مسیر تخصیص ارز دولتی دارو اصلاح می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام دارایی، در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل دارویی سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه در ۴۳ سال گذشته با همت وزارت بهداشت و معاونت غذا ودارو، کالاهای سلامت محور از جمله دارو و تجهیزات پزشکی تامین شده است، گفت: با تدبیر دولت و همکاری مجلس شورای اسلامی، انشالله مسیر تخصیص ارز ترجیحی اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به شدت گرفتن هجمه های نادرست و کذب علیه سازمان غذا و دارو، افزود: این جهت گیری ها به خاطر جریاناتی است که منافعشان با اصلاح مسیر تخصیص ارز دولتی به خطر افتاده است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اداره کل دارو به خاطر حساسیت بالایی که در تامین و دسترسی و همچنین نظارت بر کیفیت دارو دارد، وظیفه خطیری بر عهده دارد.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که تا پایان سال داروی مورد نیاز بیماران را تامین کنیم و در صورت تعیین تکلیف ارز ترجیحی، بحث صادرات را به صورت جدی تر پیگیری خواهیم کرد.

دارایی با اشاره به لزوم اقدامات جدی و تلاش شبانه روزی در حوزه نظارت بر زنجیره تامین دارو، عنوان کرد: باید پیش بینی های لازم را در زمینه نیاز دارویی کشور داشته و نسبت به تامین آن اقدام کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: عده ای در گذشته اقداماتی را انجام داده یا اظهاراتی داشتند که باعث تلقی نادرست از سازمان غذا و دارو شد که خوشبختانه این تلقی امروز بسیار کم رنگ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.