عواقب بی‌تفاوتی «درویش» و هیجان بی‌اندازه گل‌محمدی در پرسپولیس

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس با شکست یک بر صفر مقابل فولاد خوزستان در کسب سوپرجام فوتبال کشور زیر فشار انتقاد هواداران قرار گرفت تا اخبار متفاوتی درباره این باشگاه منتشر شود.

اگر چه برد فنی شاگردان جواد نکونام در دیدار سوپرجام کام کاروان پرسپولیس را تلخ کرد و باعث ایجاد حاشیه های جدیدی شد اما به نظر می‌رسد پرسپولیس بیرون از زمین مسابقه نیز شکست تلخی را در حوزه داخلی خود خورده است که همچنان ادامه دارد.

فریادهای یحیی به جایی نرسید

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از ابتدای فصل جاری بارها بابت از دست دادن مهره‌های تأثیرگذار خود ابراز گلایه کرد. او بارها خواستار حفظ محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی و شهریار مغانلو شد اما جعفر سمیعی مدیرعامل وقت پرسپولیس بدون توجه به خواسته فنی سرمربی تیم آنها را از دست داد. گل محمدی سپس سراغ جذب گزینه‌هایی همچون دانیال اسماعیلی فر و سجاد شهباززاده رفت اما ستاره‌های باشگاه سپاهان اصفهان با وجود اتمام قرارداد خود در تابستان گذشته باز هم به پرسپولیس نیامدند تا تیم مدیریتی پرسپولیس به رهبری سمیعی و همراهی ابراهیم شکوری نشان دهند جایگاهی برای نقل و انتقالات مهم فوتبال در پرسپولیس قائل نیستند.

همین امر سبب شد تا خریدهای تابستانی یحیی به علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، رضا اسدی و حامد پاکدل ختم شود و سمیعی نیز با کوهی از قرض و بدهی پرسپولیس را ترک کند.

خریدهای دیرهنگام تاجیک و ادامه خواسته‌های سرمربی

مجید صدری پس از آمدن به پرسپولیس نیز با گلایه‌های یحیی گل محمدی مبنی بر نداشتن بازیکن روبرو شد. او برای اینکه بتواند دیدگاه فنی یحیی گل محمدی را برآورده کند با منوچهر صفروف و وحدت هنانوف قرارداد بست اما بدهی‌های فراوان بین‌المللی باعث شد تا دو بازیکن تأثیر گذار تیم ملی تاجیکستان با تأخیری یک ماهه تمرین و سپس بازی کنند.

با این حال باز هم یحیی فریاد نداشتن بازیکن سر می‌داد تا هیأت مدیره قول جذب بازیکنان مد نظر سرمربی را در نقل و انتقالات زمستانی بدهند و گل محمدی نیز با کسب نایب قهرمانی در نیم فصل اول منتظر جذب تازه واردهای زمستانی باشد.

عواقب بی‌تفاوتی «درویش» و هیجان بی‌اندازه گل‌محمدی در پرسپولیس

بی تدبیری درویش در گرمای زمستانی فوتبال ایران!

باشگاه‌های لیگ برتری با شروع نقل و انتقالات زمستانی وارد کارزار شدند تا گزینه‌های مد نظر سرمربی را جذب کنند اما درویش در اقدامی عجیب منفعل‌ترین مدیر عامل در بین آنها بوده است. استقلال بازیکنان مد نظر فرهاد مجیدی را جذب کرد. فولاد خوزستان با «هایجکِ» علیرضا کوشکی از استقلال و پرسپولیس تبدیل به موفق ترین تیم شد تا نکونام با استفاده از مهره‌های جدید خود بتواند قهرمانی در سوپر جام را کسب کند. تراکتور تبریز مهدی کیانی را به جمع سرخ‌های پرشور بازگرداند و محمد بلبلی را شاگرد سولدو کرد اما پرسپولیس تنها توانست احمد گوهری را که خودش اقدام به فسخ قرارداد با صنعت نفت آبادان کرده بود جذب کند.

درویش بی هیچ توجهی به خواسته‌های گل محمدی روزهای مهم را در پشت سر گذاشت تا کارد به استخوان یحیی برسد.

توجیه غیر قابل قبول آقای مدیر

درویش در واکنش به انفعال باشگاه پرسپولیس در جذب بازیکن عنوان کرد گزینه‌های مد نظر یحیی با باشگاه‌های خود قرارداد دارند اما گویا درویش توجهی به فضای نقل و انتقالاتی ندارد و نگاهی به باشگاه‌های رقیب نکرده است. تعامل استقلال با فولاد باعث جابجایی بازیکنان تأثیر گذار دو تیم شده است. تراکتور نیز با هزاران ترفند توانست بلبلی و کیانی را به تبریز ببرد اما گویا درویش انتظار داشت قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر از لیست مازاد سایر باشگاه‌ها بازیکن بگیرد.

عواقب بی‌تفاوتی «درویش» و هیجان بی‌اندازه گل‌محمدی در پرسپولیس

پرسپولیس سایپا نیست

سابقه مدیریتی درویش نشان از حضور او در باشگاه سایپا می‌دهد اما به نظر می‌رسد درویش که آلبوم عکس‌هایش از حضور علی پروین و سایر پیشکسوتان فوتبال ایران تکمیل است به عملکردی فراتر از این نیاز دارد تا به هواداران نشان دهد پرسپولیس شبیه سایپا نیست.

آرامش از کف پرید

نگاهی به تصمیمات هیجانی پرسپولیس در روزهای بحرانی نشان می‌دهد آرامش در اردوی این تیم وجود ندارد. عیسی آل کثیر با وجود پارگی رباط صلیبی با خواهش و اصرار بر سر تمرینات حاضر می‌شود و یحیی گل محمدی همچنان تصمیم قاطع درباره او نمی‌گیرد. حمید مطهری در حساس‌ترین لحظات بازی سوپر جام نمی‌تواند خودش را کنترل کند تا از روی سکوها بازی را ببیند. یحیی نیز پس از باخت تیمش به جای بررسی مشکلات فنی سراغ هدف اینستاگرامی هواداران می‌رود و مهدی شیری را اخراج می‌کند تا اینگونه هیجان بر منطق غلبه کند.

اتحاد تیمی پرسپولیس

همچنان مهم‌ترین مختصات پرسپولیس برای دفاع از قهرمانی این تیم رختکن است. بازیکنان پرسپولیس رابطه خوبی با یحیی دارند و اعتماد به نفس آنها همچنان مانع از بروز مشکل در تیم شده است اما بر هیچکس پوشیده نیست زنجیره اتحاد بین تیم و باشگاه همچنان شکل نگرفته تا پرسپولیس بیشر از مستطیل سبز در خارج از آن مشغول مبارزه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.