پنج چالش عمده حوزه سلامت/چالش های جامعه پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، جلسه‌ای با اعضای هیأت مدیره انجمن رادیولوژی ایران، با بیان اینکه همه رشته‌های گروه پزشکی به نوعی وابسته به رادیولوژی هستند، اظهار کرد: رشته رادیولوژی در بحث تشخیص و مداخلات درمانی جایگاه مهمی دارد و بدون آن حتی تصور درمان خیلی از بیماری‌ها امکانپذیر نیست.

وی افزود: پنج چالش عمده در حوزه سلامت داریم که دو مورد آن مربوط به ذی نفعان بیرونی است، از جمله هجمه به جامعه پزشکی که اکنون به یک همگرایی و اجماع تبدیل شده است و دیگری مسائل معیشتی، تعرفه‌های نامتناسب و مسائل اقتصادی است که جامعه پزشکی با آن دست به گریبان بوده و نباید درآمد بالای تعداد معدودی از همکاران را به کل جامعه پزشکی تعمیم داد.

رئیس زاده در خصوص چالش‌های درونی جامعه پزشکی گفت: رعایت و مراقبت از اخلاق حرفه‌ای و پزشکی از جمله مباحث جدی است که همواره باید به آن توجه داشت و باید خود انجمن‌ها نسبت به خطاهایی که ممکن است گاهی اوقات از سوی برخی همکاران رخ دهد نظارت داشته و تذکرات لازم را در جهت برطرف شدن آن بدهند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، به تعارضات بین رشته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: رشته‌های تشخیصی و درمانی هر روز در حال آپدیت شدن بوده و به وجود آمدن تعارض امری اجتناب ناپذیر است اما خود جامعه پزشکی باید توجه داشته باشد تا به حریم رشته دیگر تجاوز نکند و مهم‌تر آن که تعارضات به سطح جامعه و فضای عمومی کشانده نشود.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: باید نسبت به توانمندی، آموزش و ارتقای مهارت جامعه پزشکی اقدام نموده و بسترهای لازم را در جهت ارتقای سطح آموزش و توانمندی همکاران در گروه‌های مختلف پزشکی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه به طور جدی پیگیر مطالبات و معضلات گروه‌های مختلف پزشکی هستیم، به مبحث سلامت دیجیتال اشاره کرد و افزود: روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید دیجیتال به حوزه سلامت ورود کرده و باید خود را با آنها وفق دهیم و هر قدر سریع‌تر در این زمینه عمل کنیم، در آینده با چالش‌های کمتری مواجه خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.