از التماس به کالدرون تا نقش وزیر ورزش/ افشای اسناد مدیران قبلی

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صدری که از چند ماه قبل مسئولیت باشگاه پرسپولیس را برعهده گرفته بود توانست پرونده سنگین بدهی به سرمربی پیشین این تیم و دستیارانش را ببندد تا پنجره نقل و انتقالات این باشگاه باز شود و یحیی گل محمدی بتواند بازیکنان مد نظرش برای ادامه رقابتهای لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را به خدمت بگیرد.

صدری که از سوی اعضای هیات مدیره به عنوان گزینه مدیرعاملی به حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان معرفی شده است، ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه های گروهی شرکت کرد و به تشریح اقدامات صورت گرفته در این مدت پرداخت.

برای آینده باشگاه برنامه ویژه ای داریم

سرپرست باشگاه پرسپولیس در ابتدای صحبت هایش گفت: در یک سالی که در باشگاه هستیم اولین کنفرانس خبری را برگزار می کنیم که می خواهیم درباره یکسری مسایل گفتگو کنیم. خیلی دوست دارم درباره گذشته هر سوالی بود بپرسید و جواب بدهم اما برای آینده برنامه ویژه ای داریم.

قول قهرمانی ششم برای پرسپولیس

صدری در ادامه تاکید کرد: اگر قرار باشد اولین قول را بدهیم کسب قهرمانی ششم است. برای ما مهم این است که بتوانیم این قهرمانی را به دست بیاوریم و تقدیم به هواداران کنیم. البته مشکلات مالی فراوان و ایرادات زیادی وجود دارد که سعی می کنیم نداشته باشیم.

تشکر از کادر فنی

می خواهم از کادر فنی تشکر کنم که بدون حاشیه کار می کند. ما می خواهیم بدون دغدغه خاطر کارمان را پیش ببریم. می خواهیم در مسابقات داخلی مثل پنج سال گذشته موفق بمانیم و در آسیا هم موفقیت های دیگری را کسب کنیم.

دنبال مشاجره و دعوا نیستم

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: ما در مسابقات شماره یک هستیم که جایگاه اول را داریم اما این برای ما کافی نیست. باشگاه باید از لحاظ اخلاقی و فرهنگی هم شماره یک باشد. برای حل مشکلات دنبال دعوا و مشاجره نیستیم و مشکلات را می خواهیم با تعامل حل کنیم. البته نمی گذاریم حقوق باشگاه نادیده گرفته شود.

شفافیت مالی خواهیم داشت

صدری درباره مباحث داخلی باشگاه گفت: بزرگترین سرمایه ما هواداران هستند و تا می توانیم باید اعتماد خودمان و اطرافیان را جلب کنیم. هرجایی که باشگاه این سود را برده است همه هم منتفع شده اند. می خواهیم شفافیت مالی داشته باشیم. از روابط عمومی می خواهم که هر ماه حداقل یک بار گزارش عملکرد را ارائه دهد چرا که روی شفافیت خودمان جدی هستیم.

پرداخت ۷۴۵ هزار دلار کالدرون

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به اولین سوال راجع به پرداخت با تاخیر مطالبات گابریل کالدرون گفت: فقط او را نداریم و دو سه مورد داریم که باید کارهایش را انجام دهیم. دهم تیرماه ۱۳۹۸ قرارداد کالدرون را آقای ایرج عرب امضا کرد. سپس اولین اختلاف در اول ژانویه ۲۰۲۰ پیش آمد که مدیرعامل آقای انصاریفرد بودند. دهم تیرماه ۱۳۹۹ صدور رای شد و دیروز هم تسویه شد. در زمان حضورش حدود ۳۰۰ هزار دلار پرداخت شد. سپس مابقی پرداخت شد. در مجموع حدود ۷۴۵ هزار دلار به ایشان و خواکین پرداخت شد.

