ناگفته‌های اهالی هنر از سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هنرمندان ایرانی از جمله داریوش ارجمند، اکبر زنجانپور، پروانه معصومی، رضا رویگری، مهدی صباغ‌زاده، سیدجواد هاشمی، رسول نجفیان، هوشنگ توکلی، رضا ایرانمنش، امید زندگانی و… در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، از ایشان گفتند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید نگاهی است به این دلنوشته ها.  

امید زندگانی: شهید سلیمانی بهترین الگو برای جوانان است

امید زندگانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون به صبح زاگرس چنین گفت: «قطعا شهید سردار سلیمانی از جمله آن‌هایی است که وقتی جوانی به مشکلی برمی‌خورد ایشان را الگو قرار می‌دهد.»

او ادامه داد: «وقتی قهرمان‌های ملی‌مان را از دست می‌دهیم شاید داغدارترین افرادی که دلسوخته می‌شوند خانواده آن‌ها باشند ولی برای ما به‌عنوان یک هم‌میهنِ وطن‌پرست گویی تولدی دوباره صورت می‌گیرد. مثل این که گلی گرده‌افشانی کند، بعد خشک و پژمرده شود و گل‌های دیگر در کنارش برویند و با اعتقاد به آرمان و قوی‌تر، راه گل قبلی را ادامه دهند.»  

سیدجوادهاشمی: تولیدات هنری با محوریت حاج قاسم باید رویکرد بین‌المللی داشته باشد

سیدجواد هاشمی، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با صبح توس اشاره کرد: «بهره‌برداری‌های ما از شهید سلیمانی باید با دید بین‌المللی باشد. به گونه‌ای که اگر فیلمی می‌سازیم باید برای آن سمت دنیا بسازیم تا این اندیشه و فرد را بهتر بشناسند وگرنه مردم ایران که همه شهید سلیمانی را می‌شناسند.»

او افزود: «شهادت سردار سلیمانی، فصلی تازه در انقلاب اسلامی بود، یعنی شکوه و عظمت آن تشییع جنازه باعث بروز یک اتفاق جدید در کشور بعد از ۴۰ سال شد. این اتفاق زمانی افتاد که آمریکا احساس می‌کرد مردم ما در برابر استکبار تسلیم می‌شوند و این اعتقادش با مشاهده آن تشییع جنازه فروریخت.»

ناگفته‌های اهالی هنر از سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی

حبیب اسماعیلی: راه و مکتب شهید سلیمانی ادامه دارد

حبیب اسماعیلی، بازیگر پیشکسوت به صبح زاگرس، چنین گفت: «یادی می‌کنیم از تمام شهدا که برای سربلندی میهن و وطن جان خود را از دست دادند و به‌خصوص در جنگ تحمیلی که بحث حیثیت و شرف و وطن در میان بود از این مرز و بوم دفاع کردند.»  

او تاکید کرد: «جا دارد یاد و نام شهدا را گرامی بداریم و جانفشانی‌های این شهدای بزرگوار را زنده نگه داریم.»

اسماعیلی افزود: «یاد و خاطره سردارهایی مثل سردار سلیمانی که در راه وطن جان‌فشانی کردند و از جان خود مایه گذاشتند را برای همیشه گرامی می‌داریم و قدردان آن‌ها هستیم.»

رضا رویگری: راز محبوبیت سردار سلیمانی خدماتی است که به مردم و نظام داشت

رضا رویگری، بازیگر شناخته‌شده تئاتر، سینما و تلویزیون به صبح زاگرس گفت: «خیلی حیف شد که او را از دست دادیم، رفتنش همه ملت ایران را غمگین و ناراحت کرد. فردی که بسیار کارآمد بود و با تلاشی وصف‌ناپذیر برای حفظ ایران از جان خود مایه گذاشت.»

این بازیگر پیشکسوت افزود: «سردار سلیمانی خدمات زیادی به مردم و نظام انجام داد و مردم چنین افرادی را که این‌گونه به آن‌ها خدمت می‌کنند دوست دارند.»

