دوست داشتم تیم ملی مثل رانندگی در تهران باشد/ اقدام انقلابی نکردم

به گزارش خبرنگار مهر، دراگان اسکوچیچ بعد از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مصاحبه‌های زیادی را انجام داده است. ایران بعد از برتری یک بر صفر مقابل عراق، به جام جهانی راه یافت و سه دیدار باقی مانده‌اش در این رقابت‌ها از جمله بازی با امارات (که امروز برگزار می‌شود) تاثیری در صعود ایران ندارد.

اسکوچیچ بعد از بازی با عراق با رسانه‌های کشور کرواسی چند گفتگو پیرامون تجربه صعودش به جام جهانی با ایران انجام داده است. تازه‌ترین مصاحبه این مربی با سایت vecernji است که سرمربی تیم ملی ضمن تکرار بعضی از اظهارات گذشته خود، به نکات جدیدی اشاره کرده است.

از موقعیتی از دست رفته صعود کردیم

اسکوچیچ درباره تجربه صعود به جام جهانی با ایران گفت: ایران هرگز در تاریخ خود به این سرعت به جام جهانی صعود نکرده است. خوشحالم چون از موقعیتی از دست رفته به این موفقیت رسیدیم. کاری را انجام دادیم که در مرحله قبل گم شده بود. من به بازیکنان و کادر فنی ایران افتخار می‌کنم.

هیچ اقدام انقلابی انجام ندادم

وی در پاسخ به این سئوال که چه اقدام انقلابی برای موفقیت در ایران انجام داده است؟ تاکید کرد: هیچ چیز انقلابی وجود ندارد. برای این سطح به بلوغ رسیده‌ام و روی خودم سرمایه گذاری کرده‌ام. فکر می‌کنم نکته کلیدی در این واقعیت است که ذهنیت بازیکنان اینجا و فرهنگشان را می‌شناسم. من می دانم چگونه با آنها برخورد کنم.

دوست داشتم تیم ملی مثل رانندگی در تهران باشد/ اقدام انقلابی نکردم

قدر مربیان کُروات را در ایران می‌دانند

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه با چند وقفه حدود هفت، هشت سال است که در ایران به سر می‌برد، درباره اینکه حالا برای کُروات ها در ایران ارزش بیشتری قائل می‌شوند، گفت: در ایران از مربیان کروات قدردانی می‌شود چون ما جزو کسانی بودیم که بیشترین موفقیت را کسب کردیم. مربیان ما حتی برخی از دالان‌ها و راهروهای سیاسی بین ایران و کرواسی را شفاف و روشن کرده‌اند. فوتبال اینجا خیلی مهم است.

نمی دانم هزینه جشن صعود را می‌دهیم یا نه

اسکوچیچ با اشاره به برگزاری جشن صعود تیم ملی گفت: همانطور که انتظار می‌رفت جشن بزرگی بود. اگر کرونا نبود ورزشگاه پر می‌شد. جشن بزرگی در خیابان‌ها برپا شد. ما در ورزشگاه جشن گرفتیم. اکنون در اردو هستیم و بازی با امارات در انتظارمان است. من از آن جشن، به خاطر کرونا، کمی می‌ترسم. نتوانستیم با ماسک جشن بگیریم. حالا اینکه آیا هزینه اش را خواهیم داد یا نه را نمی دانم.

مهاجمانی در سطح اول دنیا داریم؛ باید به ما احترام بگذارند

«ایران در سطح فوتبال جهان کجاست؟» سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سئوال گفت: ما در خط حمله بازیکنانی در سطح جهان داریم که می‌توانند در هر تیمی بازی کنند. مهدی طارمی بهترین بازیکن پورتو، علیرضا جهانبخش از فاینورد و سردار آزمون که سه سال آقای گل زنیت بوده و حالا به لورکوزن رفته است را داریم. ما در برخی پست‌ها با این گستردگی و وسعت دارای بازیکن نیستیم اما تیم اول آسیا هستیم و تیم بیست و یکم دنیا؛ یعنی همه باید به ما احترام بگذارند.