جزئیات قرارداد کالدرون با پرسپولیس

وی درباره میزان قرارداد سرمربی آرژانتینی پیشین پرسپولیس تاکید کرد: هر فصل ۸۵۰ هزار دلار قرارداد کالدرون بود. قرار بود ۳۰۰ هزار دلار دو هفته بعد از امضا، ۳۰۰ هزار دلار در نیم فصل و باقیمانده هم در پایان فصل به او پرداخت شود.

با ۱۰۰ هزار دلار این پرونده بسته می شد

صدری یادآور شد: کاری که با ۱۰۰ هزار دلار انجام می شد و آقای رسول پناه هم گفت به اینجا رسید فحش ها و تهمت ها را ما شنیدیم اما آقایان کسی جوابگو نیست. بدهی که می توانستیم با ۱۰۰ هزار دلار را جمع کنیم با التماس با ۷۵۰ هزار دلار جمع کردیم. بنده باید جوابگوی عملکردم حتی پس از ۱۰ سال رفتن از پرسپولیس باشم حداقل بیایند بگویند بنا به این دلایل، ۱۰۰ هزار دلار را ندادیم. دستگاه های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند.

سجادی کمک کرد تا مشکل حل شود

صدری درباره نحوه دریافت مبلغ برای پرداخت به کالدرون گفت: شخصی که در این پرونده خیلی کمک کرد وزیر ورزش بود. ۲۲ میلیارد تومان را قبلاً هم می گرفتیم اما اولویت با بازیکنان بود و نتوانستیم پول را بدهیم. در نهایت وزارت ورزش کمک کرد تا ما پول کالدرون را بدهیم. نمی گوییم مقصر هستند اما بیایند و به مردم پاسخ بدهند.

وزارت ورزش سه و نیم میلیارد تومان صرفه جویی کرد

سرپرست باشگاه پرسولیس ادامه داد: پس از تهیه پول دنبال این هستیم که هزینه ها را کم کنیم. بعد از اینکه پول را تامین کردیم با کمک آقای سجادی از بانک مرکزی درخواست ارز نیمایی کردیم. قبلاً وقتی دلاری قرار بود بدهیم ارز آزاد می گرفتیم. مثلاً برای همین رادو چنین کاری کردیم. قیمت روز دلار را محاسبه می کردند. وزارت ورزش کمک کرد تا سه میلیارد و پانصد میلیون تومان به نفع باشگاه شود.

از هوادار برای کالدرون خرج کردم

صدری درباره نحوه ارتباط با کالدرون تصریح کرد: من دوبار با آقای کالدرون صحبت کردم. وکیلی دارد به اسم آقای کاظمی که به دفترم آمد و ویدئو کال کردیم تا در ترکیه پول را بدهیم. از او خواستیم بیاید بی احترامی های قبلی را فراموش کند. ما از هواداران هم خرج کردیم و گفتیم به احترام هوادار این پول را در پنج قسط دریافت کنید. دو بار در ترکیه قرار گذاشتیم اما ایشان نیامد. صرافی به ما گفت اگر در ترکیه امارات یا قطر شماره حساب دهید ما تمام پول را ۲۴ ساعته پرداخت می کنیم. بار دوم از طریق امیرعلی حسینی ارتباط گرفتیم و خواستیم شماره حساب در این کشورها بدهد اما ایشان فقط و فقط ما را به وکیل خودش سپرد.

خواکین پول را از کالدرون گرفته بود

صدری درباره تعامل با دستیار وی که در فولاد خوزستان حضور دارد، یادآور شد: برای خواکین به آقای گرشاسبی زنگ زدیم. از او خواستم با خواکین صحبت کند تا پول او را به ارزش ۱۰۹ هزار دلار در ایران بدهیم. بعد گفت من پولم را کامل از کالدرون گرفتم و این پول را به او دهید. سپس ما به ملانی شایر وکیل کالدرون زنگ زدیم. او پس از بارها پیام یکی از آنها را جواب داد. او گفت حسابی در سوئیس داریم. خودتان می دانید ما در تحریم هستیم و ما یک ریال نمی توانیم در چارچوب قانون به راحتی پرداخت کنیم.