ناگفته‌های اهالی هنر از سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی

حلیمه سعیدی: ملت‌های مظلوم منطقه مدیون رشادت‌های سردار مقاومت هستند

حلیمه سعیدی، بازیگر برای تهران‌پرس، توضیح داد: «حاج قاسم، قهرمان ملی کشورمان است و برای امنیت و اقتدار کشورمان چه در دوران دفاع مقدس و چه در زمان مقابله با گروهک‌های تروریستی داعش از هیچ تلاشی دریغ نکرد.»

او ادامه داد: «نه تنها ملت ایران بلکه مردم کشورهای همسایه هم مدیون رشادت‌های این مرد میدان هستند.»

سعیدی با ذکر خاطره‌ای، افزود: «در طول دوران دفاع مقدس، فرزندم رضا که برای دفاع از خاک کشور راهی جبهه‌ها شده بود به شهادت رسید و شنیدن خبر شهادتش جزو فراموش‌نشدنی‌ترین لحظه‌های زندگی‌ام است، در زمان شنیدن خبر شهادت حاج قاسم، انگار مجددا پسرم شهید شده بود.»

غلامرضا صنعتگر: با افتخار و غرور از سردار سلیمانی خواندم

غلامرضا صنعتگر، خواننده به هرمز، چنین گفت: «هر انسانی از بدو تولد تا لحظه مرگ باید رسالتی را که بر دوشش گذاشته‌اند به سرانجام برساند، وظیفه هنرمندان موسیقی هم تولید آثاری است که بتواند حماسه، تاریخ، شادی، غم، غرور، انسانیت و سایر احساسات و عواطف و افکار را با آوا و صدا به نمایش بگذارد.»

این خواننده شناخته‌شده، افزود: «اکنون چهار کار برای شهید عزیز سردار سلیمانی خوانده‌ام و از افتخارات بنده این است که برای شهدای زیادی خوانده‌ام. ما حتما برای تولید آثار برای آن‌ها دعوت شده‌ایم و من با افتخار لبیک گفته‌ام.»

بیشتر بخوانید: 

روایت محمدرضا زائری از تماس تلفنی گلشیفته فراهانی با سردار سلیمانی 

روایتی از لحظات منتهی به شهادت حاج قاسم

او ادامه داد: «تک‌تک ما به قطره‌قطره خون شهدا مدیونیم، دنیا هم فانی و زودگذر است و همه یکی‌یکی بار سفر می‌بندیم و به اصل خود بازمی‌گردیم. پس باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که تحت تاثیر معاندان و دنیاطلبان و شرمنده شهدا نباشیم.»

هوشنگ توکلی: حاج قاسم نماد ملی مقاومت ایران و روح مقاومت منطقه بود

هوشنگ توکلی، هنرمند پیشکسوت به مرآت، گفت: «حاج قاسم نماد ملی مقاومت ایران و روح مقاومت منطقه و شهادت ایشان نه فقط برای ایران بلکه برای منطقه سخت و ناراحت‌کننده بود.»

او افزود: «تشییع جنازه ۳۰ میلیونی حاج قاسم نشان از روح پاک و دوست‌داشتنی این سردار داشت و مردم ایران با حضور میلیونی در تشییع جنازه این مرد بزرگ نشان دادند قدردان مردان فداکاری همچون حاج قاسم هستند.»  

توکلی با بیان این که «عاملین شهادت حاج قاسم سلیمانی، باید شناسایی و مجازات شوند»، افزود: «ما نباید به راحتی از کنار این موضوع رد شویم و ایران باید پیگیر شناسایی افرادی که این اقدام جنایتکارانه را کرده‌اند باشد و اجازه ندهد چنین اقدام دردناکی دوباره تکرار شود.»

شهرام عبدلی: اثربخشی شهید سلیمانی دلیل دشمنی غرب با این سردار مقاومت است

شهرام عبدلی، بازیگر در گفت‌وگو با تهران‌پرس، گفت: «سردار سلیمانی یک شخصیت ملی‌مذهبی بود که هم مذهب و دینش را عاشقانه دوست داشت و هم کشور و مردمش را، به همین دلیل شاهد حضور باشکوه مردم در تشییع ایشان بودیم.»

او تاکید کرد: «شهید سلیمانی فردی کمیاب بود و به خودشناسی عجیبی رسیده بود، همچنان که از شجاعتی برخوردار بود که هیچ کار نشدنی برایش وجود نداشت.»

