بهروز افخمی: نمی‌توان انتظار داشت سینما همواره در حال پیشرفت باشد 

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، بهروز افخمی اظهار داشت: سینما صنعت نیست که انتظار پیشرفت آن را داشته باشیم. سینما ممکن است در یک روند طولانی، رکود داشته باشد و به‌طور کلی نیز با همین روند مواجهیم. همه هنرها در دوره‌ای پیر می‌شوند، انرژی‌شان تخلیه و تمام امکانات بالقوه‌شان بالفعل می‌شود و تمام خواهند شد. صحبت از مرگ رمان خیلی وقت پیش مطرح شده بود؛ مرگ سینما نیز زمانی خواهد رسید. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت سینما همواره در حال پیشرفت باشد.
کارگردان فیلم گاوخونی با اشاره به اینکه در چهل سال اخیر سینمای ایران یک‌سری تحولات مربوط به شیوه و فرم اجرا را طی کرده است، توضیح داد: آنچه به محتوا و قصه مربوط می‌شود طی بیست سال اخیر در فیلم‌ها به افکار، توقعات و توهمات طبقه متوسط اختصاص پیدا کرده است؛ یعنی طبقه‌ای که خودش را مرکز دنیا می‌بیند ولی درواقع ده‌ درصد از مردم را شامل نمی‌شود و دغدغه‌هایش هم مهم نیست.

وی افزود:‌ سینما دست‌خوش تفکری شده است که پولدار دارد اما تفکر آن‌چنانی ندارد؛ البته خودش را متفکرتر از تمام اقشار نیز می‌داند. این نوع تماشاچی که بسیار اینترنت‌باز است و با گوشی موبایلش بسیار وقت تلف می‌کند، سینمای ایران را متوجه خودش کرده است و هر فیلمسازی که می‌خواهد فیلمش را بسازد، فکر می‌کند که این قشر از جامعه را باید راضی نگه دارد؛ و این خودش یک انحطاط در سینما محسوب می‌شود.
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.