«گیتی همسر علیرضا» تاریخ انقضا ندارد/ سینمای مستقل و تجربه‌گرایانه برای حیات سینما ضروری استضروری

هنروتجربه-سعیدحضرتی: رویا جاویدنیا بازیگر فیلم «گیتی همسر علیرضا» به کارگردانی حمیدرضا هنری می‌گوید آشتی و عادت مخاطبان حداکثری با فیلمهای «هنروتجربه» با گذشت زمان اتفاق می‌افتد و با رونق گرفتن این فیلمها، معیار سینما در بخش تجاری و بدنه هم بالاتر می‌رود. «هنروتجربه» در طول فعالیت‌های خود و با وجود محدودیت‌ها در این سالها نقش خود را به خوبی ایفا کرده و در اکران و شناساندن فیلمسازان به مخاطبان موفق عمل کرده است.

رویا جاویدنیا درباره همکاری و بازی در فیلم سینمایی «گیتی همسر علیرضا» به کارگردانی حمیدرضا هنری به خبرنگار سایت هنروتجربه گفت: «گیتی همسر علیزضا» اولین فیلم بلند سینمایی حمیدرضا هنری است که با توجه به داستان جذاب آن وقتی به من پیشنهاد فرصتی خوبی برای من بود که بعد از مدت‌ها نقش اول زن فیلمی سینمایی با قصه‌ای متفاوت از طبقه متوسط کار کنم. هر بازیگر دیگری هم در موقعیت من بود فرصت به دست آمده را غنیمت می‌شمرد و بازی در این نقش را قبول می‌کرد. قبل از فیلمبرداری، جلسات دورخوانی هم داشتیم و همین امر هم به بازی‌های یکدست‌تر کمک زیادی کرد. نهایت تلاشم را کردم در آن زمان سعی کردم بهترین بازی را انجام بدهم.

او با اشاره به اینکه در سالهای اخیر فیلمنامه‌ای که بازیگر را دچار چالش کنم کمتر نوشته می‌شود و به همان نسبت بازیگران کمتر این شانس را دارند که در نقش‌هایی با این مشخصات بازی کنند و از قالب خود خارج شوند افزود: فیلمنامه «گیتی همسر علیرضا» نوشته حمیدرضا هنری و سیدفاضل وزیری‌محبوب واجد این مشخصات بود و فیلمنامه اثر را دوست داشتم و خوشحالم این همکاری شکل گرفت. به جز آن در این سالها سریال «می‌خواهم زنده بمانم» و فیلم سینمایی «در وجه حامل» از جمله فیلمهایی است که به نقش و فیلمنامه علاقه داشتم و امیدوارم فرصتی فراهم شود تا دوباره سکانس‌هایی نظیر آنها را بازی کنم.

سینمای هنری و تجربی نسبت به سینمای تجاری و بدنه، روشنفکرانه‌تر و با ذهن بازتری تولید می‌شوند‌. سینماگران این عرصه ضمن تسلط بر قواعد فیلم ساختن، قوانین خشک سینما را می‌شکنند و امکان اشتباه و تجربه کردن را برای خود فراهم می‌کنند. این جسارت و نگاه هنری برای من مهم و محل اعتنا است. در طول این سالها به دلیل شرایط کاری هر زمان که فرصتی دست داده فیلمهای نمایش داده شده در سینماهای «هنروتجربه» را در سینما فرهنگ دیده‌ام و لذا برده‌ام. از نگاه هر هنرمند و آرتیستی امکان نمایش اینگونه آثار برای سینما ضرورت دارد و امیدوارم با تبلیغات و سینماهای بیشتری این آثار اکران شوند.

جاویدنیا با اشاره به اینکه فیلمنامه «گیتی همسر علیرضا» تاریخ انقضا ندارد و تازگی خود را از دست نمی‌دهد اضافه کرد: این فیلم ۵ سال پیش ساخته شده و بعد از گذشت این سالها در سینماهای «هنروتجربه» به نمایش در آمده که متاسفانه به دلیل آنکه سر فیلمبرداری فیلم سینمایی در میناب هستم، نتوانستم در آیین دیدار فیلم بیایم و هنوز آن را در سینما ندیده‌ام.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود سینمای مستقل و تجربه‌گرایانه را برای حیات سینما ضروری عنوان کرد و گفت: سینمای هنری و تجربی نسبت به سینمای تجاری و بدنه، روشنفکرانه‌تر و با ذهن بازتری تولید می‌شوند‌. سینماگران این عرصه ضمن تسلط بر قواعد فیلم ساختن، قوانین خشک سینما را می‌شکنند و امکان اشتباه و تجربه کردن را برای خود فراهم می‌کنند. این جسارت و نگاه هنری برای من مهم و محل اعتنا است. در طول این سالها به دلیل شرایط کاری هر زمان که فرصتی دست داده فیلمهای نمایش داده شده در سینماهای «هنروتجربه» را در سینما فرهنگ دیده‌ام و لذا برده‌ام. از نگاه هر هنرمند و آرتیستی امکان نمایش اینگونه آثار برای سینما ضرورت دارد و امیدوارم با تبلیغات و سینماهای بیشتری این آثار اکران شوند.

بازیگر فیلم سینمایی «آزردگان» یادآور شد: آشتی و عادت مخاطبان حداکثری با فیلمهای «هنروتجربه» با گذشت زمان اتفاق می‌افتد و با رونق گرفتن این فیلمها، معیار سینما در بخش تجاری و بدنه هم بالاتر می‌رود. «هنروتجربه» در طول فعالیت‌های خود و با وجود محدودیت‌ها در این سالها نقش خود را به خوبی ایفا کرده و در اکران و شناساندن فیلمسازان به مخاطبان موفق عمل کرده است.

رویا جاویدنیا در پایان با بیان اینکه مخاطبان را به دیدن «گیتی همسر علیرضا» در سینماهای «هنروتجربه» دعوت می‌کنم بیان کرد: شور و اشتیاق و دغدغه حمیدرضا هنری کارگردان «گیتی همسر علیرضا» برای ساخت این فیلم ارزشمند است و امیدورام مخاطبان فهیم «هنروتجربه» این فیلم را در سینماهای «هنروتجربه» ببینند و ازین دست فیلمها حمایت بیشتری کنند.

فیلم «گیتی همسر علیرضا» به کارگردانی حمیدرضا هنری و تهیه‌کنندگی همایون رضا عطاردی و عزت‌الله جامعی ندوشن اکران خود را از روز چهارشنبه ۸ دی ماه در سینماهای این موسسه آغاز کرد.

در خلاصه داستان فیلم «گیتی همسر علیرضا» آمده است: گیتی و علیرضا در کنار هم زندگی آرام و متوسطی دارند. گیتی که استادیار دانشگاه است برای ارائه مقاله علمی خود به زنو باید سفر کند. علیرضا در کابوس‌هایی که او را در مرز از بین رفتن قرار داده، سرگردان است. او به پیشنهاد روانپزشک خود دست به اعتراف عجیبی می‌زند. اعترافی که مسیر زندگی عاشقانه گیتی و علیرضا را به فروپاشی می‌کشاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.