بیماری ناشی از سویه اومیکرون خفیف تر از دلتا است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، از سوی دیگر، سویه اومیکرون به قدری مُسری است که احتمالاً بستری شدن در بیمارستان را افزایش می‌دهد و افراد واکسینه نشده همچنان باید نگران باشند.

«ویلیام هانیج»، اپیدمیولوژیست از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «اگر واکسینه نشده اید و هرگز به کووید ۱۹ مبتلا نشده اید، در صورت ابتلاء به اومیکرون، شدت آن کمی کمتر از دلتا است.»

سه مطالعه جدید که نشان می‌دهند عفونت‌های ناشی از اومیکرون خفیف‌تر هستند، توسط محققان آفریقای جنوبی، اسکاتلند و انگلیس انجام شده اند.

مطالعه جدید محققان آفریقای جنوبی نشان داد که خطر بستری شدن در بیمارستان در موارد ابتلاء به اومیکرون در مقایسه با افراد آلوده به سایر سویه های کووید حدود ۷۰ درصد کمتر است.

آنها همچنین عنوان کردند از آنجایی که سویه اومیکرون بیشتر احتمال دارد افرادی را که قبلاً به این ویروس مبتلا شده بودند را مجدداً درگیر نماید، ممکن است باعث تعداد بیشتری موارد خفیف‌تر شود.

دو مطالعه دیگر، یافته‌های آفریقای جنوبی را تقویت کردند، و محققان مجدداً کاهش بستری شدن در بیمارستان را با موارد ابتلاء به اومیکرون دریافتند.

در ماه‌های نوامبر و دسامبر، عفونت‌های ناشی از اومیکرون در اسکاتلند با کاهش دو سوم در خطر بستری شدن در بیمارستان در مقایسه با نوع دلتا همراه بود.

در همین حال، محققان در انگلیس دریافتند که بیماران مبتلا به سویه اومیکرون در مقایسه با بیماران دلتا ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر در بیمارستان بستری می‌شوند و ۴۰ تا ۴۵ درصد کمتر احتمال دارد که یک شب یا برای مدت طولانی در بیمارستان بستری شوند.

محققان کالج امپریال لندن این نظریه را مطرح کردند که ایمنی قبلی ناشی از ابتلاء به کووید ۱۹ در گذشته به بروز نوع خفیف عفونت اومیکرون کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.