جزئیاتی از پیشنهاد باشگاه زنیت به سردار آزمون/ بیشتر فکر کن!

به گزارش خبرنگار مهر، اخبار ضدونقیض از آینده سردار آزمون همچنان ادامه دارد. در حالی که نشریه اکیپ فرانسه در روزهای گذشته خبر از توافق چهار ساله باشگاه لیون با سردار آزمون داده بود، بعضی از رسانه‌های روسی مدعی شدند باشگاه زنیت قصد دارد قرارداد آزمون را تمدید کند و اجازه جدایی به این مهاجم ایران را حداقل به صورت بازیکن آزاد ندهد.

گمانه زنی‌ها درباره آزمون همچنان در رسانه‌های مختلف و بخصوص در کشور روسیه ادامه دارد. سایت matchtv روسیه خبر داد سردار آزمون به جدایی از تیم زنیت نزدیک است و این باشگاه روسی تقریباً هیچ شانسی برای حفظ او در زمستان ندارد.

این سایت در گزارشی کامل به گذشته مهاجم ایران و نحوه ورودش به فوتبال روسیه با تیم روبین کازان و در ادامه روستوف پرداخت و نوشت: «قبل از انتقال آزمون به زنیت در زمستان ۲۰۱۹، او یک گلزن قهار و نخبه محسوب نمی‌شد. این بازیکن هرگز در دوران حرفه‌ای خود قبل از زنیت بیش از ۹ گل در مسابقات قهرمانی روسیه به ثمر نرساند. او در ۶ سال حضورش در روبین کازان و روستوف ۳۵ گل زد. زنیت برای آزمون ۱۲ میلیون یورو به کازان پرداخت کرد؛ مبلغی مناسب ولی نه تکان دهنده اما این بازیکن ایرانی به یکی از بهترین معاملات تاریخ باشگاه از نظر ارزش تبدیل شد.»

جزئیاتی از پیشنهاد باشگاه زنیت به سردار آزمون/ بیشتر فکر کن!

در ادامه این گزارش آمده است:

«آزمون عامل مهمی در اولین قهرمانی دوران سرگئی سماک سرمربی زنیت شد. او در نیمه دوم فصل ۲۰۱۸/۱۹ در ۱۲ بازی ۹ گل به ثمر رساند. او در دو قهرمانی بعدی ۱۷ گل و ۸ پاس گل و ۱۹ گل ۶ پاس گل را ثبت کرد در فصل جاری هم او عملکرد خوبی دارد؛ ۱۰ گل در تمام تورنمنت‌ها، از جمله گلزنی به یوونتوس و چلسی.

در زمستان ۲۰۱۹، آزمون قراردادی ۳.۵ ساله با زنیت امضا کرد. دوره او تابستان آینده به پایان می‌رسد و از ژانویه حق دارد با باشگاه دیگری مذاکره کند. ارزش بازاری این بازیکن ۲۶ ساله ایرانی ۲۵ میلیون یورو تخمین زده می‌شود – با این شاخص او در بین ۲۰ بازیکن برتر جهان با قراردادهای منقضی قرار دارد. زنیت اکنون سه گزینه دارد:

باشگاه می‌تواند در زمستان یک بازیکن را با مبلغ ناچیزی بفروشد
آن را برای بقیه فصل نگه دارد، اما هیچ غرامتی دریافت نکند
برای تمدید قرارداد مذاکره کند

گزینه آخر کمترین واقع بینانه به نظر می‌رسد. اگر آزمون تابستان گذشته قراردادش را تمدید نکرد، بعید است در زمستان یا در پایان فصل این کار را انجام دهد. این مهاجم در دوران اوج خود است و گزینه خاصی در اروپا دارد. مدعی اصلی لیون است که مدت زیادی است خواهان این بازیکن است. موضوع واقعاً به انتقال نزدیک می‌شود. بستگان مهاجم قبلاً به فرانسه سفر کرده‌اند تا خانه‌ای را برای اقامت در این کشور انتخاب کنند. در تابستان گذشته لیون حاضر بود ۷ میلیون یورو برای آزمون بپردازد، حالا صحبت از مبلغ ۳ میلیونی است.»

این رسانه همچنین اعلام کرد زنیت برای جانشینی سردار آزمون به دنبال کابرال از بازل و یوری آلبرتو از اینترناسیونال است.

در همین ارتباط «گنادی اورلوف» کارشناس و مفسر ورزشی روس به سردار آزمون بابت جدایی از زنیت و حضور در تیم لیون هشدار داد و لیون را در سطح مهاجم ایران ندانست.

جزئیاتی از پیشنهاد باشگاه زنیت به سردار آزمون/ بیشتر فکر کن!

اورلوف گفت: جدایی «زوبا» از زنیت قطعی است و آنها دنبال مهاجم جدید هستند. زنیت به آزمون پیشنهاد خوبی داده است. باشگاه گفته “درباره آن فکر کن. با لیون چه چیزی به دست می آوری؟ ” شرایط در زنیت بهتر از لیون است. بنابراین او نیاز به فکر کردن دارد.

این کارشناس روس افزود: هواداران می‌گویند آنها باید به خارج از کشور بروند. برای چه؟ این بستگی به تیمش دارد. اگر شما می‌خواهید قهرمان لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا شوید بودن در یک تیم تاپ چیز دیگری است ولی لیون باشگاه تاپی در اروپا نیست.

اورلوف با بیان اینکه سردار آزمون در حال حاضر جایگاه خوبی هم در میان هواداران زنیت دارد، تصریح کرد: دشوار است که به یک تیم جدید بروید و صاحب احترام شوید. او هنوز برای تیم ملی بازی می‌کند. این یک تصمیم شخصی است اما زنیت برای حفظ این بازیکن آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.