سبک کارم کپی کی‌روش نیست/ فرکی گفت تمرینات بلاژوویچ را یادداشت کن

به گزارش خبرنگار مهر، جواد نکونام درباره قهرمانی در سوپرجام با شکست پرسپولیس و همچنین قهرمانی در جام حذفی با غلبه بر استقلال گفت: در فوتبال کاری به اسم تیم حریف ندارید و باید به موفقیت برسید. یک بازی است و باید تمام توانتان را بگذارید تا پیروز شوید. اینکه استقلال یا پرسپولیس و تیم‌های دیگر باشند، قابل احترام هستند. به مردم خوزستان و باشگاه فولاد بابت قهرمانی سوپرجام تبریک می گویم چون لیاقتش را داشتند. کمترین لیاقت ما گرفتن این جام بود.

سرمربی تیم فولاد خوزستان درباره اینکه در تیم ملی ایران شاگرد اول کارلوس کی روش بوده و از تمرینات او یادداشت برداری می کرده است، تاکید کرد: اینکه از کی روش الگوبرداری کرده‌ام کاملاً درست است ولی اینکه از او کپی کرده باشم، نه این‌طور نیست. من با خیلی از مربیان کار کرده‌ام. از «زولا» هم که در تیم العربی که شاگردش بودم کار یاد گرفته‌ام. خیلی از نکات را از زمان «کاماچو» (سرمربی پیشین اوساسونا) یاد گرفته‌ام. آن موقع که بازی می‌کردم علاقه داشتم و تمرینات را یادداشت می‌کردم.

نکونام ادامه داد: خدا حسین فرکی را حفظ کند. سالی که در تیم ملی شاگرد «بلاژوویچ» بودم آقای فرکی به من گفت تمرینات بلاژوویچ را یادداشت کن. از آن موقع شروع به نوشتن کردم. آن موقع ۱۹ سالم بود. شاید از هر ۱۰ تمرین، شکل یک تمرین را می‌کشیدم ولی هرچه جلوتر آمدم علاقه ام بیشتر شد. از سال ۲۰۱۰ که اولین مدرک مربیگری گرفتم علاقه ام بیشتر شد.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم اوساسونا اسپانیا را هم دارد، گفت: حتی تمرین یک فصل کامل اوساسونا را با تاریخ هر روز دارم. آن زمان نمی‌دانستم چه اتفاقی می‌افتد و فقط می‌دانستم باید تلاش کنم. تازه اول راه است و چهار سال مربیگری کرده‌ام. فقط دوست دارم مثل دوران بازیگری موفق باشم. نکته‌ای که برای همه مربیان مهم است این است که کار کنند و زحمت بکشند و در انتها باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

نکونام که با برنامه «سلام صبح بخیر» صحبت می‌کرد، درباره بازی دیروز با پرسپولیس و اعتراض پرسپولیسی‌ها به قضاوت اکبریان داور مسابقه گفت: گل پرسپولیس که آفساید بود. بحث گل نبود و دوستان من در پرسپولیس به گل اعتراضی نداشتند. به اکبریان داور بازی به خاطر قضاوت‌های خوبش در این سال‌ها تبریک می گویم. به او و همکارانش خسته نباشید می گویم.

سرمربی فولاد در پایان با اشاره به کارت‌های زیادی که اکبریان به دو تیم نشان داد، گفت: بازی حساسیت خاصی برای دو تیم داشت. طبیعی است این اتفاقات رخ بدهد. اکبریان یک مقدار زود از کارت استفاده می‌کرد. در فرودگاه هم با تیم پرسپولیس بودیم و اعتقاد داشتیم داور زود از کارت استفاده می‌کرد وگرنه اتفاقی نبود که بخواهد کارت بدهد. در کل مشکل خاصی نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.