشت خورد. تمام راه‌ها را پیگیر شدیم تا بتوانیم پول کالدرون را از همان طریقی که اعلام کرده بدهیم. برای یک جابجایی ارزی با تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای رو به رو هستیم که اینگونه می‌تواند فوتبال ملی و باشگاهی را با خطر مواجه کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: استقلال و پرسپولیس رفته رفته مشکلات جزئی خود را حل می‌کنند اما برخی اتفاقات در دست آنها هم نیست که مثالش را زدم. برخی مسائل از توان مجموعه اداری فدراسیون خارج است.

برخی اتفاقات دست استقلال و پرسپولیس نیست/ آماده جشن می‌شویم

به متن توجه می‌کنیم نه حاشیه

وی درباره حاشیه‌های به وجود آمده برای استفاده از سیستم داور ویدئویی در بازی‌های ملی گفت: یکی از موضوعات مهمی که در ماه‌های گذشته مبهم بود و توانستیم آن را حل کنیم بحث میزبانی در بازی‌های تیم ملی برای مرحله انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ بود. به هر حال برخی اتفاقات رخ می‌دهد که چیزی جز حاشیه نیست اما مجموعه مدیریتی فدراسیون صرفاً به متن توجه می‌کند.

برای VAR هیاهوی بیخود نمی‌کنیم

کامرانی فر تاکید کرد: درباره VAR باید به صراحت بگویم تمام جوانب را در حال بررسی مجدد داریم تا بتوانیم از این فناوری هر چه زودتر استفاده کنیم. کارگروه مربوطه در این زمینه بارها تشکیل جلسه داده است. اگر آن را رسانه‌ای نمی‌کنیم چون نمی‌خواهیم هیاهوی بیهوده راه بیندازیم. مردم باید نتیجه فعالیت‌ها را ببینند که فکر می‌کنم بابت عملکرد چند ماه فدراسیون از زمان حضور آقای عزیزی خادم نمره خوبی بدهند. به هر حال آنها بهترین قاضیان هستند.

به تأیید اساسنامه خوشبین هستم

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص بررسی اساسنامه فدراسیون فوتبال در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از الزامات فیفا همین اساسنامه است. شخصاً خوشبین هستم نمایندگان مجلس همراهی لازم را در این زمینه خواهند داشت تا رفع مشکل شود. مراحل تصویب طرح در حال انجام است. به هر حال فوتبال با ضوابط بین‌المللی رو به رو است که باید به آنها نیز توجه شود اما بر کسی پوشیده نیست قوانین داخلی نیز باید لحاظ شود که مجلس نیز با توجه به اطلاعاتی که دارم در حال بررسی تمام جوانب است.

برخی اتفاقات دست استقلال و پرسپولیس نیست/ آماده جشن می‌شویم

موضوعات داوری را جدی پیگیر هستیم

پیشکسوت داوری فوتبال ایران در ادامه به اعتراضات گسترده مربیان و مدیران باشگاه‌ها مبنی بر عملکرد ضعیف داوران در فصل جاری رقابت‌های باشگاه‌های فوتبال کشور واکنش نشان داد و گفت: من در هر دو حوزه دبیرکلی و داوری فعالیت‌هایی را دارم اما حقیقت این است که حجم زیادی از توانم را برای موضوعات حوزه دبیرکلی گذاشته‌ام اما تصمیم گرفتیم موضوعات مربوط به کرامت داوران را جدی بگیریم. هفته گذشته جلسات کمیته داوران شروع شد و از تمام اعضا نیز درخواست شده است با جدیت هر چه تمام وضعیت داوری را بررسی کنند. این موضوع کمی زمان بر است اما به راهکارهایی که ارائه می‌شود اطمینان دارم.