دو قسط رفت پول اصلی نرفت

صدری افزود: دو قسط اول را کامل پرداخت کردیم. سپس قسط سوم را که ۶۰۰ هزار دلار بود دادیم. بعد از آن توضیحات کتبی خواستیم که بلافاصله بانک هم پول را برگرداند چون شک کرده بود چه ارتباطی وجود دارد. مجبور شدیم کم کم پول را بدهیم.

به کالدرون التماس کردم او توهین می کرد

جای دردآور اینجا بود که وقتی ۴۵ هزار دلار مانده بود برای کالدرون یک صفحه نامه نوشتم و التماس کردم که به خاطر هوادار، پنج درصد باقیمانده را که فرستادیم تایید کنید تا ما بتوانیم زودتر اعلام کنیم. اما پاسخ او در پیامی صوتی سرتاسر توهین بود. التماسم را به وکیلش کشاندم تا دو روز زودتر کار انجام شود. او می گوید من به ایران احترام می گذارم و دوستشان دارم اما اینگونه پاسخ داد. جرا در عمل جور دیگری بودید. کالدرون با دو کلمه که چرا مدام می گویید لطفاً لطفاً! من تا ریال آخر پولم را می گیرم جواب می دهم.

بودیمیر ۴ هزار دلاری را ۵۰۰ هزار یورویی گرفتیم

وی درباره روند پرونده های بدهی قبلی پرسپولیس گفت: سفیر ما در کرواسی می گوید قرارداد ماهیانه او در تیم باشگاهی اش ۴ هزار دلار بوده اما ما با او قرارداد سالیانه ۲۵۰ هزار یورویی بستیم که در مجموع ۵۰۷ هزار یورو بود. اصل پول او ۴۷۵ هزار یورو بود. ۳۲ هزار یورو پول جریمه و سودش بود. از اسماعیلی سفیر ایران در کرواسی خواهش کردیم با او مذاکره کند. او همه ما را بلاک کرده بود و فقط با یک وکیل او ارتباط داشتیم. قبول نکرد این مبلغ اندک را هم نگیرد.

استوکس هم مثل دیگران

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد پرونده استوکس هم تصریح کرد: ۱۰ سال دیگر هم اگر درباره تاجیک ها سوال کردند من باید پاسخ بدهم آقایان هم درباره عملکرد خودش پاسخ دهند. تاریخ عقد قرارداد با استوکس ۷ اسفند ۱۳۹۸ بود که انصاریفرد امضا کرد تاریخ اختلاف هم مهرماه ۱۳۹۹ بود که باز هم آقای انصاریفرد و رسول پناه مدیر بودند .۱۵۰ هزار دلار گرفته بود و درخواست ۱۲۰ هزار دلاری کرده بود که ما دفاع کردیم و حکم فیفا آمد که ۸۳ هزار دلار پرداخت شود. ما از آقای رسول پناه سوال داریم که چرا کتبی جواب فدراسیون را دادند که مشکلی برای صدور ITC وحود ندارد. اگر کارت بازی او صادر نمی شد مورد دعوی قرار می گرفتیم.

میزبان صحبت های مدیران عامل قبلی هستیم

صدری گفت: من اتفاقاً دوست دارم مدیران عامل قبلی بیایند و درباره مسائل صحبت کنند. بیایند و بگویند بنا بر دلایلی نتوانستیم پول بدهیم. حاضریم میزبان آقایان عرب، انصاریفرد و رسول پناه باشیم تا توضیحاتشان را بشنویم.

اوساگونا مورد بعدی است

سرپرست باشگاه تایید کرد: عقد قرارداد او ۲۳ دی ماه ۱۳۹۸ بود که مربوط به دوران آقای انصاریفرد بود. اختلاف در زمان آقای رسول پناه بود. ۴۷ هزار دلار به اوساگونا پرداخت شد. رأی فیفا ۹۶ هزار دلار بود که باید پرداخت کنیم. این هم مورد بعدی است که توافق شده بود اما در زمان آقای رسول پناه ندادند.

