صعود آسان پرسپولیس زیر باران/ سرخپوشان به جمع مدعیان پیوستند

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ویستا توربین تهران از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در مرحله یک شانزدهم جام حذفی فوتبال کشور در ورزشگاه آزادی برگزار شد که با پیروزی چهار بر صفر قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر ایران همراه بود.

محمد شریفی (۶۴)، سیامک نعمتی (۶۵)، عیسی آل کثیر (۸۰) و علی شجاعی (۳ +۹۰) برای پرسپولیس گلزنی کردند.

سرخپوشان پایتخت با تغییرات فراوان در ترکیب اصلی خود به مصاف حریف گمنام دسته اولی فوتبال کشور رفتند تا نیمکت نشینان پرسپولیس نیز شرایط بازی کردن پیدا کنند.

پرسپولیس با وجود این تغییرات باز هم استراتژی همیشگی خود در حفظ مالکیت توپ را از همان آغاز بازی حفظ کرد تا مهم‌ترین خطر خود را در دقیقه ۱۰ روی سانتر سیامک نعمتی و ضربه سر مهدی عبدی به دست بیاورد اما ضربه او را دروازه بان ویستا توربین به خوبی مهار کند.

در ادامه باز هم بازیکنان پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار داشتند اما با ضد حملات سرعتی حریف گمنام خود روبرو می‌شدند. ویستا توربین جدی‌ترین خطر خود را در دقیقه ۲۲ با پاس عمقی حسینی به عبداله ابداع به دست آورد که شوت محکم او با بی دقتی از کنار دروازه حامد لک خارج شود.

در ادامه بازیکنان ویستا سعی داشتند با پاس‌های بلند خود از فشار بازیکنان پرسپولیس خارج شوند که چندین بار هم در این زمینه موفق بودند. آنها باعث شدند تا علیرضا ابراهیمی با خطا روی مهاجم ویستا توربین کارت زرد دریافت کند.

صعود بااقتدار پرسپولیس با برد حریف گمنام

در دقایق پایانی باز هم پرسپولیسی‌ها توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نتوانستند خطر جدی دیگری روی دروازه ویستا ایجاد کنند تا توپی از خط دروازه این تیم در نیمه اول رد نشود. نیمه دوم با تغییر در خط میانی پرسپولیس آغاز شد تا یحیی گل محمدی تصمیم به بازی تهاجمی در ۴۵ دقیقه دوم بگیرد.

میلاد سرلک در میانه میدان جای رضا اسدی را گرفت تا یحیی گل محمدی بار دیگر نارضایتی خود از عملکرد هافبک گران قیمت خود که در تابستان به جمع سرخپوشان اضافه شد را نشان دهد. علیرضا ابراهیمی مدافع این تیم نیز دیگر تعویضی سرخپوشان در آغاز نیمه دوم بود که علی نعمتی جای او را گرفت.

تعویض‌های یحیی باعث شد تا بازی‌سازی هافبک‌های این تیم نقش جدی تری در گسترش حملات پرسپولیس روی دروازه ویستا توربین داشته باشد.

بازی مالکانه‌ای که در نیمه دوم، تمام و کمال روی دروازه تیم گمنام تهرانی ادامه داشت و سرخ‌ها بارها و بارها موقعیت‌های خطرناکی را با سانتر از جناحین روی دروازه ویستا توربین ایجاد کردند.

حملات پرسپولیس بالاخره در دقیقه ۶۴ با سانتر پای راست احسان پهلوان نتیجه داد تا توپ روی سر محمد شریفی بنشیند و ضربه سر او، تور دروازه ویستا را به لرزه در آورد. گلی که سرخ‌ها را شارژ روحی کرد تا تنها یک دقیقه پس از آن گل دوم را با پاس عمقی مدافعان خود و فرار عیسی آل کثیر پایه ریزی کنند.

آل کثیر در موقعیتی که مشکوک به آفساید بود به توپ رسید و با گام‌های بلند خود به داخل محوطه جریمه حریف وارد شد تا با پاس رو به عقب و عرضی خود سیامک نعمتی را صاحب موقعیت کرده و این بازیکن با شوت سرکش دروازه ویستا را برای بار دوم باز کند.

در ادامه مربیان هر دو تیم بار دیگر تغییرات خود را از سر گرفتند اما تفکرات یحیی نسبت به همتای خود در ویستا توربین برتری داشت تا این تیم گل سوم خود را روی تکل میلاد سرلک و اشتباه مدافع و دروازه‌بان تیم میهمان ایجاد کرده تا عیسی آل کثیر راحت‌ترین کار ممکن را با شوت از روی خط دروازه انجام دهد و گل سوم پرسپولیس را اینگونه به ثمر برساند.

آتش بازی پرسپولیس در جام حذفی تا ثانیه‌های پایانی ادامه داشت تا علی شجاعی با زدن ضربه‌ای فنی و زیبا بتواند دروازه ویستا را برای چهارمین بار باز کند.

بنابراین پرسپولیس همراه تیم‌های مس رفسنجان، ‏‬ خلیج فارس ماهشهر، صنعت نفت آبادان، پدیده مشهد، نفت مسجد سلیمان، نساجی مازندران، مس کرمان، ذوب آهن اصفهان، پیکان تهران، خیبر خرم آباد، آلومینیوم اراک، فولاد خوزستان، گل گهر سیرجان، استقلال تهران و سپاهان اصفهان راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.