برای حضور پر قدرت در جام جهانی از همین امروز برنامه ریزی کنید

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی برابر عراق در هفتمین روز از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توانست حضورش در این مسابقات را قطعی کرده تا دیدارهای باقی مانده در این مرحله مقابل امارات، کره جنوبی و لبنان جنبه تشریفاتی پیدا کند.

اکبر کارگرجم پیشکسوت فوتبال و مدافع سابق تیم ملی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تیم ملی ایران بازی‌های خوبی انجام داده و شایسته راهیابی به جام جهانی بود. نتایج به نوعی بود که واقعاً نمی‌توان گفت بر اساس شانس و اتفاق به جام جهانی راه یافته‌ایم. فوتبال ایران در سطح ملی به بلوغ کافی رسیده و حالا دیگر با توجه به افزایش تعداد تیم‌ها و سهمیه قاره‌ها ما نباید دغدغه راهیابی به جام جهانی را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امروز دغدغه اصلی ما حضوری مؤثر و پر قدرت در جام جهانی و حداقل صعود از مرحله گروهی این مسابقات است. فوتبال ما امروز باید این موضوع را هدف قرار دهد و برای رسیدن به این هدف تلاش کند.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: سطح توقع مردم و کارشناسان هم از فوتبال بالا رفته و برای تأمین این سطح توقع برنامه‌ریزی‌های جدید نیاز است. حتی فردا هم برای برنامه‌ریزی دیر است و باید از امروز این برنامه‌ریزی صورت گیرد. فدراسیون فوتبال باید تلاش مضاعفی به خرج دهد تا بتواند در حد سطح توقع نتیجه بگیرد.

ملی پوش سابق فوتبال در خصوص دیدار ایران و امارات گفت: حالا که ما نیازی به امتیازات این بازی نداریم، باید فرصت بیشتری به بازیکنانی داده شود که در بازی‌های قبلی کمتر مجال فرصت حضور در میدان پیدا کرده‌اند. چون این نفرات از نظر سطح فنی دست کمی از نفرات ثابت ندارند و آنها هم باید با حضور در میدان تجربه‌های ملی شأن را بالا ببرند.

کارگرجم تصریح کرد: برخی بازیکنان با اینکه هنوز خیلی خوب و در اوج هستند، اما رفته رفته به سنی نزدیک می‌شوند که باید در تیم ملی فکری به حال جانشین آنها کرد و این ذخیره سازی باید از امروز شروع شود. وقتی صحبت از برنامه‌ریزی در فوتبال می‌شود این موضوع نیز بخشی از همین برنامه‌ریزی است. فدراسیون ما نباید فقط همین امروز را ببیند و باید برای میان مدت و بلند مدت برنامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.