ششمین صعود فوتبال ایران به جام جهانی/ شیرهای ایرانی تیم چهاردهم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی از ساعت ۱۸ امروز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی عراق رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید تا ملی پوشان کشورمان برای ششمین بار به جام جهانی صعود کنند. این سریعترین صعود ایران به جام جهانی است. 

در این دیدار که با حضور ۱۰ هزار تماشاگر برگزار شد و بانوان هم شاهد جدال ملی پوشان کشورمان بودند تیم ملی ایران با ترکیب امیر عابدزاده، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت اللهی(۸۷ کمال کامیابی نیا)، وحید امیری، علی قلی زاده، سامان قدوس(۷۷ میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی(۲+۹۰ کریم انصاریفرد) به میدان رفت.

کریستوفر جیمز از استرالیا قضاوت این دیدار را برعهده داشت.  شجاع خلیل زاده از ایران، سعدعبدالامیر و بشار رسن از عراق در این دیدار کارت زرد گرفتند. 

بازی با حملات تیم ملی عراق شروع شد و این تیم با پرس کردن از زمین ایران به دنبال رسیدن به دروازه عابدزاده بود که در چند صحنه هم موفق به این کار شد اما پس از دقایقی سفیدپوشان ایران نبض بازی را در اختیار گرفتند و اجازه ندادند عراقی به حملاتش ادامه دهد.

ملی پوشان ایران که یک بار توسط مهدی طارمی در موقعیت آفساید دروازه عراق را باز کردند در دقیقه ۱۰ این دیدار با شوت دیدنی کاپیتان علیرضا جهانبخش تیر دروازه عراق را به لرزه در آوردند.

با این حال دو تیم بازی نزدیکی را تا دقیقه ۲۰ به نمایش گذاشتند و توپ بین بازیکنان در جریان بود.

دقیقه ۲۵ ؛ ایران تا آستانه باز کردن دروازه عراق پیش رفت و در فاصله کوتاه دو بار گلر حریف را به دردسر انداخت. در اولین موقعیت شوت علیرضا جهانبخش را دروازه بان حریف مهار کرد اما در برگشت توپ مقابل مهاجم ایران افتاد که ضربه او را بازهم دروازه بان عراق مهار کرد. 

حملات ایران همچنان ادامه داشت و در دقیقه ۲۹ بازهم فرصت برای ایران فراهم شد و حرکت قلی زاده داخل محوطه جریمه موقعیت خوبی را برای ایران فراهم کرد اما ضربه جهانبخش را دروازه بان حریف مهار کرد و در برگشت محرمی در موقعیت آفساید به توپ ضربه زد.

دقیقه ۳۸: علیرضا جهانبخش با دیدی عالی در جناح چپ علی قلی زاده را صاحب توپ کرد و این بازیکن تا ورود به داخل محوطه جریمه پیش رفت و با شوتی تماشایی دروازه حریف را هدف قرار داد اما فهد طالب دروازه بان عراق با نمایشی عالی این توپ را به بیرون فرستاد. 

نیمه دوم:

شروع نیمه دوم برعکس ابتدای بازی بود و این شاگردان اسکوچیچ بودند که بازی را تهاجمی آغاز کردند و برای رسیدن به گل خیلی هم منتظر نماندند. در دقیقه ۴۸ مهدی طارمی با گرفتن توپ از میانه های زمین به سمت دروازه حریف حرکت کرد و با ورود به محوطه جریمه از بین دو بازیکن عراق دروازه را باز کرد تا قفل دروازه طالب بالاخره باز شود. 

دقیقه ۵۸: همکاری عالی مهدی طارمی با سامان قدوس یک موقعیت عالی برای ایران ایجاد کرد تا به گل دوم دست پیدا کند اما ضربه زمینی قدوس با اختلاف بسیار کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.  

دقیقه ۷۲: ایران برای سومین بار دروازه عراق را باز کرد اما برای دومین بار اعلام آفساید شد تا تنها گل مهدی طارمی پذیرفته شده باشد. در این دقیقه علی قلی زاده درون محوطه جریمه و در آستانه ورود توپ به دروازه با دروازه بان حریف برخورد کرد که هر چند توپ وارد دروازه شد اما داور اعلام آفساید کرد. 

دقیقه ۷۳: اشتباه وحید امیری تیم حریف را در موقعیت ضد حمله قرار داد و بازیکنان عراق تا درون محوطه جریمه پیش رفتند و در آستانه باز کردن دروازه ایران قرار داشتند اما مدافعان کشورمان اجازه ندادند ضربه نهایی زده شود.

دقیقه ۸۵: خطای شجاع خلیل زاده روی بازیکن حریف موقعیت خوبی را از جناح چپ محوطه جریمه برای عراق ایجاد کرد تا ضربه ایستگاهی را روی دروازه عابدزاده ارسال کند که این ضربه هم ثمری برای عراق نداشت. 

در دقایق پایانی عراق فشار زیادی وارد کرد تا بتواند بازی را به تساوی بکشاند اما در نهایت این شیرمردان ایران بودند که برتری یک بر صفر را حفظ کردند و توانستند به عنوان چهاردهمین تیم در جام جهانی قطر حاضر شوند. این سریعترین صعود ایران به جام جهانی در شش دوره حضور تیم ملی کشورمان در این رویداد بزرگ است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.