رقابت متفاوت «مجیدی» و «گل‌محمدی»/ دوقطبی جذاب برای جام «محبوب»!

به گزارش خبرنگار مهر رقابت‌های هفته هفدهم لیگ برتر فصل جاری فوتبال کشور با پیروزی تیم‌های اول تا سوم جدول همراه بود تا استقلال، پرسپولیس و سپاهان بدون کوچک‌ترین تغییر در جایگاه‌هایشان امیدوار به افت حریفان و رقیبان خود شوند.

رقابت برای تعیین سرنوشت قهرمان بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در حالی با پایان گرفتن تعطیلات زمستانی مجدداً آغاز شده که رقابت تنگاتنگ پرسپولیس و استقلال ادامه دارد و شروع مقتدرانه آنها با کسب پیروزی در دیدارهای هفته هفدهم نشان از کوتاه نیامدن هر دو تیم برای کسب قهرمانی این دوره از بازی‌ها دارد.

آمار جذاب استقلال با بردهای تکراری

استقلال تهران در پنج دیدار گذشته خود یک تساوی و چهار پیروزی کسب کرده است. آبی‌پوشان پایتخت هر چهار برد خود را در دیدارهای اخیر کسب کردند. شاگردان فرهاد مجیدی که خیلی زود به امتیاز ۴۱ رسیده‌اند هواداران خود را امیدوارتر از همیشه کرده‌اند تا آنها هشتگ‌های خود را در فضای مجازی با «شاه فرهاد» راه بیندازند.

رقابت متفاوت «مجیدی» و «گل‌محمدی»/ دو قطبی جذاب برای جام «محبوب»!

عبور مجیدی از قلعه نویی

گذاشتن لقب در اردوگاه آبی‌ها اتفاقی است که از امیر قلعه نویی در جایگاه سرمربی استقلال رنگ و بوی جدی به خود گرفت. او که همچنان پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر ایران محسوب می‌شود «ژنرال» خطاب شد تا سال‌ها با حضور هر مربی روی نیمکت این تیم باز هم آلترناتیو باشد اما نتایج چند سال اخیر قلعه نویی به هیچ وجه چشم نواز نبود تا آبی‌ها خون تازه‌ای را در سیستم تفکرات فنی خود بخواهند. فرهاد مجیدی توانست خیلی زود همچون دوران حضورش در مستطیل سبز محبوب قلب آبی‌ها شود. او در ۴۸ بازی که در قامت سرمربی استقلال بود به رکورد کسب ۱۰۱ امتیاز رسید تا نه تنها ژنرال آبی‌ها را کنار بگذارد بلکه به موفق‌ترین مربی فوتبال ایران در شروع این کسوت تبدیل شود.

رقابت متفاوت «مجیدی» و «گل‌محمدی»/ دو قطبی جذاب برای جام «محبوب»!

پرسپولیس کوتاه نمی‌آید

سرخ‌پوشان پایتخت نیز آماری مشابه با استقلال در پنج دیدار قبلی خود در لیگ برتر دارند. پرسپولیس پس از تساوی مقابل پدیده در هفته چهاردهم باز هم روی نوار پیروزی افتاد تا نشان دهد تصمیمی برای واگذاری جایگاه پنج سال گذشته و متوالی خود به استقلال ندارد.

پرسپولیس با وجود از دست دادن سوپر جام فوتبال ایران باز هم امیدهای خود برای بازگشت به صدر جدول لیگ برتر را از دست نداد تا با پیروزی سه بر یک مقابل نساجی مازندران نشان دهد هیچ چیزی کمتر از رقیب خود ندارد.

سرخ‌ها که رؤیای کسب ششمین قهرمانی متوالی لیگ برتر ایران را در سر دارند با وجود تمام مشکلات داخلی و انتقاداتی که پیشکسوتان از عملکرد یحیی می‌کنند همچنان قاطعانه می‌برد و حاشیه‌ها را اینگونه کنار می‌زند. این تیم ۳۸ امتیاز در پایان هفته هفدهم کسب کرده است تا فاصله شکننده سه امتیازی با استقلال تهران را حفظ کند.

رقابت متفاوت «مجیدی» و «گل‌محمدی»/ دو قطبی جذاب برای جام «محبوب»!

یحیی دنبال عبور از پروفسور

یحیی گل محمدی دو جام قهرمانی و دو سوپر جام را با پرسپولیس کسب کرده است اما همچنان او را با برانکو ایوانکوویچ مقایسه می‌کنند. القاب برای سرمربیان نه تنها در استقلال که در پرسپولیس نیز خود نمایی می‌کند. روزی افشین قطبی امپراطور سرخ شد و سال‌ها هم برانکو با نظمی مثال زدنی و تاکتیک‌های شکست ناپذیرش به پروفسور تبدیل شد. حالا گل محمدی نیز دنبال فتح جایگاه سرمربی کروات است تا بتواند در جدال با همتای خود در استقلال تهران اسم خود را بالاتر از برانکو در ذهن هواداران حکاکی کند.

رقابت متفاوت «مجیدی» و «گل‌محمدی»/ دو قطبی جذاب برای جام «محبوب»!

شعله سرخابی کم نمی‌شود

نگاهی گذرا به رقابت در بالای جدول نشان می‌دهد پرسپولیس و استقلال دوباره دو قطبی فوتبال ایران را شعله‌ور کردند تا چشمان هواداران خود در شروع هر بازی به تلویزیون دوخته شود. هوادارانی که همچنان ماه‌هاست حسرت رفتن به ورزشگاه را می‌کشند اما هیچ تلاشی از سوی مسئولان وزارت ورزش و سازمان لیگ فوتبال برای تحقق این امر نمی‌افتد.

امتیازات استقلال و پرسپولیس در بالای جدول نشان می‌دهد آنها رقابتی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته در پیش دارند. تیم‌هایی که امتیازات بیشتری را از آن خود کرده‌اند اما رقابت فشرده آنها باعث شده تا در پایان هر هفته از بازی‌ها جای امنی برای نفس کشیدن نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.