ناکارآمدی «مددی» و رقم خوردن فاجعه در اسکیت/ دوپینگ یک ملی‌پوش

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام آزمایشگاه کلن آلمان، نتیجه تست دوپینگ یک ملی پوش اسکیت مثبت اعلام شده و بر همین اساس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ حکم محرومیت را برای او صادر کرده است.

محمد صالحی ورزشکاری است که به دلیل استفاده از ماده ممنوعه «کلومیفن» با محرومیت مواجه شده است. بر اساس اعلام نادو، این ملی پوش اسکیت به خاطر دوپینگ به مدت دو سال از ۱۹ دی ماه سال ۱۴۰۰ تا ۱۸ دی ماه سال ۱۴۰۲ از تمام فعالیت های داخلی و بین المللی محروم است.

اقدام ماموران نادو برای نمونه گیری از محمد صالحی مهرماه (۲۶ مهرماه) و در جریان رقابت های انتخابی تیم ملی انجام شد؛ یعنی زمانیکه فریبا مددی سرپرستی فدراسیون اسکیت را بر عهده داشت. مددی از نیمه تیرماه سال جاری و بعد از اتمام دوره چهارساله ریاست بهمن رضایی در فدراسیون اسکیت، با حکم مسعود سلطانی فر وزیر وقت ورزش به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد.

البته دوره سرپرستی فریبا مددی در فدراسیون اسکیت کوتاه و محدود به چهارماه بود چرا که حمید سجادی وزیر ورزش آبان ماه محمدرضا فضلی را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرد اگر چه این انتصاب زمانی انجام شد که مدیریت نارکارآمد مددی پیامدهای خود را برای اسکیت عیان کرده بود و حالا هم محرز شدن دوپینگ یک ملی پوش، این نارکارآمدی های را تکمیل کرده است.

ناکارآمدی «مددی» و رقم خوردن فاجعه در اسکیت/ دوپینگ یک ملی‌پوش

فریبا مددی سرپرست چند ماه اسکیت که فاجعه دوپینگ را در این ورزش رقم زد

رسوایی دوپینگ در اسکیت پاک

ورزشکاران در رشته های مختلف همیشه در معرض استفاده از مواد نیروزا و دوپینگ هستند، در این میان رشته هایی مانند کشتی، وزنه برداری، دوچرخه سواری، دوومیدانی و … با آمار بیشتری از حیث ارتکاب به این اقدام غیراخلاقی مواجه هستند بر خلاف رشته هایی که نام ورزشکارانش به ندرت در فهرست دوپینگی ها قرار می گیرد.

اسکیت از جمله رشته هایی است که حداقل در ایران آمار حداقلی از دوپینگی ها را به خود اختصاص می دهد با این حال در دوره سرپرستی فریبا مددی، ملی پوش این رشته در آستانه اعزام تیم ملی به کلمبیا به سراغ این پدیده شوم رفت و حالا با تبعات آن (محرومیت) مواجه شده است.

البته اعزام تیم ملی اسکیت به کلمبیا در کل دستاورد قابل توجهی برای اسکیت ایران نداشت، مددی برای این سفر بنا به دلایل نامشخص از اعزام تیم ملی بانوان امتناع کرد و در تیم ملی مردان هم به گونه ای برنامه هایش را پیش برد که نه تنها نتیجه قابل توجهی نداشت بلکه حالا فاجعه دوپینگ هم ایرادهای وارد به آن را تکمیل کرده است.

کامل شدن پیامدهای مدیریت ناکارآمد خانم سرپرست

دوپینگ یکی از پیامدهای ناکارآمدی سرپرست پیشین فدراسیون اسکیت در دوره کوتاه مدتش در این فدراسیون بود که امروز عیان شده در حالیکه پیش از این زوایای دیگری از مدیریت نارکارآمدی او مشخص شده بود مانند از دست رفتن برخی کرسی های بین المللی.

مددی که می توانست در مدت کوتاه سرپرستی اش با حمایت از چهره های جوان زمینه تصدی کرسی های مهم فدراسیون های جهانی مرتبط با اسکیت توسط آنها را فراهم کند اما با کم اطلاعی و بکارگیری افراد غیرمتخصص در پست بسیار مهم روابط بین الملل شرایط را به سمت از دست رفتن کرسی های بسیار مهم و تأثیرگذار جهانی سوق داد.

علاوه بر این، فریبا مددی در دوره سرپرستی خود اقدامات دیگری هم انجام داد که صرفا در راستای تثبیت موقعیت خود بود نه کمک به بهبود وضعیت اسکیت؛ او که با اطمینان از اینکه رئیس آینده فدراسیون خواهد بود با وجود محدودیت منابع، دستور استخدام دو نیروی جدید و مورد اعتماد خود را صادر کرد که این امر امروز بار مالی قابل توجهی را به فدراسیون اسکیت تحمیل کرده است.

این درحالی است که مددی با ادعای عدم حضور در انتخابات، سرپرستی فدراسیون اسکیت را آغاز کرد اما در ادامه نشان داد که شوق ریاست را به حضور ۲۵ ساله اش در بدمینتون ترجیح می دهد. او می توانست تجربه و تخصص خود را در اختیار ورزش المپیکی بدمینتون قرار دهد اما ناگهان از خیابان حجاب به سمت آزادی تغییر مسیر داد تا نشان دهد ریاست را به توسعه بدمینتون ترجیح می دهد.

مددی در مدت سرپرستی تصمیم هایی گرفت که اکثر آن ها رویکرد انتخاباتی داشت و شاید همین تصمیم ها بود که وزارت ورزش و جوانان را بر آن داشت هر چه سریعتر به سرپرستی مددی در فدراسیون اسکیت پایان دهد.

ناکارآمدی «مددی» و رقم خوردن فاجعه در اسکیت/ دوپینگ یک ملی‌پوش

سودای ریاست تمامی ندارد

حضور کوتاه مدت سرپرستی فریبا مددی در فدراسیون اسکیت مهر تاییدی بود بر آفت ها و آثار مطلوبی که دوره سرپرستی بر فدراسیون ها دارد به خصوص که پیامدهای بی تدبیری و نارکارآمدی او یکی پس از دیگری در حال روشن شدن است.

با این حال او در ادامه تمام اقدامات انتخاباتی که داشت در نهایت کاندیدای ریاست فدراسیون هم شد؛ انتخاباتی که یک بار برگزاری آن در زمان مقرر (۲۲ دی ماه) لغو  و به ۲ بهمن ماه موکول شد تا شاید این جابه جایی ضمانتی باشد برای حضور موفق وی در انتخابات.

سرپرست پیشین فدراسیون اسکیت با حمایت وزارت ورزش خود را در آستانه انتخابات قرار داده در حالیکه برملا شدن دوپینگی که در دوره او انجام شده، بی کفایتی شان در مدیریت ورزش ثابت کرده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.