بهترین تیم ملی تاریخ را داریم/ باید به اسکوچیچ احترام بگذاریم

عبدالله ویسی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص صعود تیم ملی ایران زودتر از زمان تعیین شده به جام‌جهانی قطر گفت: من هم مانند همه ایرانی‌ها خوشحالم که تیم ملی کشورمان خیلی زود به جام‌جهانی صعود کرد. بازیکنان بزرگی در تیم ملی ایران حضور دارند، بازی‌های خوبی ارائه دادند و بهترین تیم ملی تاریخ فوتبال کشورمان را در این دوره از جام‌جهانی خواهیم دید.

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: حدود ۹ بازیکن اصلی تیم، لژیونر هستند که فوق حرفه‌ای زندگی می‌کنند، با فوتبال اروپا کاملاً آشنا هستند و هر کدام می‌توانند در ثانیه، نتیجه را تغییر دهند. حالا که با اقتدار به جام‌جهانی رفتیم، باید تلاش کنیم در این تورنمنت بزرگ عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.امیدوارم با صعود به جام‌جهانی قانع نشده باشیم که اگر این اتفاق رخ دهد، نمی‌توانیم در این تورنمنت بزرگ موفق باشیم. باید تمام تمرکزمان را برای جام‌جهانی گذاشته و تلاش کنیم که بدون حاشیه راهی این مسابقات شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است که در این تورنمنت حساس موفق بوده و حتی به مرحله بعد صعود کنیم؟ گفت: اگر تیم ملی ما می‌خواهد در جام‌جهانی موفق باشد باید تدارکات خوبی هم ببیند. تیم‌هایی به جام‌جهانی می‌آیند که همه در آمادگی کامل به سر می‌برند؛ قدرت‌های بزرگ اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقا در این تورنمنت حساس حضور دارند بنابراین اگر به دنبال این هستیم که ما هم نشان دهیم بی‌دلیل به جام‌جهانی راه پیدا نکرده‌ایم، باید با یک تدارک خوب، بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ و امکانات مناسب راهی این مسابقات شویم.

وی اظهار داشت: نباید دیدارهای تدارکاتی را با تیم‌هایی بازی کنیم که هیچ سودی برای ما ندارند. تیم‌های پرقدرت دنیا می‌توانند نقاط ضعف ما را به خوبی نشان دهند و کادر فنی بر اساس همان نقاط ضعف می‌تواند نفرات آماده را به تیم ملی دعوت کند. از باخت در دیدارهای دوستانه نباید ترسید. این باخت‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی در روند تیم ملی داشته تا کادر فنی بتواند از این شکست‌ها درس گرفته و نقاط ضعفش را از بین ببرد.

سرمربی خیبر خرم‌آباد در پاسخ به این پرسش که عده‌ای اعتقاد دارند اسکوچیچ نمی‌تواند در جام‌جهانی موفق باشد، گفت: وقتی او توانسته در مرحله مقدماتی بیشترین برد را داشته باشد، مطمئناً در جام‌جهانی هم می‌تواند موفق باشد. اسکوچیچ شادی را به کشور ما آورده است. با توجه به مشکلات اقتصادی، کرونا و مسائلی که مردم ایران درگیر آن هستند، پیروزی‌های تیم ملی و حضور در جام‌جهانی، ملت ایران را شاد کرده است. باید به اسکوچیچ احترام بگذاریم، او زحمت زیادی کشیده و خودش باید در جام‌جهانی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد.

ویسی در خصوص شرایط این روزهای خیبر خرم‌آباد گفت: خوشبختانه بازیکنان ما به درک خوبی از لحاظ فنی رسیده‌اند، روند خوبی را پشت سر می‌گذاریم و خود را آماده نیم فصل دوم می‌کنیم. اگر می‌خواهیم به لیگ برتر صعود کنیم، باید همین روند را ادامه داده تا بتوانیم در فصل آینده لیگ برتری شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که ابتدای فصل از خیبر جدا شده، به فولاد رفتید و دوباره به خیبر بازگشتید، گفت: از این اتفاقات برای مربیان فوتبال ایران زیاد می‌افتد؛ به فولاد رفتم چون خودم خوزستانی هستم و نسبت به تیم‌های خوزستان تعصب خاصی دارم اما متأسفانه شرایط مساعد نبود و دوباره به خیبر بازگشتم، نتایج خوبی گرفتیم و امیدوار هستم بتوانیم همین روند را در نیم فصل دوم ادامه دهیم.

سرمربی خیبر خرم‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: حضور تماشاگران در بازی‌های خانگی می‌تواند به ما کمک کند درحالی‌که سینماها، سالن‌های تئاتر و بسیاری از جاهای سرپوشیده که باز هستند، هیچ مشکلی برای فعالیت ندارند اما تنها ورود هواداران و علاقه‌مندان فوتبال به استادیوم مشکل‌ساز شده است. اگر هواداران خیبر که بسیار متعصب هم هستند بتوانند به ورزشگاه بیایند، مطمئن باشید تمامی بازی‌های خانگی را با پیروزی به پایان خواهیم رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.