ماجرای رفتن رادوشوویچ از ایران

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد قرارداد رادوشوویچ هم گفت: قرار بود قرارداد این بازیکن را سالی ۲۵۰ هزار یورو برای سه سال تمدید کنیم. من از رادو در جلسه عذرخواهی کردم. اگر خواستید الفاظ توهین آمیز او را نشان می دهم که چطور به یک مدیر توهین می کند. وکیل گفته بود ۱۹۶ هزار یورو باید پرداخت کنیم. او گفت من مشکلم این است چرا مثل بقیه به من نگاه نمی کنید. او از پارسال ۳۰ هزار دلار طلب داشت و امسال هم ۵۰ هزار دلار. در مجموع ۸۰ هزار دلار بدهی داشتیم. ۵۰ هزار دلار را همان جا پرداخت کردیم. سپس او فردا ساعت ۷ عصر آمد و ۵۰ هزار دلار پول را گرفت. سپس قرار بود سه هفته دیگر ۳۰ هزار دلار دیگر به رادو بدهیم که از ایران رفت. هنوز هم برایم عجیب است که چرا او سالیانه ۲۵۰ هزار دلار باید قرارداد می بست.

با این حال هنوز هم از رادو می خواهیم که برگردد. حس من این است که رادوشوویچ به ایران برمی گردد.

تمدید ترابی سرلک و حامد لک پیگیر هستیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره زمان تمدید قرارداد بازیکنان تیم گفت: اتفاق احمد نورالهی و کنعانی زادگان خیلی بد بود و نمی خواهیم تکرار شود. به همین خاطر علاوه بر سیدجلال که احترامش بر همه ما به عنوان پیشکسوت تیم واجب است با سایر افراد نیز صحبت ها را آغاز کردیم. با حامد لک دارین پیش می رویم و طبق خواسته آقای گل محمدی با ترابی و سرلک نیز نامه نگاری برای شروع مذاکره داشته ایم.

سرپرست باشگاه افزود: در قرارداد با امثال مهدی عبدی بندی اضافه کردیم که اگر اینها به تیمی خارجی رفتند پنج تا ۱۰ درصد از قرارداد سالانه خود را به باشگاه بدهند. به نظرم اتفاق خوبی می افتد.

وزارت ورزش هیچ تفاوتی بین استقلال و پرسپولیس نگذاشت

هم اعضای هیات مدیره و هم وزارت ورزش از ما حمایت کردند. قبل از اینکه در باشگاه مسئولیت بگیرم هوادار پرسپولیس بودم. چه باشم یا چه نباشیم هر کاری بتوانم برای تیم انجام می دهم. من در هر سمت و رده ای بودم به باشگاه کمک کرده ام. قرار است در چند روز آینده تکلیف مدیرعاملی باشگاه مشخص شود. من که نمی توانم بروم به آقای سجادی بگویم که تو را خدا من را مدیرعامل کن.

تمرکزم روی مسائل باشگاه است

تمرکز من به هیچ عنوان بهم نمی خورد. حتی اگر امروز به من بگویند مدیرعامل هستی مگر هفته بعد نمی توانند من را عوض کنند. ما مسائل مهمتر از این اتفاقات را در باشگاه داریم. شاید البته برای آرام شدن فضای بین هواداران تعیین تکلیف مدیرعامل مهم و تاثیرگذار باشد.

پنجره پرسپولیس کی دوباره بسته می شود؟

تلاش ما این است که پنجره رو طوری باز کنیم که دیگر بسته نشود اما دو پرونده داریم که ممکن است این پنجره را دوباره ببندد. اگر ما بتوانیم بنیه مالی باشگاه را تقویت کنیم دیگر پرداخت کردن ۱۰۰ هزار دلار کاری ندارد. حدود یک و نیم میلیون دلار را می توانستم خرج توسعه باشگاه کنم اما این رو به دو نفر داده ایم.

