اعلام دلیل عدم دعوت از غفوری و رضاییان به تیم ملی/ من دلال نیستم

به گزارش خبرنگار مهر، دراگان اسکوچیچ گفت: در دو سال گذشته اوضاع سختی بود. فشار زیادی روی تیم ما وجود داشت. بحث میزبانی هم بود که در آن دوره از ما گرفته شد و مجبور شدیم به بحرین برویم. هیچ جایی برای اشتباه نداشتیم. بحث کرونا هم بود. همیشه نگران بودیم اتفاقی برای بازیکنان رخ بدهد. مثل الان که دغدغه داریم بازیکنان سالم به اردو می رسند یا نه. جدا از همه اینها با قدرت کارمان را ادامه دادیم. واقعاً از این موضوع خوشحالم که توانستیم ثبات تیم را حفظ کنیم.

ما را دست کم می گرفتند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: در این دو سال مشکلات زیادی داشتیم. عده‌ای ما را دست کم می‌گرفتند ولی گوشمان بدهکار نبود و کارمان را با تمرکز انجام دادیم. الان یک قدم کوچک تا جام جهانی داریم. دو موضوع ذهنم را مشغول کرده است. اول اینکه فکر نکنید کار تمام شده است و موضوع را ساده انگاری کنید. این دو سال کارهای راحتی انجام نشده است. درباره بحث سلامتی بازیکنان هم نگرانیم که آیا آنها را سالم خواهیم داشت یا نه. در این مدت اعتمادم به تیمم صد درصد بود و مطمئن بودم می‌توانیم این کار را انجام بدهیم. کلید موفقیتمان این بود که تمرکز و ایمان ما به موفقیت، خدشه دار نشد.

اسکوچیچ تصریح کرد: خاطرتان است که در بحرین و حتی اردن و لبنان نمی‌توانستیم حتی یک امتیاز از دست بدهیم. به دلیل شرایطی که آنجا بود، بازیکنان از نظر روانی تحت فشار بودند. موضوع دیگر آمادگی جسمانی بازیکنان بود. پرونده ویلموتس هم بود. مشکلات کوچک‌تری حتی درباره نرم افزارهای آنالیز و پرداخت‌ها وجود داشت. امیدوارم این روزها مشکلات آرام آرام تمام شود. رئیس فدراسیون با وزیر ورزش جلسه داشته است و قول گرفته تا مشکلات برطرف شود. این موضوع برای من هم اهمیت دارد چون می‌خواهم بازیکنان در بهترین شرایط به اردو برسند. مطمئنم همه از اهمیت این موضوع باخبرند که شرکت در جام جهانی می‌تواند چه رویداد بزرگی برای ایران و مردمش باشد.

مشکلی با کم بودن زمان آماده سازی نداریم

وی در خصوص غیبت تماشاگران در ورزشگاه‌ها گفت: بله این موضوع سختی بود. ما روی دور برد بودیم ولی نمی‌توانستیم از نزدیک شادی مردم را ببینیم. به این اتصال نیاز داریم چون فوتبال بدون تماشاگران بی معنا است. این موضوع وقتی مهم می‌شود که شما به عنوان بازیکن یا مربی نماینده کشور هستید. جای خالی تماشاگران را واقعاً حس کردیم. امیدوارم این احساس، حمایت و پشتوانه را از هواداران بگیریم که قطعاً ما را با انگیزه تر می‌کند.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: موضوع دیگر مسئولیتی است که بر دوش داریم. تیم ملی از باشگاه متفاوت است. دوست داریم هواداران باشند چون فوتبال برای هواداران است.

اسکوچیچ در ادامه در خصوص تقویم برگزاری مسابقات جام جهانی و کم بودن زمان آماده سازی اظهار کرد: فکر نمی کنم برای ما مشکل ایجاد شود. بازیکنان ما حرفه ای هستند و به کم بودن در کنار هم عادت کرده اند.

