اتفاق کم‌سابقه پیرامون تیم ملی فوتبال/صعود درچه صورت «دیر» می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در هفتمین بازی از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه در تهران به مصاف عراق می‌رود و شرایط در جدول به نوعی است که تیم ملی ایران در صورت پیروزی در این دیدار صعودی زودهنگام به جام جهانی را جشن گرفته و ۳ بازی آینده‌اش را به صورت تشریفاتی برگزار می‌کند.

شانس صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آنقدر زیاد هست که می‌توان احتمال عدم راهیابی به جام جهانی را در حد صفر دانست و تنها زمان راهیابی به جام جهانی ممکن است به تأخیر بیفتد.

اتفاق کم‌سابقه پیرامون تیم ملی فوتبال/صعود درچه صورت «دیر» می‌شود

تیم ملی ایران در حال حاضر با ۱۶ امتیاز از ۶ بازی در صدر جدول قرار دارد، کره جنوبی با ۱۴ امتیاز در رده دوم و امارات با ۶ امتیاز در رده سوم ایستاده است. با توجه به اینکه دو تیم مستقیم به جام جهانی صعود می‌کنند، فاصله با تیم سوم مهم است که فاصله ۱۰ امتیازی ایران و تیم سوم که امارات باشد حاشیه امن مناسبی برای ما در این گروه ساخته است.

تیم ملی ایران در صورت پیروزی برابر عراق ۱۹ امتیازی شده و از این جهت صعودش به جام جهانی قطعی می‌شود که تیم سوم جدول (امارات) حتی در صورت پیروزی در هر ۴ دیدار باقی مانده و کسب تمام ۱۲ امتیاز، جمع امتیازاتش به عدد ۱۸ می‌رسد و نمی‌تواند از ایران پیشی بگیرد.

در صورتی که بازی ایران و عراق مساوی شود و امتیازات ایران به عدد ۱۷ برسد، باز هم این امکان وجود دارد که صعود ما در روز پنجشنبه قطعی شود. تقریباً همزمان با بازی ایران و عراق، تیم‌های ملی امارات و سوریه به مصاف هم می‌روند که در صورت شکست امارات مقابل سوریه باز هم صعود ایران به جام جهانی قطعی می‌شود.

اتفاق کم‌سابقه پیرامون تیم ملی فوتبال/صعود درچه صورت «دیر» می‌شود

اما حتی در صورت تساوی سوریه و لبنان باز هم می‌شود صعود ایران را قطعی دانست. چرا که تنها در صورتی ایران از صعود باز می‌ماند که نه تنها در ۳ بازی آینده‌اش شکست بخورد و همزمان امارات در ۳ بازی آینده پیروز شود، بلکه این نتایج به گونه‌ای باشد که اختلاف ۱۰ گله ایران و امارات هم از بین برود. تفاضل گل ایران (۹) و تفاضل گل امارات (۱-) است.

شکست احتمالی ایران مقابل عراق هم شرایط مشابهی با تساوی این بازی دارد و باز هم عدم صعود ما تنها در صورت شکست در تمام بازی‌های باقیمانده و پیروزی امارات در همه بازی‌های باقیمانده است.

در واقع صعود تیم ملی ایران به جام جهانی حتی در صورت پیروزی امارات در ۴ بازی متوالی با تفاضل گل‌های بالا، در گروی تنها یک پیروزی در ۴ دیدار باقی مانده است که این امیدواری نزد اهالی فوتبال وجود دارد این پیروزی روز پنجشنبه مقابل عراق به دست آمده تا یکی از بهترین صعودها به جام جهانی در تاریخ فوتبال ایران تجربه شود.

برنامه روز هفتم از بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است؛

پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰

لبنان – کره جنوبی؛ ساعت ۱۵:۳۰

ایران – عراق؛ ساعت ۱۸

امارات – سوریه؛ ساعت ۱۸:۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.