می‌توانیم کارهای خوبی در جام جهانی انجام بدهیم

اسکوچیچ همچنین درباره اینکه آیا به جام جهانی فکر می‌کند؟ گفت: ممکن است حواسم نباشد اما من همان کسی هستم که به اولین بازی بعدی فکر می‌کند. من هم روی خودم سرمایه گذاری کرده‌ام زیرا آرزوی رسیدن به چنین سطح فوتبالی را داشتم. من برای چنین چیزهایی آماده هستم. ما تیم خوبی داریم و می‌توانیم کارهای خوبی انجام دهیم.

الگوی خاصی در مربیگری ندارم

وی در خصوص سبک مربیگری اش در فوتبال یادآور شد: من همه مربیان را دنبال می‌کنم. یک مربی خوب دارای فاکتورهای زیادی است؛ کسی که روش شناس خوبی است، کسی که آدم‌ها و رسانه‌ها را می‌شناسد و… من الگو ندارم، اما همیشه چیزهایی را انتخاب می‌کنم که فکر می‌کنم برای من مناسب است. دوست دارم ریسک کنم و نمی‌خواهم منتظر یک اتفاق باشم. من می‌خواهم تیمم بدون محاسبه بازی کند.

دوست داشتم تیم ملی مثل رانندگی در تهران باشد/ اقدام انقلابی نکردم

راحت‌ترین جا در خاورمیانه برای من ایران بوده است

«سازگاری شما با فرهنگ خاورمیانه چقدر طول کشید؟» سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سئوال گفت: خاورمیانه با کشور ما کاملاً متفاوت است. اکنون سابقه کار در امارات، کویت، عربستان سعودی را دارم… شاید راحت‌ترین زمان برای من در ایران بوده است. مردم اینجا فوق العاده و مهمان نواز هستند.

دوست داشتم تیم من مثل رانندگی در تهران باشد!

اسکوچیچ همچنین با بیان اینکه غذای کشور کرواسی را ترجیح می‌دهد، در خصوص زندگی در شهر تهران اظهار کرد: تهران شهری عالی با ۱۲ میلیون نفر جمعیت است. فقط ترافیکش را دوست ندارم. رسیدن به هر مقصد، یک تا دو ساعت طول می‌کشد. مردم کمی ریلکس و آرام رانندگی می‌کنند. دوست داشتم تیم من هم این‌طور بازی می‌کرد مثل نظم و منطق عجیبی که در عبور و مرور وجود دارد؛ نظم و سازماندهی و البته ابتکار ترکیب ایده آل من است.

ایرانی‌ها آدم‌های خاصی هستند

وی درباره دیگر شهرهای ایران تصریح کرد: بیشتر از همه شهرهای تاریخی را دوست دارم. شیراز و اصفهان برایم شگفت انگیز هستند. دیدن ایران را به همه توصیه می‌کنم. این فرهنگ قدیمی چیزی برای نشان دادن دارد. آنها هیچکس را در جاده گرسنه نمی‌گذارند و آدم‌های خاصی هستند.

به دنبال رویای مربیگری در اسپانیا

به گزارش خبرنگار مهر، اسکوچیچ در این گفتگو همچنین به علاقه اش به کتابخوانی و پیاده روی ۹۰۰ کیلومتری که سه سال پیش انجام داده بود، اشاره و از اینکه به مربیان کُروات در کشور کرواسی کم بها داد می‌شود، گلایه کرد.

سرمربی تیم ملی ایران در پایان در پاسخ به این سئوال که چه سطح از مربیگری او را مجذوب می‌کند؟ گفت: از این وضعیت لذت می برم و شیفته جام جهانی هستم. -بعد از آن- مطمئناً کار در اروپا و اول از همه اسپانیا. شاید یک تیم ملی و باشگاه دیگر؛ فقط برای ماندن در سطح بالا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.