حمیدرضا جعفریان: مجوزهای ارشاد را قبول داریم

با این وجود در اولین نشست برگزار شده، اظهارنظرها چندان صریح و شفاف نبود و جعفریان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی براینکه پس از سالها که رویکرد گروگان گرفتن سینماها در اکران بعضی فیلم‌های مورد اعتراض حوزه هنری گذشته بوده، انتظار می‌رفت در دوره جدید قانونمندی به مجوز ارشاد بیشتر باشد ولی برای فیلم «بی همه چیز» این اتفاق نیفتاد، گفت: ما خود را موظف و ملزم می‌دانیم که مجوز ارشاد و نسخه نهایی که آنها تایید کنند را تایید کنیم. درباره تخصیص سانس‌ها نیز طبق مصوبات شورای صنفی هستیم ولی از یک جایی اختیاردار با سینمادار است و آنها خودشان تصمیم میگیرند. البته ما نمی‌خواهیم اسیر جنجال رسانه‌ای شویم ولی حوزه هنری بجز اصلاحات وزارت ارشاد اصلاح دیگری وارد نمی‌کند. درباره «بی همه چیز» موضوع را به پایان اکران فیلم موکول می‌کنم.

او در پاسخ به سوالی درباره حضور حجت‌الاسلام قمی – رییس سازمان تبلیغات اسلامی – در شورای پروانه نمایش افزود: در این مورد کلا مغله‌ای وجود دارد و به همین دلیل فعلا نمیخواهم وارد جزییات شوم اما درباره حضور آقای قمی اگرچه می‌تواند جنبه مثبت خود را داشته باشد ولی مسئله اینجاست که همان مجوز شورای پروانه نمایش به تنهایی برای ما مورد تایید است.

جعفریان در بخشی دیگر از این نشست بیان کرد: ما یکسری هدف‌گذاری‌ کلان در دوره جدید مدیریت سازمان سینمایی حوزه هنری داشتیم که برمبنای جریان پایدار در تولید آثار تصویری است. برای این کار دنبال تقویت اقتباس هستیم و با استفاده از سرمایه‌های انسانی و سرمایه‌گذاری مالی تلاش می‌کنیم تنوع ژانر ایجاد کنیم.  ضمن اینکه در کنار توجه به کمیت به دنبال ارتقای کیفیت آثار نیز هستیم و در این مسیر از فیلمسازان جوان بیشتر بهره می‌بریم.

او گفت: در جشنواره فجر امسال چهار فیلم ضد -یک درام سیاسی با پرداخت به مقطعی از زندگی شهید بهشتی -، دسته دختران با مشارکت فارابی، هناس ساخته حسین دارابی و شادروان به کارگردانی حسین نمازی نمایش داده می‌شوند و

تولیداتی برای جشنواره چهل و یکم فجر هم در دست تهیه داریم که بعد از جشنواره امسال جدی‌تر دنبال می‌شوند.

وی درباره تاکید بر ساخت فیلم‌های دهه شصتی و نپرداختن به موضوعی همچون کرونا گفت: برای کرونا هنوز به روایت مناسبی نرسیدیم ولی قطعا موضوع مهمی است که حتی در سطح جهانی میتوان به آن پرداخت.

جعفریان در پاسخ به سوالی درباره برخی فیلمهای تولیدی حوزه که با توقیف مواجه شده‌اند، بیان کرد: فیلم‌های حوزه هنری هیچ وقت توقیف نشدند و اصلا حوزه هنری فیلمی نمی‌سازد که توقیف شود. البته درباره بعضی فیلم‌ها مثل «دیدن این فیلم جرم است»، نهاد نظارتی مواردی را برای اصلاح مدنظر داشت که رعایت شد، هرچند در زمان اکران دولت قبل بنا به دلایلی تاخیرهایی داشت و نمی‌خواهم بحث سیاسی داشته باشم ولی در نهایت در آخرین زمانی که اعلام شد فیلم روی پرده آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.