۞ نکته آموزشی:
اغلب مردم با چنان عجله و شتابي به سوي داشتن يك زندگي خوب حركت مي كنند، كه از كنار آن رد مي‌شوند.
Thursday, 29 September , 2022
امروز : پنج شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۱ - 4 ربيع أول 1444
شناسه خبر : 404138
  پرینت تاریخ انتشار : 11 دی 1400 - 8:33 |

ماجرای خطا در استعلام اصالت ۱۳ میلیون دوز واکسن کرونا

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،توضیحاتی درباره مشکلات پزشکان در دریافت کارت واکسن و بروز خطا در استعلام اصالت ۱۳ میلیون واکسن ارائه کرد.

ماجرای خطا در استعلام اصالت ۱۳ میلیون دوز واکسن کرونا
زاگرس آنلاین-زاگرونا؛

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هاشمی اظهار کرد: در بهمن ۹۹ زمانی که اولین محموله واکسن وارد ایران شد، هنوز سامانه‌های بهداشتی سیب، سینا، ناب و پارسا که در مراکز واکسیناسیون برای ثبت واکسن مورد استفاده قرار می‌گرفتند به سامانه تیتک غذا و دارو متصل نبودند و طبیعتاً از آنجایی که امکان به تعویق افتادن واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان وجود نداشت تزریق واکسن افرادی که در معرض خطر ابتلای بالایی قرار داشتند آغاز و ثبت واکسن آنها به صورت دستی انجام شد.

وی ادامه داد: این اتصال حدود ۲۰ روز تا یک ماه زمان برد و بعد از آن هم هماهنگی کامل بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت صورت گرفت و ثبت واکسن افرادی که به هر دلیلی محقق نشده بود در سامانه انجام شد.

هاشمی همچنین در ادامه درباره استعلام اصالت ۱۳ میلیون واکسنی که با خطا همراه بود، توضیح داد: در چند ماه اول در سامانه تیتک بحث استعلام اصالت واکسن روی یک سرور اولیه ای بود که پردازش لازم را نداشت و گاهی اوقات ممکن بود پاسخ استعلام در زمان مناسبی به سامانه سطح یک ارسال نشود و اگر سامانه سطح یک پاسخ را دریافت نمی‌کرد به این معنا بود که تزریق واکسن در سامانه تیتک ثبت نشده است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: در ادامه واکسیناتور تصور می‌کرد ثبت اتفاق نیفتاده و دوباره و گاهی اوقات تا ۱۰ بار تلاش می‌کرد. مردم هم شاهد این موضوع بودند که ممکن بود سامانه سطح یک، بارها خطایی را نشان دهد که بعد از یک بار تلاش، سامانه تیتک پیام خطا ارسال می‌کرد به این معنا که واکسن یک بار ثبت شده است و چون پیام خطا مجدد به سامانه سطح یک می‌رسید عملاً در سامانه سطح یک این تصور به وجود می‌آمد که ثبت واکسن با مشکل همراه بوده است.

وی با بیان اینکه همکاران ما در معاونت فناوری به دو صورت توانستند این مشکل را برطرف کنند ادامه داد: در مرحله نخست از همکاران غذا و دارو خواستند سرور سامانه تیتک بحث اصالت واکسن را تغییر داده و سرور قوی‌تری برای این کار تعریف کنند، در مرحله بعد هم به سامانه‌های سطح یک اعلام شد در صورت دریافت پیام خطا از سرویسی متفاوت از غذا و دارو که قابلیت استعلام دارد استفاده کنند. لذا تعداد پیام‌های خطایی که در سامانه تیتک ثبت شده عمدتاً به این دلیل است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تحریریه زاگرس آنلاین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.