دومین سقوط خطرناک در باشگاه سایپا/چه کسی جلوی سرنوشت تلخ می‌ایستد

خبرگزاری مهر – گروه ورزشی: هر چند باشگاه نارنجی تهران در رشته های پرتعدادی فعالیت می کند اما رشته های فوتبال و والیبال این باشگاه بیشتر از بقیه مورد توجه بود. رشته هایی که سوابق قهرمانی در لیگ های اول ایران را دارند اما در دو سال اخیر به دسته اول سقوط کرده اند تا نشانه هایی از زوال این باشگاه نسبتا قدیمی تهران بروز کند.

تیم فوتبال سایپا که از اواخر دهه شصت(۱۳۶۷) تشکیل شد و تا چهار تیم آسیا هم پیش رفت، پس از سالها فعالیت در سطح اول فوتبال ایران و تحویل بازیکن های پرتعداد به تیم های دیگر – که حتی در بین آنها لژیونر هم وجود داشت – فصل گذشته با کسب نتایجی ضعیف به لیگ دسته اول سقوط کرد.

هر چند اهالی فوتبال انتظار داشتند این تیم حضوری پرقدرت در لیگ دسته اول داشته باشد و فصل آینده به لیگ برتر برگردد، اما نتایجی که این تیم در دسته اول کسب کرده هیچ امیدواری برای بازگشت زودهنگام به لیگ برتر را ایجاد نکرده تا مشخص شود سیاست مدیران و مسئولان باشگاه و کارخانه احیای این تیم نیست.

دومین سقوط خطرناک در باشگاه سایپا/چه کسی جلوی سرنوشت تلخ می‌ایستد

تیم فوتبال سایپا که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد، حالا در دسته اول وضعیت نابسامانی دارد

مهرماه سال ۱۳۹۹ بود که مهرداد سراجی پس از حضوری کوتاه مدت در هیات مدیره باشگاه سایپا، به عنوان مدیرعامل نارنجی پوشان انتخاب شد و با همین عنوان توانست در انتخابات فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده باشگاه ها عضو هیات رئیسه شود.

سراجی که سابقه زیادی در ورزش نداشت زمانی مسئولیت این باشگاه را برعهده گرفت که سایپا ساختار مدیریتی باثبات خود را از دست داده بود و در سالهای منتهی به حضور او مدیران دیگری در رفت و آمد بودند. با این حال این مدیر جوان امیدوار بود بتواند شرایط را برای احیا ورزش سایپا فراهم کند اما مشکلات مالی و برداشتن دست حمایت کارخانه از باشگاه سایپا شرایط را برای سراجی سخت کرد.

باشگاهی که ذهنیت اهالی ورزش در مورد آن سازندگی و دارای ساختار یک باشگاه است، حتی یک زمین تمرین برای تیم فوتبال خود ندارد و ناچار است تمریناتش را در زمین های مختلف برگزار کند. زمین های این باشگاه با بدترین کیفیت ممکن بلااستفاده مانده اند و بودجه ای برای ترمیم و بازسازی آنها وجود ندارد.

مشکلات مالی و محدودیت هایی که کارخانه سایپا ایجاد کرده است عملا اجازه درآمدزایی را هم به مسئولان باشگاه نداد تا تیم های نارنجی ورزش ایران یکی پس از دیگری در خطر انحلال و سقوط قرار بگیرند.

تازه ترین اتفاق پیرامون تیم والیبال سایپا رخ داد و این تیم به رقابتهای دسته اول سقوط کرد تا به تیم فوتبال نارنجی تهران بپیوندد.

دومین سقوط خطرناک در باشگاه سایپا/چه کسی جلوی سرنوشت تلخ می‌ایستد

تیم والیبال سایپا که به دسته اول سقوط کرد

سقوط تیم های والیبال و فوتبال که مورد توجه ترین تیم های هر باشگاهی هستند، نشانه هایی از رو به زوال گذاشتن باشگاه را به همراه دارد. اتفاقی که پیش از این در مورد باشگاه ها و تیم های قدیمی چون راه آهن، دارایی، تجارت، بانک ملی، پاس و … نیز افتاد و به مرور زمان این نام ها از چهره ورزش تهران و ایران پاک شدند.

حالا سایپا هم در مسیری قرار گرفته است که پیش از این راه آهن و امثال آن رفته بودند. برداشتن حمایت کارخانه سایپا که مشکلات مالی و مدیریتی زیادی دارد عملا موقعیت باشگاه را هم تضعیف کرده تا مهرداد سراجی در وضعیت آچمز قرار بگیرد.

قطعا که در کنار کمبودها و مشکلات مالی، مدیریت مهرداد سراجی هم در رقم خوردن این شرایط تاثیرگذار است و بخشی از تقصیرها را باید به گردن وی انداخت. تقصیرهایی که بیشتر در مورد تیم فوتبال سایپا گردن مدیرعامل افتاد و او با انتخاب ها و تصمیماتی که داشت زمینه سقوط این تیم را فراهم کرد.

مهرداد سراجی مدیرعامل و امید روانخواه سرمربی تیم فوتبال سایپا

به نظر می رسد که اگر مسئولان کارخانه سایپا فکری به حال این باشگاه نکنند و شرایط را برای احیا تیم های مطرح آن فراهم نکنند، تا چند سال دیگر اثری از این تیم نیز مثل راه آهن و پاس و … در ورزش تهران وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.