هتل‌ها در نوروز افزایش قیمت ندارند

جمشید حمزه زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: با توجه به افزایش میانگین ۳۰ درصدی که امسال برای قیمت اقامت در هتل ها اعمال شد، دیگر افزایش قیمت برای نوروز نخواهیم داشت.

وی افزود: تغییر نرخ اقامت در هتل ها مهر ماه اعلام و دامنه آن از ۱۰ تا ۳۰ درصد متناسب با وضعیت هتل از حیث استانداردسازی و اخذ گواهی استاندارد کیفیت خدمات تعیین شده بود و البته برخی از هتل ها همین افزایش قیمت را هم اعمال نکردند.

حمزه زاده به نقش اجرایی شدن قانون معافیت از مالیات ارزش افزوده  در عدم افزایش قیمت اقامت هتل ها و خدماتی که شامل این معافیت می شود اشاره و تاکید کرد: برخی از هتلداران این تصور را داشتند که معافیت مالیاتی تنها شامل نرخ اتاق خواهد بود؛ در صورتی که بر اساس بررسی‌های انجام شده این معافیت شامل تمام خدمات اقامتی می‌شود. خدمات اقامتی می‌تواند تمام فعالیت های هتل‌های ۱ تا ۳ ستاره اعم از رستوران، کافه، اتاق و تمامی فعالیت‌ها و خدمات اقامتی که یک هتل ارائه می‌دهد را دربرگیرد.

رییس جامعه هتلداران کشور این مساله را اتفاق خوبی برای گردشگری کشور برشمرد و افزود: معافیت مالیاتی کمک زیادی به قدرت خرید مسافر می کند و با اجرای شدن آن علاوه بر آنکه ۹ درصد ارزش افزوده بر روی نرخ اتاق‌های هتل‌های ۱ تا ۳ ستاره حذف می شود، این میزان از تمام خدمات هتلی، غذا و غیره نیز حذف خواهد شد بنابراین خود به خود قیمت‌ها ۹ درصد کاهش می یابد.

وی گفت: هم اکنون درحال رایزنی با کمیسیون اقتصادی مجلس برای معافیت مالیاتی برای هتل های چهار و پنج ستاره نیز هستیم و امیدواریم به زودی این معافیت مالیاتی شامل این رده هتل‌ها نیز بشود.

حمزه زاده درباره ضریب اشغال ها هتل ها نیز افزود: با اعمال واکسیناسیون در سراسر کشور ضریب اشغال هتل ها هم اکنون به حدود ۴۵ درصد رسیده است که به نظر می رسد در ماه های پایانی سال کاهش و دوباره در ابتدای سال جدید افزایش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.