همه امکانات برای پاسداری از میراث‌فرهنگی اصفهان باید بسیج شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی، علی دارابی که برای آیین معارفه مدیرکل جدید و تکریم سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان به این استان سفر کرده است، روز چهارشنبه (هشتم دی‌ماه) با آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار تصایری از این دیدار در حساب اینستاگرامی خود نوشت: امروز فرصت شد تا بعد مراسم معارفه مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان آقای (علیرضا) ایزدی که جوانی مومن، ولایی و کاربلد است با آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد بعد از مدت‌ها دیداری داشته باشم. ایشان مدیریت حوزه‌های علمیه اصفهان را بر عهده دارند. حوزه علمیه اصفهان قدمتی هزار ساله دارد و از نظر ساختاری از حوزه‌های علمیه قم مجزاست.

با آیت‌الله طباطبایی که امامت جمعه شهر اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان است صحبت مفصلی در موضوع میراث انجام شد. برایمان از نگاه نو به میراث گفت و لزوم ایجاد تحول در میراث‌فرهنگی، موضوعی که می‌تواند در بسیج شبکه امامت جمعه استان برای حفظ و پاسداری از میراث‌فرهنگی مفید فایده باشد و همواره مورد تاکید وزیر محترم میراث‌فرهنگی جناب آقای مهندس ضرغامی بوده است.

همه امکانات برای پاسداری از میراث‌فرهنگی اصفهان باید بسیج شود

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: اصفهان شهر بزرگ و گنجینه‌ جهانی و ملی ماست. نیاز است تا همه امکانات در این استان برای پاسداری از این میراث بسیج شود. صحبت‌های خوبی شد که مهمترین آن ضرورت تحول اساسی در چگونگی مواجه و حتی ساختار میراث فرهنگی اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله طباطبایی هم صحبت‌های خوبی در جهت کمک به میراث فرهنگی اصفهان داشتند. امید دارم این تفاهم و گفتمان مشترک و حرف‌زدن‌ها می‌تواند موجب جذب حمایت بیشتر تمام دستگاه‌ها برای پاسداری از میراث‌فرهنگی شود.

به گزارش ایرنا، سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  روز دوشنبه (۶ دی ماه) علیرضا ایزدی را با حفظ سمت مشاور وزیر به‌عنوان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان منصوب کرد. علی دارابی قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم روز گذشته (سه شنبه) برای معرفی مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان به این خطه سفر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.