گفتند نمی توانم از بازیکنان استقلال دعوت کنم

وی در خصوص مخالفتش با تعویق بازی استقلال با هوادار گفت: موضوع مخالفت من نبود. این اطلاعات به دستم رسید که تست ۱۷ نفر از بازیکنان استقلال مثبت شده است و در عین حال می خواهند بازی کنند. این اطلاعات به دستم رسید که نمی توانم از بازیکنان استقلال کسی را به تیم ملی دعوت کنم ولی خبر رسید که بازی لیگ برگزار می شود. این باعث تعجبم شد. جای تعجب داشت چطور مسابقه ای در «فیفا دی» برگزار می کنیم و برای بازیکنان دیگر می تواند دردسرساز شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: اگر در تیم ملی چنین مشکلی پیش بیاید بازیکنان قابل جایگزین هستند. مسئله فقط این نیست. بازیکنان استقلال هستند. دغدغه دیگری که من دارم در مورد بازیکنان دیگر هم هست. امیدوارم بازیکنان در صحت و سلامت به اردوی ما برسند. در چند روز گذشته با پزشکان تیم پروتکل های سختی را تدوین کردیم تا بازیکنان در صحت باقی بمانند.

بازیکنان از غفلت و سهل انگاری دوری کنند

اسکوچیچ درباره صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی و اینکه برای مسابقات پایانی مرحله سوم انتخابی چه برنامه هایی دارد، گفت: نمی شود به آن بازی ها به چشم بازی تدارکاتی نگاه کرد. همیشه در تیم ملی باید انگیزه های جدیدی برای خودمان پیدا کنیم. مسئولیت سنگینی به دوش ما است چون یک کشور را نمایندگی می کنیم. نخست، مهم این است که قدم نهایی را برای صعود به جام جهانی برداریم. دلم می خواهد همه بازیکنان از سهل انگاری و غفلت فاصله داشته باشند و فکر نکنند کار تمام شده است. بعد از برداشتن قدم اول، برای بازی های بعدی هم شرایط همین خواهد بود.

وی افزود: اجازه نمی دهم بازیکنان با خیال راحت در آن مسابقات به میدان بروند. احتمال دارد که تفکرات جدیدی را امتحان کنم ولی همیشه از بازی ها برد می خواهم. هدف ما هم فقط صعود به جام جهانی نیست. داریم به اهداف بزرگتر فکر می کنیم. کلید کار این است که همیشه انگیزه های جدیدی داشته باشیم. دلم می خواهد همه اعضای تیم ملی با همین تفکر جلو بروند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که با برنامه «ورزش و مردم» گفتگو می کرد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر رکوردهایش در تیم ملی تصریح کرد: به خودم باور داشتم. این موفقیت فقط مربوط به من نمی شود. این یک کار گروهی بوده است که تمام بازیکنان، فدراسیون، کادر فنی و تمام افراد در آن نقش دارند. بحث رکورد برای من معنادار نیست. مهم این است که بازیکنان تیم ملی ذهنیت برنده دارند.

توصیه برانکو برای استفاده نکردن از زبان فارسی!

اسکوچیچ درباره حضورش در ایران و یادگیری زبان فارسی گفت: بعضی از کلمات را متوجه می شوم. یکی از اشتباهاتم بوده است. وقتی شما به کشور جدید می روید فکر می کنید مدت کوتاهی آنجا هستید ولی من زمان زیادی در ایران بودم. در تمام زمانی که در ایران بودم تحصیلات کارشناسی ارشد را در مدیریت ورزش طی کردم. اشتباهم این بود که فارسی را یاد نگرفتم. یک موقع هایی از این موضوع در جلسات استفاده می کنم. وقتی فکر می کنند فارسی متوجه نمی شوم از آن به عنوان یک سلاح پنهان استفاده می کنم!

وی در خصوص اینکه این بحث را از برانکو یاد گرفته است، گفت: نه توصیه برانکو نبود. دارم شوخی می کنم. موضوع جدی نبوده است.

جای کرانچار خالی است

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه آیا با برانکو مشورت می کند خاطرنشان کرد: با بعضی از مربیان مشورت می کنم. جای کرانچار (سرمربی سابق سپاهان، پرسپولیس و تیم امید) خالی است. او انسان شاخصی بود.همیشه ارتباطم با مربیان حفظ است. وقتی به کرواسی بر می گردم ارتباطات زیادی آنجا دارم. وقتی هم ایران هستم سعی می کنم ارتباطم با مربیان ایرانی برقرار باشد.

اسکوچیچ درباره ارتباطش با مربیان ایرانی و پتانسیل فوتبال ایران اظهار کرد: از اول تاکیدم روی این ارتباط بود. در این دو سال هم همین کار را کردم. مربیان باشگاه ها بیشتر با بازیکنان در ارتباط هستند. تمرین دادن اصلی در باشگاه ها بر عهده مربیان است. در عین حال باید بدانیم در باشگاه ها چه اتفاقی می افتد تا به این شکل به همدیگر کمک کنیم.

