استارت بانوان ایران برای رسیدن به جام‌جهانی/امید و انگیزه حرف اول

به گزارش خبرنگار مهر، بیستمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود. رقابتی که با حضور ۱۲ تیم در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و در نهایت ۵ تیم جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ استرالیا – نیوزلند را کسب می‌کند.

شاگردان مریم ایراندوست که با تاریخ سازی در مسابقات مقدماتی با درخشش زهره کودایی، تیم اردن را در ضربات پنالتی مغلوب کرد نخستین بازی در تاریخ فوتبال زنان ایران در مسابقات جام ملت‌ها را انجام خواهد داد.

رقابتی که از سال ۱۹۷۵ آغاز شد و پس از تغییرات فراوان در سال ۲۰۱۰ تصمیم بر این شد تا مسابقات هر چهار سال یک بار انجام شود و رقابتی انتخابی برای جام جهانی فوتبال زنان نیز محسوب شود. تیم ملی زنان چین با ۸ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم مسابقات محسوب می‌شوند و تیم ایران تنها تیم حاضر در رقابت‌ها است که نخستین حضور خود را تجربه می‌کند.

تیم ملی از ساعت ۱۷:۳۰ روز پنج شنبه در حالی در نخستین بازی خود مقابل هند صف آرایی خواهد کرد که این کشور برای دومین بار میزبان مسابقات است و ۲ عنوان نایب قهرمانی و یک مقام سومی مسابقات را در کارنامه دارند. در این دوره نیز با برنامه ریزی منظم و انجام بیش از ۱۴ بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی زنان ایران قرار خواهند گرفت. هندی‌ها در رنکینگ آسیایی و جهانی به ترتیب در مکان ۱۱ و ۵۵ قرار دارند.

تست PCR ۲ ملی پوش هند مثبت شد تا این تیم در غیاب دو بازیکن مقابل ایران صف آرایی کند.

شاگردان پرامید و پرانگیزه مریم ایراندوست تمام توان و تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا بهترین بازی را به نمایش بگذارند و طبق گفته مریم ایراندوست نشان دهند تیم‌هایی که درخواست دیدار تدارکاتی ایران را نپذیرفتند حریف قدرتمندی را از دست دادند.

گروه بندی مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا به این شرح است:

گروه A: هند، چین، چین تایپه، ایران

گروه B: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی

گروه C: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار

برنامه دیدارهای تیم ملی فوتبال زنان در مسابقات جام ملت‌های آسیا به این شرح است:

*پنجشنبه ۳۰ دی ماه

هند – ایران – ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

*یکشنبه ۳ بهمن ماه

ایران – چین – ساعت ۱۳:۳۰ – ورزشگاه مومبای شهر بمبئی

*چهارشنبه ۶ بهمن ماه

چین تایپه – ایران – ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات روز یکشنبه ۱۰ بهمن، مرحله نیمه نهایی ۱۴ بهمن و دیدار فینال روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه برگزار می‌شود و پنج تیم برتر مسابقات، به رقابت‌های جام جهانی فوتبال بانوان ۲۰۲۳ که در کشورهای استرالیا و نیوزیلند برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.