پرسپولیس اسیر یک اصرار اشتباه/ بی‌برنامه برای نقشه دوم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در پایان هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال با ۲۹ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار گرفت تا مدافع پنج دوره قهرمانی متوالی این مسابقات اختلافی سه امتیازی با استقلال تهران در صدر جدول داشته باشد.

تساوی یک – یک سرخپوشان پایتخت مقابل پدیده در مشهد پنجمین مساوی این تیم در فصل بیست و یکم محسوب می‌شود و نشان می‌دهد سرخ‌ها همچنان برای جبران نتیجه در طول نود دقیقه با مشکل روبرو هستند.

بازی سخت پرسپولیس برای گل پیروزی‌بخش

پرسپولیس که تاکنون ۸ پیروزی کسب کرده است تنها در دو دیدار خود مقابل نساجی مازندران (هفته دوم) و تراکتور تبریز (هفته سیزدهم) توانست مساوی را با پیروزی عوض کند.

سرخپوشان پایتخت که بازی مالکانه را همچون سال‌های گذشته در دستور کادر فنی خود دارند هنگامی که با بن بست تاکتیکی روبرو می‌شوند روند خود را برای گلزنی تغییر می‌دهند.

پرسپولیس اسیر یک اصرار اشتباه/ بی‌برنامه برای نقشه دوم

اصرار به یک اشتباه فنی

محمد برزگر پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تساوی یک – یک پرسپولیس مقابل پدیده گفت: وقتی یک تیم به بن بست تاکتیکی می‌خورد نیاز به برنامه‌ها و نقشه‌های تهاجمی بیشتر دارد. پرسپولیس برای گلزنی اصرار به سانتر از جناحین در نیمه دوم داشت اما هیچیک از توپ‌های ارسالی نتوانست کوچک‌ترین خطری را ایجاد کند.

وی ادامه داد: واقعاً درک نمی‌کنم اصرار به یک اشتباه تاکتیکی چه زمانی قرار است در برنامه بازی‌های این فصل پرسپولیس از بین برود. این تیم هر بار از عمق دفاع حریف اراده می‌کرد، رد شده و موقعیت به دست می‌آورد اما باز هم در نیمه دوم برای زدن گل برتری به تاکتیکی روی آورد که ابزار آن را نداشت.

هافبک‌های بی هدف

ناصر ابراهیمی سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس نیز درباره ضعف تاکتیکی پرسپولیس افزود: هافبک‌های پرسپولیس بی هدف بازی می‌کنند. قلب فنی یک تیم بازیکنان خط میانی هستند که باید در کنار اطاعت از دستورات کادر فنی، دارای تکنیک هم باشند. این تیم برای جبران گل زده نیاز به آرامش و اعتماد به نفس کافی دارد. نباید اسیر هیجان شود اما متأسفانه در بازی‌های اخیر پرسپولیس کاملاً به چشم می‌آید.

پلن B نیست

برزگر لزوم تغییر در تاکتیک گلزنی پرسپولیس را توصیه‌ای جدی به مربیان تیم دانست و گفت: پاس‌های قطری و تعویض منطقه بازی از ذهن بازیکنان این تیم کاملاً خارج شده است. واکنش تیمی که پنج دوره متوالی قهرمان لیگ برتر شده است برایم عجیب است. این تیم برای زدن گل، تاکتیکی واضح را اجرا می‌کند که ابزارش را ندارد. تیمی که می‌خواهد از جناحین به گل برسد نیاز به مهاجم بلند قامت و هافبک‌هایی که سانتر بلند می‌کنند دارد. پرسپولیس بازیکنی ندارد که این سانترها را با سر یا پا به گل تبدیل کند.

پرسپولیس اسیر یک اصرار اشتباه/ بی‌برنامه برای نقشه دوم

حذف از آسیا یقه می‌گیرد

برزگر همچنین درباره تأثیر حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: شک نکنید این اتفاق روی روند بازی‌های این دو تیم تأثیر مستقیم و منفی می‌گذارد. بازیکن و مربی باید انگیزه درخشش داشته باشند تا بتوانند ترانسفر شوند. انگیزه پرسپولیس به سختی به روزهای اول قهرمانی‌هایش برگشته بود اما حالا با حذف از آسیا می‌تواند دچار بی تفاوتی شود.

فشار روی پرسپولیس بیش از حد است

ابراهیمی هم درباره انتظار اهالی فوتبال از تکرار مداوم قهرمانی‌های این تیم تاکید کرد: هیچ تیمی نمی‌تواند همیشه در رتبه نخست باشد. قبول دارم که این تیم همچنان لایق قهرمانی است اما به نظرم انتظارات از این تیم بیش از حد معمول شده است. وقتی فشار برای تکرار موفقیت‌ها افزایش پیدا کند تأثیر منفی روی این تیم خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.