مدیر «اوج»: تصور آقای افخمی از فحشاخانه چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری محسن دریالعل، مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان رسانه‌ای اوج (امروز یکشنبه ۱۲ دی) با محوریت عدم راه‌یابی فیلم سینمایی «مسیح پسر مریم» به کارگردانی علی جعفرآبادی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی به جشنواره چهلم فیلم فجر برگزار شد.

دریالعل درباره حذف فیلم «مسیح پسر مریم» از جشنواره گفت: «عزم ما این بود «مسیح پسر مریم» را به جشنواره فجر بدهیم.

هر جشنواره قاعده‌ای دارد و شرکت‌کنندگان با آگاهی از این قواعد وارد جشنواره می‌شوند. ما هم از عدم پذیرش فیلم گله‌ای نداریم، چون به هر حال جشنواره قواعدی دارد. اما حق اعتراض را به خودم می‌دهم که اگر دیدم به فیلمی ظلم می‌شود، اعتراض کنم.

اتفاقی که رخ داده عجیب و غریب است. در این چند روز سکوت کردیم، ولی هیات انتخاب تعارض در گفتار داشته است یا سکوت کنند یا درست دلیل بیاورند تا بدانیم دلیل کنار گذاشتن فیلم چیست؟»

روایت «مسیح پسر مریم» هیچ ایرادی ندارد

او درباره مشکل نداشتن این فیلم سینمایی گفت: «اواسط ایام جشنواره یک اکران خصوصی برای فیلم «مسیح پسر مریم» برگزار می‌کنیم تا دوستان هم فیلم را ببینند و بگویند مشکل از کجاست؟

مشکل اصلی ما این است که هیئت انتخاب پای نظرش نمی‌ایستد، یکبار می‌گوید فیلم باید مخاطب پسند باشد، بار دیگر می‌گوید در جشنواره فیلمی است که فقط به درد نمایش در سینمای خالی می‌خورد این دو مورد در یکجا نمی‌گنجد و من هم اصلا متوجهش نمی‌شوم.»

دریالعل ادامه داد: «این فیلم قصه رو فرم، رو پا و خوش نمایشی دارد و حتما هم نقطه ضعف دارد اما با زیر شش میلیارد یعنی پنج میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

اما این اولین‌بار نیست که جشنواره سازمان اوج و آثار تولید شده‌اش را نادیده می‌گیرد و ما هم همیشه سکوت کردیم.»

مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج، درباره ادعای اشاعه فحشا در فیلم سینمای «عیسی پسر مسیح» گفت: «اما سوال اصلی این است که تصور آقای افخمی از فاحشه و فاحشه‌خانه در دهه ۵۰ چیست؟

ما مستند «قلعه» و عکس‌های کاوه گلستان را داریم، آن موارد را با فیلم مقایسه کنید ببینید، اگر تفاوت داشت ما اغراق کردیم و اگر نداشت آقای افخمی تصور ذهن‌شان را بگویند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.