مدیران و مربیان دور از واقعیت درباره داوری نظر می‌دهند

کامرانی فر در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر خبر از برگزاری نشست با داوران داد و گفت: چند شب پیش نشست آنلاینی را برگزار کردیم، تمام موارد را با جزئیات بررسی کردیم. باید با شجاعت بگویم صحبت‌های برخی مربیان و عوامل تیم‌ها درباره داوری کاملاً اشتباه است و گاهی اوقات دور از واقعیت حرف می‌زنند، البته قبول دارم برخی صحنه‌ها را داورها اشتباه سوت زدند که قطعاً با آنها هم برخورد شده و می‌شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: درباره داوری چند هفته‌ای آزادی عمل به وجود آمد تا هر یک از عناصر باشگاه‌ها اظهار نظر کنند اما حالا باید پاسخگوی ارکان قضائی باشند.

به جشن‌های ملی فکر می‌کنم نه تخریب‌ها

وی درباره موضع گیری های شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص علی خطیر که گفته می‌شد قرار بود دبیرکلی را در اختیار بگیرد، گفت: من در مورد خودم می‌توانم صحبت کنم هر موفقیتی در ورزش داشتم یا جایگاهی دارم خدا را شکر می‌کنم، بدون لابی و سفارش به اینجا رسیدم. می‌خواهم جواب اعتماد مدیران را بدهم، من برای شادی ملی در فوتبال روزشماری می‌کنم و کاری به حواشی ندارم. آقایانی که بیرون مجموعه فدراسیون تخریب می‌کنند مختارند رفتارهایشان را ادامه دهند. نمی‌دانند این فوتبال در همین مدت کوتاه در بخش توسعه سازماندهی باشگاه‌ها، روابط بین الملل و … چه پیشرفت‌هایی داشته است.

بعد از ایتالیا درباره فوتسال تصمیم می‌گیریم

کامرانی فر درباره احتمال ادامه حضور محمد ناظم الشریعه در قامت سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: درباره این موضوع بعد از بازی‌های دوستانه در ایتالیا تصمیم‌گیری می‌شود. تیم ملی فوتسال با جوان‌گرایی همراه شده تا در کنار باتجربه‌ها بتوانیم راه موفقیت را دنبال کنیم.

او درباره جلسه با وحید شمسایی برای فوتسال تصریح کرد: بنده دو بار با آقای شمسایی برای استفاده از تجربیات او و دانشی که در این زمینه دارد جلسه داشتم. به هر حال یکی از ظرفیت‌هایی که ما باید در هر حوزه‌ای لحاظ کنیم استفاده از دانش پیشکسوتان است تا بتوانیم بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشیم. آقای عزیزی خادم هم با شمسایی جلسه داشته است. با بسیاری از پیشکسوتان هر روزه جلسه می‌گذاریم تا نظرات را جمع آوری کنیم. درباره تیم ملی فوتسال هم هر اتفاقی که کمیته فوتسال تشخیص دهد و مجموعه مدیریتی فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری کند را در اولویت قرار می‌دهیم.

برخی اتفاقات دست استقلال و پرسپولیس نیست/ آماده جشن می‌شویم

دو هدف خاص اینفانتینو در تهران

وی درباره حضور جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در تهران برای تماشای بازی تیم ملی ایران تصریح کرد: حضور او از دو جهت بسیار مهم است که می‌تواند تأثیر فراوانی در آینده فوتبالی داشته باشد. اینفانتینو با دو منظور راهی تهران می‌شود. اولین تصمیم پیگیری اساسنامه است و دومین موضوع مربوط به حضور تماشاگران است که طبق قوانین بین الملل باید آن را پیاده کنیم.

عزیزی خادم به ماجرای طارمی و اسکوچیچ ورود کرد

وی درباره احتمال بازگشت مهدی طارمی به اردوهای تیم ملی ایران گفت: من در این موضوع هیچ دخالتی نداشتم آقای عزیزی خادم شخصاً به آن ورود کرد تا با مدیریت صحیح بتواند کار را پیش ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.