استقلال با پیکان به پرسپولیس رسید/ صعود آبی‌ها در وقت‌های اضافه

به گزارش خبرنگار مهر، در تنها بازی باقیمانده از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال امروز تیم‌های استقلال و پیکان به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال خاتمه یافت.

در این مسابقه که از ساعت ۱۷ در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار شد، ارسلان مطهری (۹۲) برای استقلال گلزنی کرد. این بازی در ۹۰ دقیقه، با تساوی بدون گل خاتمه یافت اما استقلال در وقت های اضافه گلزنی کرد تا به عنوان آخرین تیم به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کند.

ترکیب استقلال با تغییرات اساسی

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال تیمش را با ترکیب علیرضا رضایی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، ابوالفضل جلالی (۷۳- جعفر سلمانی)، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، وریا غفوری (۷۳ – ارسلان مطهری)، کوین یامگا (۱۰۶ – سبحان خاقانی)، امیرحسین حسین‌زاده (۱۰۲ – روزبه چشمی) و آرمان رمضانی (۴۶ – رودی ژستد) روانه میدان کرد. نیمکت نشینی رودی ژستد و سیدحسین حسینی از تغییرات اصلی ترکیب آبی پوشان بود.

همچنین مجتبی حسینی سرمربی پیکان با ترکیب فرهاد کرمانشاهی، امیرحسین رنگرز (۳۷ – دانیال جهانبخش)، سامان فلاح، اسماعیل بابایی (۱۰۰ – امیرحسین غلامی)، ابراهیم صالحی، محمد علی فرامرزی، محمد جواد آزاده (۹۱ – منصور باقری)، ایمان اکبری، مجتبی حقدوست (۹۸ – پیمان رنجبری)، محمدحسین فلاح و غلامرضا ثابت ایمانی برابر استقلال قرار گرفت.

استقلال با پیکان به پرسپولیس رسید/ صعود آبی‌ها در وقت‌های اضافه
عکس تیمی استقلال

نیمه نخست؛ تساوی با چاشنی تیرک دروازه استقلال

دو تیم دقایق ابتدایی نیمه نخست را به محک زدن همدیگر اختصاص دادند و فرصت چندانی برای گلزنی ایجاد نشد. با گذشت زمان بازی، ابتدا این تیم استقلال بود که یکی، دو موقعیت نصفه و نیمه به دست آورد اما پیکان در این نیمه شانس‌های بهتری برای گلزنی داشت. در دقیقه ۳۰، محمدحسین فلاح با فرار از پشت مدافعان استقلال به سمت دروازه این تیم شوت زد که علیرضا رضایی دروازه بان آبی پوشان توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۴۵ هم پیکان با ضربات سر فرامرزی و صالحی دو بار دروازه استقلال را تهدید کرد. ضربه فرامرزی حتی به تیرک افقی استقلال برخورد کرد اما به گل تبدیل نشد.

استقلال با پیکان به پرسپولیس رسید/ صعود آبی‌ها در وقت‌های اضافه
صحنه‌ای از موقعیت گلزنی پیکان

نیمه دوم؛ قفل دروازه‌ها باز نشد

در نیمه دوم برنامه پیکان تغییر کرد و این تیم با کم کردن فشار روی مدافعان استقلال، بازی بسته تری را در دستور کار قرار داد. البته نخستین موقعیت جدی در این نیمه توسط حقدوست رقم خورد. این بازیکن در مصاف تک به تک با دروازه بان استقلال موفق نبود. در دقیقه ۶۴ زبیر نیک نفس هافبک استقلال این حمله پیکان را جواب داد. شوت زمینی نیک نفس توسط کرمانشاهی دروازه بان پیکان به کرنر رفت.

فرهاد مجیدی که در نیمه دوم رودی ژستد را به جای رمضانی وارد زمین کرده بود، در دقیقه ۷۳ برای افزایش حملات استقلال جعفر سلمانی و ارسلان مطهری را به جای جلالی و غفوری به زمین فرستاد. بازی هجومی استقلال اما در نهایت ثمری نداشت و نیمه دوم هم خبری از گلزنی نبود. به این ترتیب کار به وقت های اضافه کشید.

استقلال با پیکان به پرسپولیس رسید/ صعود آبی‌ها در وقت‌های اضافه
محمد دانشگر مدافع استقلال برابر غلامرضا ثابت ایمانی بازیکن پیکان

وقت های اضافه؛ مطهری گیتار استقلال را کوک کرد

هنوز دو دقیقه از وقت های اضافه نگذشته بود که تعویضی های استقلال زهر خود را به تیم پیکان ریختند. ارسلان مطهری سانتر جعفر سلمانی را با یک ضربه زیبا روی هوا وارد دروازه پیکان کرد و با شادی گل مخصوص خود (نواختن گیتار) پیام آور شادی برای هواداران استقلال شد.

پیکان بعد از دریافت این گل، چند تعویض انجام داد و برای جبران نتیجه، بازی هجومی را آغاز کرد. پیکانی ها در دقیقه ۱۰۱ حتی برای دومین بار تیرک دروازه استقلال را روی شوت از راه دور ثابت ایمانی به لرزه در آوردند. علیرضا رضایی دروازه بان استقلال ستاره این تیم در وقت های اضافه نخست بود. او با چند واکنش خود مانع گلزنی پیکان شد. مقاومت استقلال برابر حملات پیکان برای حفظ نتیجه تا پایان ۱۲۰ دقیقه ادامه یافت و آبی ها با برتری یک گُله صعودشان به مرحله یک چهارم نهایی را قطعی کردند.

استقلال با پیکان به پرسپولیس رسید/ صعود آبی‌ها در وقت‌های اضافه
صحنه گل مطهری به پیکان

تیم‌های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی

دیدار استقلال با پیکان در جام حذفی به دلیل ابتلای چند بازیکن استقلال به کرونا به تعویق افتاده بود و امروز برگزار شد. پیش از این هفت تیم پرسپولیس، مس رفسنجان، نساجی، خیبر خرم آباد، آلومینیوم، مس کرمان و خلیج فارس ماهشهر صعودشان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را قطعی کرده بودند. حذف سپاهان و فولاد هم در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی رقم خورده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.