عبدلی افزود: «باید در معرفی سردار سلیمانی به گونه‌ای پایه‌گذاری کنیم که شخصیت شهید برای نسل امروز و نسل‌های بعدی ملموس باشد.»

کوروش زارعی: سردار سلیمانی یک انسان واقعی بود

کوروش زارعی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون  مدیر فرهنگی به آناج، چنین گفت: «حاج قاسم قبل از این که یک فرمانده، ژنرال و یک رزمنده باشد، یک انسان با پارامترهای عاطفی و نگرش‌های حسی و عاطفی بود.»

زارعی تاکید کرد: «حاج قاسم سلیمانی پیش از آن که یک فرمانده و ژنرال باشد، یک انسان به معنای واقعی بود و دلیل این که ایشان مورد لطف مردم ایران، کشورهای همسایه و آزادی‌خواهان جهان بودند این بود که جنبه انسانی‌شان بر جنبه فرماندهی‌شان می‌چربید.»

او توضیح داد: «دلیل دوست‌داشتنی بودن حاج قاسم سلیمانی پیروی از سیره مکتب اهل بیت بود. ایشان همواره زیر سایه اهل بیت حرکت کرد و به خاطر همین راه را گم نکرد. ایشان راه درست را در زندگی پیش گرفت و کسی که پیرو سیره اهل بیت باشد محبوب قلب‌ها می‌شود.»

پروانه معصومی: آرزوی زیارت مرقد شهید سلیمانی را دارم

پروانه معصومی، بازیگر پیشکسوت به صبح زاگرس، چنین گفت: «فقط می‌توانم بگویم جای خالی ایشان به شدت احساس می‌شود.»

او تاکید کرد: «فقط می‌توانم از ته‌ دل بگویم جای خالی ایشان به شدت احساس می‌شود.»

معصومی ادامه داد: «آرزو دارم به کرمان سفر و مرقد مطهر شهید سلیمانی را زیارت کنم.»

ناگفته‌های اهالی هنر از سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی

اکبر زنجانپور: شهید سلیمانی خدمات بزرگی به مردم و نظام داشت

اکبر زنجانپور، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با صبح زاگرس، گفت: «سردار سلیمانی مرد بزرگی بود و خدمات زیادی به مردم و نظام داشت.»

زنجانپور توضیح داد: «تشییع جنازه بی‌نظیر سردار سلیمانی، نشان‌دهنده شخصیت ملی ایشان بود.»  

او تاکید کرد: «همه ملت سردار سلیمانی را به دلیل کارها و خدماتی که در زمینه‌های مختلف انجام داد دوست داشتند.»  

احمد نجفی: اگر سردار سلیمانی نبود منافع ایران در منطقه به خطر می‌افتاد

احمد نجفی، بازیگر شناخته‌شده به صبح زاگرس، گفت: «باید قدر قهرمانان ملی را دانست. اگر سردار سلیمانی نبود منافع ایران در منطقه به خطر می‌افتاد.»  

نجفی ادامه داد: «سردار سلیمانی در تاریخ فردی بی‌سابقه بود. ما مرد بزرگی را از دست دادیم و باید تلاش کنیم که راه و روش ایشان و مکتب بزرگ سلیمانی را ادامه دهیم چرا که مکتب او چراغ و هدایت‌گر جوانان و نسل‌های بعدی خواهد بود.»

مهدی صباغ‌زاده: سردار سلیمانی فردی نمونه در حفظ و حراست از جهان اسلام بود

مهدی صباغ‌زاده، کارگردان به صبح زاگرس، گفت: «تمام ایران داغدار سردار دل‌ها است. سردار سلیمانی فردی نمونه در حفظ و حراست از جهان اسلام بود.»

او افزود: «ما بهتر از سردار سلیمانی نداشتیم، او مورد توجه همه دختران و پسران و جوانان این مرز و بوم با هر سلیقه و از هر جناحی بود.»

افشین سنگ‌چاپ: سردار سلیمانی همانند چراغی در دل تاریکی شب بود

افشین سنگ چاپ، بازیگر در گفت‌وگو با صبح زاگرس، چنین گفت: «سردار سلیمانی همانند چراغی روشن در دل تاریکی‌های شب بود.»