دعوت از بازیکنان جدید و انتقاد از کیفیت لیگ برتر

وی با بیان اینکه لیست تیم ملی ایران روز یکشنبه منتشر می شود، در پاسخ به این سئوال که آیا نفرات جدیدی نسبت به اردوهای قبل دعوت می شوند؟ گفت: بله ولی لیست ما تغییر زیادی ندارد. ممکن است نفراتی دعوت شوند که در اردوی قبلی نبوده باشند. لیست ما خیلی متفاوت نیست. تفکرم این است به بازیکنان جوان بیشتر میدان بدهم. از بازیکنان جوان انتظار بیشتری دارم. کیفیت لیگ افت کرده است. شاید کرونا و نبود هواداران بی تاثیر نبوده است. می دانم بازیکنان ایرانی جنبه احساسی برایشان پررنگ است و جای هواداران در ورزشگاه خالی است ولی انتظارم از بازیکنان جوان بیشتر است.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه فوتبال ایران در بعضی از پست ها مثل دفاع آخر، دفاع کنار و هافبک مشکل دارد، گفت: به نظر می رسد فوتبال ایران در این پستها فقدان دارد. ترسی از میدان دادن به بازیکنان جوان ندارم. بازیکن جوان نباید درب تیم ملی را آرام باز کند. باید آنقدر انرژی داشته باشد تا درب را بشکند و خودش را تحمیل کند. دلم می خواهد بازیکنان جوان بیشتری را ببینیم. همیشه پذیرا هستم. باید روحیه تغییر پذیری را در تیم ملی هم ایجاد کنیم. قرار نیست بازیکن فکر کند چون ۱۰ سال در تیم ملی بوده، جایم ثابت شده است. احترام بازیکن باتجربه واجب است ولی باید آماده ترین و بهترین بازیکنان در لیست باشند.

مدافع و هافبک با کیفیت کمتر از مهاجم با کیفیت داریم

اسکوچیچ ادامه داد: گاهی فقط موضوع انتخاب بهترین بازیکن نیست بلکه باید نفراتی باشند که بهترین تیم را تشکیل بدهند. باید تصور کنم ارتباط بازیکنان داخل زمین چطور پیش می رود. برای ساختن یک تیم مناسب باید تعادل تیمی را حفظ کنیم. نمی توانم هفت مهاجم در تیم ملی بگذارم. الان این عدم توازن وجود دارد. بازیکنان با کیفیت در دفاع و هافبک نسبت به خط حمله کمتر داریم. ترافیک بالایی در خط هجومی داریم. جای چند بازیکن در چند پست هنوز خالی است برای اینکه دست مرا باز بگذارد.

وی در خصوص اینکه آیا این مشکل حل می شود؟ گفت: داریم تلاش می کنیم تا مشکل را برطرف کنیم. موضوع اینطور نیست که ما جدا از باشگاه ها باشیم. با سابقه ای که با کار کردن در باشگاه های ایران دارم می دانم اهمیت کاری که مربیان انجام می دهند چیست. درخواستم از مربیان این است ارتباط دو طرفه ای با ما داشته باشند تا بهترین اتفاقات را برای فوتبال این کشور رقم بزنیم.

قدردان مجید حسینی هستم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص نوع برخوردش با بازیکنان در تیم تصریح کرد: در یک تیم، بازیکنانِ با کیفیت و بازیکنان کمتر با کیفیت وجود دارند ولی تفاوتی بین آنها قائل نیستم. اولویت ما تیم است و همه باید در خدمت تیم باشند. ممکن است یک بازیکن فوق ستاره تکلیف یک بازی را تعیین کند ولی در نهایت تیم است که به جام جهانی صعود می کند نه بازیکن. باید این تفاوت را درک کنیم. حتی برای من خیلی وقت ها بازیکنان روی نیمکت مهم هستند چون به شما احساس راحتی می دهند. مثلا مجید حسینی که واقعا قدردان زحمتش هستم. او دو سال برای ما در تیم ملی بازی نکرد ولی با تمام انرژی روی نیمکت بود. این ذهنیت را می خواهم. بازیکنان را درک می کنم که دیدشان انفرادی است. همیشه مربی باید تصویر کلان را ببیند. در حال حاضر تیم بسیار خوبی داریم و از این گروه راضی هستم.

