فینال شهرداری بین وحید و فرزاد/ روی کاغذ نشاطی برنده است

بهنام عکاشه؛

آن روزها که تاجگردون تحت فشارهای غیرمنصفانه و غیرقانونی نمایندگان مجلس انقلابی خوانده بود را هیچگاه دوست ندارم به خاطر بیاورم.

اما ساعتی در همان ایام را که عکس سیدقدرت و سردار طاهری را در فرودگاه گچساران در زاگرونا منتشر کردم فراموش نمی کنم که به خاطر عجله دو غلط املایی داشتم و موجبات هجمه عجیبی به من شد.

فکر نمی کردم روزی دوباره از آن عکس استفاده کنم و دویار قدیمی را این بار هم در کنار یکدیگر ببینیم.

سردار طاهری ناشناخته ترین لیدر سیدقدرت در طول سال های فعالیت سیاسی او در باشت و گچساران است که در تهران نیز هم را فراموش نکردند.

طاهری اما این روزها تحت فشار غیرطبیعی از سوی یاران اصولگرایش قرار گرفته است ولی ظاهرا بی اعتنا به انتقادات راه خودش را می رود.

انتخاب شهردار و مسائل پیش آمده در شورای شهر، کمی فضا را غبارآلوده کرده است.

وحید نشاطی نقطه اشتراک این پیچیدگی هاست. او که دو پشتوانه در شورای شهر و راس جریان اصولگرا دارد این روزها مورد اتفاق دو جریان معتدل در شورای شهر و جریان اصولگرا می باشد.

وحید که چندماه پیش، حکم سرپرستی اش در شهرداری در مراجع بالادستی شورای شهر دیپورت شده بود حالا و پس از ضعیف شدن احتمال شهرداری آقائی، به یک گزینه غیرقابل انکار تبدیل شده است.

ارتباطش با جریان معتدل شورای شهر(مرادی و علی پور) مناسب و بعید است از آن ناحیه مورد مخالفت قرار بگیرد. طبیعتا طاهری هم او را روی کاغذ سفید خواهد نوشت.

او احتمالا مورد حمایت یکی از اصولگرایان(حامیان سیدناصر و البته سیدقدرت)شورا یعنی عاملی، کرمی وشکوهی نیز قرار می گیرد و در حالتی که ناممکن هم نیست آقادی نیز او را در برگه سفید خواهد نوشت.

نشاطی تا این لحظه مورد اتفاق دو طیف سیاسی و اداری قرار گرفته است و روی کاغذ او را باید شهردار دانست ولی در عالم سیاست چینش حالت ها امری منطقی تر است.

فرزاد حیدری هم شانس خود را در آخرین روزها در حال آزمایش است.

ظاهرا قشقائی ها از سوی استان چراغ سبزهائی دریافت کرده اند. در ماجرای رد آقائی به بزرگان قشقائی وعده داده شده شهردار آینده از میان آنها خواهد بود.

حالا فرزاد که معماری خوانده، گزینه ترک ها شده ولی نسبتا دیر وراد موضوع شده است.

او که گزینه اداره کل راه نیز هست به تنهائی شاید مورد حمایت آقائی باشد ولی احتمال رای دهی کرمی و عاملی هم بعید نیست.

اگر وزنه فرزاد در روزهای آینده سنگین تر شود، حتی می تواند روی آرای شکوهی نیز حساب باز نماید. برای فرزاد حمایت آقائی حیثیتی است.

حالا روی کاغذ و با چینش فرضیات، نشاطی را باید شهردار بدانیم مگر آنکه فرزاد در روزهای باقیمانده تلاش هایش را بیشتر کرده و تغییری در صفحه سیاسی گچساران بوجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.