او توضیح داد: «هرچه در وصف خوبی‌های سردار شهید سلیمانی بگوییم کم گفته‌ایم و زبان قاصر از توصیف ایشان است.»

سنگ‌چاپ افزود: «سردار سلیمانی شبیه فانوس دریایی برای کشتی‌های اقیانوس و راهنما و روشن‌کننده راه و مسیر بود. وقتی حضور داشت مردم اعتماد به نفس بالایی داشتند.»

سامان گلریز: امنیت ایران مرهون رشادت‌های سردار سلیمانی است

سامان گلریز، برای صبح زاگرس، توضیح داد: «سردار سلیمانی همچون همه افرادی که در دفاع مقدس برای امنیت، آرامش، آسایش و آینده ما تلاش کردند فردی ارزشمند و قابل احترام بود. این شهیدان زندگی خود را برای امنیت و آسایش ما و خانواده‌های ما گذاشتند و برای ما قابل احترام هستند و ما باید قدردان آن‌ها باشیم.»

او افزود: «الگوپذیری همان‌گونه که از اسم آن مشخص است یعنی سرلوحه قراردادن آن شخص و جوانان در درجه اول باید عمل و رفتار سردار سلیمانی را الگو قرار دهند.»

داریوش ارجمند: شهید سلیمانی قهرمانی بود که تکرار نمی‌شود

داریوش ارجمند، پیشکسوت عرصه بازیگری چنین گفت: «من سردار سلیمانی را عاشقانه دوست داشتم زیرا نگاهش فراتر از نگاه انسان معمولی بود.»

ارجمند افزود: «شهید سلیمانی همان کسی است که مردم با او پیمان بستند و فکر نمی‌کنم در دوران حاضر مردی مانند او در ایران متولد شده باشد.»

او تاکید کرد: «چنین فردی با چنین خصوصیاتی شهید سلیمانی می‌شود. او هم قهرمان ملی، هم قهرمان حماسی، هم قهرمان تاریخی و هم قهرمان مذهبی بود. شهید سلیمانی انسانی چندوجهی بود که تکرار نمی‌شود.»

ناگفته‌های اهالی هنر از سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی

خشایار راد: شهید سلیمانی بی‌دلیل محبوب و دوست‌داشتنی نشده بود

خشایار راد، بازیگر به صبح زاگرس، گفت: «اگر فردی خدماتی نداشته باشد و کارهای عام‌المنفعه برای مردم نکرده باشد بی‌دلیل محبوب نمی‌شود.»

او افزود: «اگر فردی در دل مردم جا دارد حتما بی‌دلیل نیست. چرا مردم عادی یا کسانی در رده بالا تا این اندازه محبوب و دوست‌داشتنی و به‌یادماندنی نشدند.»

رضا ایرانمنش: شهید سلیمانی فرمانده‌ای جلوتر از همه نیروهایش در خط مقدم بود

رضل ایرانمنش، بازیگر برای صبح زاگرس، توضیح داد: «حاج قاسم فرمانده‌ای بود که خودش جلوتر از همه نیروهایش در خط مقدم بود. حاج قاسم دائما به فکر امنیت مردم و خاک کشورش بود.»

او با ذکر خاطره‌ای، افزود: «من چهار سال و نیم در لشکر ۴۱ ثارالله به‌عنوان بسیجی در خدمت حاج قاسم بودم و از نزدیک با ایشان ارتباط داشتم. سردار سلیمانی حتی بعد از پایان جنگ هم نظر لطف به من داشت و هر زمان در بیمارستان بستری می‌شدم حتما به ملاقات من می‌آمد یا این که تماس می‌گرفت و از احوال من باخبر می‌شد.»

رسول نجفیان: اصحاب هنر و سینما باید عظمت و جایگاه ویژه سردار سلیمانی را به تصویر بکشند

رسول نجفیان، بازیگر، مجری و خواننده شناخته‌شده هم به صبح زاگرس، چنین گفت: «اصحاب هنر و سینما باید عظمت سردار سلیمانی را به صورت ویژه به تصویر بکشند.»

او صحبتش را با این شعر رودکی پایان داد: «کاروان شهید رفت از پیش/ وآن ما رفته‌گیر و می‌اندیش/ از شمار دو چشم یک تن کم/ وز شمار خِرَد هزاران بیش.»

۵۸۲۵۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.