اسکوچیچ در خصوص گروه بیرونی تیم ملی هم تاکید کرد: بله، بدون هر یک از این افراد کار ما لنگ می ماند. پزشکان در شرایط کرونایی وظایف بیشتری دارند. هر کدام از اعضای کادر سهم خودشان را دارند. دستیاران من و همه کسانی که در کادر هستند، در این موفقیت سهم دارند. نمی توانم از کسانی که پشت صحنه تیم ملی هستند نام ببرم. همه ما آنجا هستیم که شرایط ایده آل را برای بازیکنان فراهم کنیم.

بازیکنان انتظار دریافت پاداش دارند

وی درباره وحید هاشمیان دستیار ایرانی اش گفت: در تیم ملی چیزی جز این انتظار نیست و همه باید با تواضع کارشان را جلو ببرند. وحید هاشمیان سخت کوشی می کند. این موضوع درباره بقیه هم صدق می کند. اگر تمرکزمان روی حاشیه ها بود نمی توانستیم به این جایگاه برسیم. با تمرکز کامل کارمان را انجام می دهیم که این به خاطر کیفیت افرادی است که کنار تیم ملی هستند.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: رئیس فدراسیون جلساتی با وزیر ورزش دارد تا مشکلات را برطرف کند. بهترین شرایط را برای بازیکنان می خواهم. مشکلاتی داریم ولی در حال رفع است. شرایط را در کشور درک می کنیم ولی بازیکنان انتظار دریافت پاداش هایشان را دارند. زمانی که بازیکنان تیم ملی خودشان را با سایر کشورها مقایسه می کنند این مسائل پیش می آید. به عنوان مثال در کرواسی؛ ۶۰ درصد جایزه صعود به جام جهانی به فدراسیون و ۴۰ درصد به بازیکنان و مربیان می رسد. می خواهم بازیکنان آرامش ذهنی داشته باشند. من اهل ایران نیستم ولی متوجه موضوع هستم که بازیکنان توقعاتی دارند.

من دلال نیستم و هیچکس نمی‌تواند من را بخرد

به گزارش خبرنگار مهر، اسکوچیچ در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار کرد: می خواهم گلایه ای از چیزهایی که در مورد من گفته می شود، داشته باشم. القابی مثل دلال به من گفته می شود. همه باشگاه ها برای ما یکسان هستند. بین باشگاه ها تفاوتی قائل نمی شوم. چند روز پیش مصاحبه ای از یک بازیکن خواندم که می گفت دلیل دعوت نشدن من به تیم ملی فنی نیست و به مسائل دیگر مربوط می شود.

سرمربی تیم ملی ایران افزود: می خواهم تاکید کنم بازیکنان فقط و فقط به خاطر دلایل فنی به تیم ملی دعوت می شوند یا نه. دلم نمی خواهد این شایعه مطرح شود بازیکنان به دلایل دیگر دعوت نمی شوند. باید شفاف بگویم تمام تصمیمات توسط بازیکنان توسط من گرفته می شود. اگر حس کنم این قدرت را ندارم یک روز هم اینجا نمی مانم. همه ما جایز الخطا هستیم و می توانیم اشتباه کنیم ولی از مسئولیتی که دارم آگاه هستم. هیچکس نمی تواند من را تحت تاثیر قرار بدهد یا من را بخرد.

وریا غفوری را بهتر از خودش می‌شناسم

اسکوچیچ در واکنش به اینکه صحبت هایش مربوط به اظهارات اخیر وریا غفوری کاپیتان استقلال است، گفت: برای استقلال و پرسپلویس احترام قائلم ولی من مربی تیم ملی هستم. ممکن است دید من متفاوت باشد. در این مورد، تمرکز من روی کارهای دفاعی است. وریا نزدیک به ۳۵ ساله است. گفته بود در هر بازی ۱۰-۱۱ کیلومتر می دود. این برای من مهم نیست. مهم برای من جاگیری دفاعی و مشارکت در کار دفاعی است. وریا و بازی اش  را بهتر از خودش می شناسم! این تصمیم ورزشی و صرفا نظر من است.