بروید ببینید رقم قرارداد مغانلو با سپاهان چقدر است

رقم قراردادی که با تاجیکستانی ها بسته ایم بسیار پایین تر از بازیکنان خودمان است. اما رقم قرارداد بازیکنان پرسپولیس با تیم های صنعتی قابل مقایسه نیست. قرارداد آنها خیلی بالاست. آقای مغانلو زمانی که پیش ما بود چقدر می گیرد و الان بروند بررسی کنند که از سپاهان چقدر می گیرد. این تفاوت ما را بیچاره می کند. به سازمان بازرسی کل کشور هم این را گفته ایم. آنها بودجه هایی دارند که ما نداریم. باشگاه پرسپولیس نمی تواند بالاتر از سقف پرداخت کند در حالی که بیشترین بازیکن ملی برای ماست. ما شرمنده وحید امیری هستیم. اینها همه با عشق ایستاده اند در باشگاه و کار می کنند. خود گل محمدی هم همینطور است. پیشنهادی که به ایشان داده بودند دو سه برابر پولی است که ما به او می دهیم.

اگر مدیرعامل شوید در پرسپولیس می مانید؟

من می گویم اگر همین امروز مدیرعامل را تعیین کردند مگر نمی توانند او را برکنار کنند. من با هواداران و باشگاه وعده کرده ایم که تا روزی که هستیم کمک کنیم. من هر جایی که بودم کار اجرایی داشته ام. در زمان آقای سمیعی حس نمی کردم که هیات مدیره هستم و کمک ایشان بود. الان هم هر جای این باشگاه نیاز به کمک داشته باشد در خدمت هستیم.

هر دو باشگاه به وزارتخانه ها واگذار می شود

وی در مورد واگذار شدن باشگاه پرسپولیس به یک وزارتخانه گفت: یکی از راه هایی که عنوان شد که باشگاه پرسپولیس اداره شود این بود که مالکیت این دو باشگاه را به یک وزارتخانه بدهند. اما این در بحث کاری ما چیزی را کم و یا زیاد نمی کند. ولی هر اتفاقی که برای ما بیفتد برای تیم رقیب هم خواهد افتاد.

برای گرفتن غرامت از خود خلیل زاده کمک می گیریم

صدری در مورد جدایی خلیل زاده و شکایت برای گرفتن غرامت گفت: اگر هم قرار باشد ما غرامتی بگیریم قطعاً با خود شجاع صحبت خواهیم کرد. ما نباید طوری بی مهری کنیم که وقتی بازیکنی از پرسپولیس می رود دیگر دوست نداشته باشد برگردد. اگر قرار باشد غرامتی بگیریم قطعاً با خودش هماهنگ می کنیم و از شجاع هم کمک خواهیم گرفت. هرکسی در باشگاه پرسپولیس بازی کرده است برای ما قابل احترام است.

آخر دیماه سهام پرسپولیس واگذار می شود

آقای رئیسی دستور داده بودند که مشکل ورود به بورس سریع برطرف شود. ما در دیوان محاسبات جلسه داشتیم و زمانبندی صورت گرفت و قرار شد ما تا پایان دیماه میزان سهامی که در نظر گرفته بودیم را عرضه کنیم. ما صورتحساب های مالی سال گذشته را داده بودیم که برای امسال را هم خواستند که مذاکره کردیم تا فرصت بدهند به ما.

برای مالیات چه کرده اید؟
هم دکتر سجادی و هم آقای خاندوزی به ما کمک کردند تا حساب های بسته ما به خاطر مالیات باز شود. مالیاتی که الان برای ما مشکل ساز شده از سال ۸۰ به بعد است. دنبال این هستیم که هر رقمی شد را قسط بندی کنند. اتفاق بدی که رخ داد این بود که دوستان مالیات شمال تهران پولی را از ما خواستند که نتوانستیم بدهیم و حسم می گوید که حساب ما را بسته اند. یک بار برای همیشه این پرونده بسته شود. دنبال این هستیم که این اتفاق رخ بدهد.

دنبال سند ورزشگاه شهید کاظمی هستیم

وی در مورد تعیین تکلیف مالکیت ورزشگاه شهید کاظمی گفت: باید با آقای دکتر سجادی برویم خدمت آقای زاکانی تا برای سند این ورزشگاه اقدام کنیم. برنامه ای که امسال داریم این است که بتوانیم دو زمین را به مجموعه شهید کاظمی اضافه کنیم. نیاز داریم که یک یا دو زمین به این مجموعه اضافه کنیم. باید بتوانیم استانداردهایی که سازمان لیگ می گوید را رعایت کنیم. امیدواریم بتوانیم برخی بازیها را در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کنیم.

