رژیم غذایی صحیح با مصرف روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب سالم

به گزارش خبرگزاری مهر، مینا کاویانی، بر نقش تغذیه صحیح در تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه در شرایط همه‌گیری کرونا تاکید کرد و افزود: تضعیف سیستم ایمنی بدن به واسطه برنامه غذایی نامناسب باعث کاهش مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری‌زا نظیر ویروس کرونا می‌شود و در صورت ابتلاء موجب افزایش شدت بیماری و طولانی شدن دوره نقاهت می‌شود.

به گفته این کارشناس تغذیه، رژیم غذایی صحیح شامل مصرف روزانه مقدار متعادل و متنوع از همه گروه‌های غذایی (نان و غلات، سبزی و میوه، شیر و فرآورده‌های کم‌چرب آن، گوشت و مواد جانشین آن و حبوبات) و پرهیز از مصرف زیاد نمک، شکر و چربی است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم غذایی صحیح روزانه ضمن حفظ و ارتقای سلامت فرد به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن وی نیز کمک می‌کند.

کاویانی افزود: تغذیه صحیح همراه با فعالیت بدنی مناسب و حفظ وزن مطلوب بدن از بروز اضافه‌وزن و چاقی و پیشگیری کرده و سبب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها و مقابله با آنها می‌شود.

وی با بیان این مطلب که وضعیت تغذیه بر پاسخ ایمنی ناشی از واکسیناسیون کووید ۱۹ نیز می‌تواند مؤثر باشد گفت: تغذیه فرد قبل و بعد از تزریق واکسن با تأثیر بر عملکرد سیستم ایمنی می‌تواند روی پاسخ مناسب بدن در برابر واکسن تأثیر بگذارد.

این کارشناس آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور توصیه کرد: افراد هنگام مراجعه برای تزریق واکسن نباید ناشتا باشند زیرا احتمال دارد برخی افراد دچار افت فشار خون شوند. بنابراین بهتر است قبل از تزریق واکسن حتماً یک میان وعده کوچک مُغذی و سالم مانند یک ساندویچ نان و پنیر میل کنند.

به گفته وی، افراد پس از دریافت واکسن کووید ۱۹ باید میزان کافی آب و مایعات مصرف کنند.

کاویانی با اشاره به اینکه در یک رژیم غذایی صحیح برای افراد سالم، مصرف روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب سالم و مایعات توصیه می‌شود تاکید کرد: نوشیدن مایعات کافی به ویژه هنگام واکسیناسیون در برابر کرونا بسیار اهمیت دارد زیرا در شرایط کم آبی بدن، عملکرد سیستم ایمنی وضعیت مطلوبی نخواهد داشت.

وی، نوشیدن آب و مایعات قبل و بعد از واکسیناسیون را به منظور بهبود عملکرد سیستم ایمنی توصیه کرد و مصرف سایر مایعات و غذاهای آبکی مانند سوپ را نیز کمک کننده برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.