وی ادامه داد: سال گذشته داشتم با مربی تیم ملی ژاپن و کسی که یوگوسلاوی را به جام جهانی برد، صحبت می کردم. او چیزی گفت که برای مربیگری کلیدی است. او گفت مربی تیم ملی هستی و امکان ندارد همه را راضی نگه داری. اگر تصمیمی می گیرم با نیت بد نیست چون تصویر بزرگتری می بینم.

با سبک بازی رامین رضاییان هم مشکل دارم

اسکوچیچ اظهار کرد: مشکل شخصی با وریا ندارم ولی با سبک بازی اش مشکل دارم. با رامین رضاییان هم همینطور. با شخص او مشکلی ندارم و با سبک بازی اش مشکل دارم. برای همین انتخابم بازیکن دیگری است. این مسئولیت من است.

وی در خصوص مشورت با مربیان باشگاهی برای دعوت بازیکنان به تیم ملی گفت: مشورت نه ولی با آنها صحبت می کنم. تصمیم نهایی با من است که چه کسی در لیست باشد ولی همیشه با مربیان در تماس هستیم. حتی به مربیان می گویم بازیکنانی که احساس می کنید با استعداد هستند را معرفی کنید تا روی آنها تمرکز بیشتری داشته باشیم. تمام اطلاعات را از نحوه بازی بازیکن در زمین می گیریم ولی مربیان در باشگاه ها هر روز با آنها زندگی می کنند. برای همین می توانند اطلاعات بدهند که بازیکن جای پیشرفت دارد یا نه و اینکه آیا به بالاترین سطح رسیده اند یا خیر. در همین چند روز گذشته با مربیان زیادی در تماس بودم و تبادل نظر کردیم ولی در نهایت خودم تصمیم گیرنده هستم.

اولین نفر از دژاگه و شجاعی قدردانی کردم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص گلایه اشکان دژاگه از برخوردهایی که با وی بعد از عدم دعوت به تیم ملی شد، گفت: خیلی قدردان زحمت اشکان هستم. شخصا صحبت خصوصی با او داشتم. گفتم بهترین بازیکن ۱۰-۱۵ سال اخیر فوتبال ایران بوده است. در مورد مسعود شجاعی هم همینطور. ولی ذهنیتم این بود الان که به تیم ملی آمده ام زمان تغییر است.

اسکوچیچ خاطرنشان کرد: خودم اولین نفر بودم که از این نفرات قدردانی کردم. شناخت خوبی از آنها دارم ولی شرایط و زندگی تغییر می کند. قبل از هرکسی خودم با آنها صحبت کردم و گفتم چقدر برایشان احترام قائل هستم. فدراسیون هم می تواند این کار را برای بازیکنان باتجربه انجام بدهد و برای آنها بازی خداحافظی برگزار کند. من از این استقبال می کنم.

هم به فوق ستاره نیاز دارم هم به …

اسکوچیچ در ادامه صحبت هایش با بیان اینکه تاکنون پیش آمده است که بازیکنی را به خاطر اخلاق و شخصیتش از تیم کنار بگذارد، گفت: این مسئله هم مهم است ولی روی  بازیکنی کار دور از شان انجام بدهد حساسیت دارم. آدم کینه ای نیستم که بخواهم چیزی را تلافی کنم. بازیکنان جوان هستند ولی وقتی صحبت از تیم ملی می شود باید مسئولیت پذیرتر باشیم. وقتی لباس تیم ملی بر تنمان است باید سه برابر بیشتر نسبت به رفتارهایمان حساستر باشیم. گاهی این باعث ایجاد تضاد می شود. یک وقتهایی به بازیکنان می توان بابت خطاهایشان حق داد اما گاهی هم باید فکر کنیم که در تیم ملی هستیم.

وی در خصوص اینکه آیا مربی ستاره محوری است؟ اظهار کرد: در یک تیم نیاز به بازیکنان ستاره داریم ولی فوق ستاره ها هم باید درک کنند که بخشی از تیم هستند و بدون کمک بقیه نمی توانند فوق ستاره باشند. هرکسی به هر نحوی برای تیم مهم است. در تمام رقابت هایی که ما داشتیم، حتی نفر ۲۵ لیست اهمیت داشته است. فوق ستاره ها گاهی با یک حرکت خلاقیت دارند ولی بقیه شاید در سیستم و خدمت تیم باشند. تفکر من در این مورد سیاه و سفید نیست. هم به فوق ستاره ها نیاز دارم و هم به کسانی که در خدمت تیم باشند.