زمین درفشی فر طبیعی می شود

در حال مذاکره با پیمانکار هستیم که زمین ورزشگاه درفشی فر را هم از مصنوعی به طبیعی تبدیل کنیم. تیم های پایه را هم به ورزشگاه گمنام انتقال خواهیم داد. پرداختی خوبی برای تیم های پایه داشتیم که به گفته خلیلی بی سابقه بوده است.

چقدر از کارگزار دریافتی خواهید داشت؟

قرار است کارگزار باشگاه پرسپولیس مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان از بخش سوشامدیا به باشگاه بدهد. مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان هم از محل تبلیغات محیطی به ما پرداخت خواهد شد. درست است که برای تبلیغات محیطی دعوت کردیم اما اگر آقای عزیزی خادم و سجادی نمی خواستند این اتفاق رخ نمی داد. برای حق پخش هم نامه ای برای آقای جبلی زدیم تا نشست هایی را بگذارند. برای پخش های اینترنتی هم نامه زدیم به چند سایت که اجازه بدهند این اتفاق در کانال باشگاه رخ دهد. اگر هواداران با ما همراهی کنند مطمئن باشید که درامد خوبی نصیب باشگاه خواهد شد.

بدهی ۱۶ میلیارد تومانی به خاطر گل محمدی

وی در مورد بدهی باشگاه به پدیده به خاطر جدایی گل محمدی گفت: مسئولان قبلی باشگاه قراردادی با پدیده بسته اند که ما ۶ میلیارد تومان به خاطر گل محمدی می دهیم. در این تفاهم نامه بندی آمده است که به خاطر هر روز تاخیر ۱۰ میلیون تومان جریمه پرداخت شودو برای همین این رقم ۱۶ میلیارد تومان شده است. با مسئولان تیم مشهدی صحبت کرده ایم که این مشکل حل شود. سال قبل من پول قرض کردیم تا زمانی که پول کنفدراسیون فوتبال آسیا را گرفتیم برگردانیم. برای همه اینها مصوبه هیات مدیره را داریم. مشکل ما با پدیده این است که باید روزی ۱۰ میلیون جریمه پرداخت کنیم. اگر اصل پول را بخواهند همین امروز تقدیم می کنیم.

برای دریافت پول از AFC به نتیجه نرسیده ایم

مجید صدری در مورد گرفتن مطالبات این باشگاه از حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: برای گرفتن مطالبات از کنفدراسیون فوتبال آسیا همه راه ها را رفته ایم اما متاسفانه به دلیل وجود تحریم ها هیچ پیشرفتی نداشته ایم و امیدوارم فرجی بشود و بتوانیم این پول را دریافت کنیم.

رقم های قرض گرفته برای پرسپولیس چقدر است؟

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد میزان قرض هایی که برای باشگاه پرسپولیس داشته است گفت: ما یک رقم ۵۰۷ هزار یورو و آقای سمیعی ۳۰ میلیارد تومان گرفته اند که قرض نیست و باید خدمات بدهیم در مقابلش، یک ۱۵ میلیارد تومان، یک ۸ میلیارد تومان از اسپانسر تیم رقیب گرفتیم که جزو افتخارات ماست و دو تا ۵ میلیارد تومان دیگر هم قرض گرفته ایم.

قرارداد گل محمدی را دو ساله تمدید کردیم

وی در مورد تمدید قرارداد یحیی گل محمدی و اسنادی که منتشر شده است مبنی بر افزایش رقم قرارداد وی گفت: این رقم برای فصل بیست و یکم بود که قراردادش تمام می شد من این قرارداد را دو سال تمدید کردم. از کادر فنی پرسپولیس تقدیر می کنم که همراه بودند و شبانه روز برای تیم کار می کنند. از بازیکنان تیم و کاپیتان ها تقدیر می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.