دعوت از بازیکنان استقلال به احتمال زیاد منتفی است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اعتقادش به بازیکنان جوان و میدان دادن به آنها گفت: در مورد بازیکنان جوان این را در عمل با دعوت از مثلا یاسین سلمانی اعتقادم را نشان دادم. حتی در روزهای گذشته بازیکنان جوان استقلال مورد بحثمان بوده است ولی به خاطر شرایط کرونایی نمی توانیم به احتمال قوی از بازیکنان این تیم استفاده کنیم.

اسکوچیچ افزود: بحث دیگر در مورد آمار است. در ایران صحبت های زیادی درباره آمار و اعداد می شنویم که اعتقادی به آمار و ارقام به آن ندارم. اعتقاد من به دید کادر فنی و آنالیز خودم است. گاهی از آمار می توان به نقاط ضعف و قوت بازیکن پی برد ولی تمرکز ما روی کار خودمان است نه آنچه که فضای مجازی مطرح می شود. افراد جوانتر ممکن است به فضای مجازی چشم داشته باشند که چه ارقامی مطرح می شود ولی این در کار حرفه ای ما نقشی ندارد. فکر می کنیم ما تخصص بیشتری در آنالیز بازیکنان داریم. این را درک می کنم که گاهی هواداران حرکتی از یک بازیکن می بینند که به وجد می آیند ولی ما تحلیل دقیقتری داریم چون هر روز ساعتها روی آن وقت می گذاریم.

بازیکنانم اجازه غفلت ندارند وگرنه اتفاق خوبی رخ نمی‌دهد

اسکوچیچ درباره بازی ایران و عراق گفت: احترام زیادی برای تیم عراق قائل هستیم. می دانیم بازی ساده ای در پیش نداریم. موضوع فقط انتقام و جبران مافات نیست. این تیم ممکن است برای کسب جایگاه سومی برای صعود تلاش کند. اجازه غفلت و سهل انگاری به بازیکنانم نمی دهم و اگر این کار را انجام دهند، اتفاق خوبی رخ نمی دهد.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره وجه اشتراک ایرانی ها و کروات ها و در پاسخ به این سوال که ویژگی خوب و بد ایرانی ها چیست؟ گفت: نمی دانم؛ سوال سختی است. احساسم این است پیوندهایی بین دو کشور وجود دارد. در ورزش ایران چندین مربی کروات در ایران حضور داشتند که جدا از بحث حرفه ای و شغل آنها از حضورشان در ایران حس خوبی داشتند. بارها این موضوع را گفته ام اما حس می کنم پیوند عمیقی بین ایرانی ها و کروات ها وجود دارد. مطلبی خوانده ام که ایران جزو اولین کشورها در آسیا بود که کرواسی را به رسمیت شناخت.

اضافه وزن من تقصیر همسرم است!

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که کدام فرهنگ ایرانی ها را دوست دارد؟ اظهار داشت: مهمان پذیر بودن ایرانی ها نکته برجسته ای است. امکان ندارد کسی در خیابان نیاز به کمک داشته باشد و ایرانی ها بی تفاوت از کنار او عبور کنند. به یاد دارم در دوران جوانی در بین کروات ها روحیه خانواده دوستی بیشتر بود اما با گذشت زمان این موضوع رنگ باخت. اما در ایران هنوز خانواده نقش پررنگی دارد.

وی درباره اضافه وزن خود تصریح کرد: کمی اضافه وزن دارم اما این موضوع تقصیر همسرم است. زمانی که در ایران حضور دارم در خوردن غذاها رعایت می کنم اما زمانی که به کرواسی بر می گردم، نمی شود. در کشور کرواسی غذاهای زیادی از کشورهای مسلمان وجود دارد. در واقع ارتباط با کشور ترکیه باعث شد غذاهایی مانند کوبیده وارد کشورمان شود و تلفیقی از غذاها وجوددارد اما کرواسی یکی از کشورهای حاشیه دریای مدیترانه است و غذاهای خوب و سالم داریم.

سکوچیچ در پایان و در واکنش به این که کمی به زبان فارسی صحبت کند، گفت: من را در این شرایط قرار ندهید. کلمات بسیار کمی یاد گرفتم از جمله خداحافظ، دستت درد نکنه و مرسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.