استقلال و پرسپولیس معارفه شدند/فعلا از ۵ درصد پیشکسوتان خبری نیست

به گزارش خبرنگار مهر، میثم فدایی درباره درج استقلال و پرسپولیس در فرابورس گفت: مهمترین مسئله برای این دو باشگاه صورت‌های مالی بود که حسابرسی و منتشر شده است و مردم هم در جریان جزئیات صورت مالی هستند. بحث ارزشگذاری گام بعدی بود که سازمان خصوصی سازی بر اساس گزارش نمایندگان دادگستری و ضوابط این ارزشگذاری را انجام داد.

وی افزود: بر این اساس پرسپولیس ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد و استقلال ۲,۸۰۰ میلیارد تومان ارزشگذاری شدند که تصویب شد. بعد از آن نوبت ثبت دو باشگاه در فرابورس بود. جلسه معارفه دو باشگاه یعنی گزارش ارزشگذاری را برگزار کردیم و به سئوالاتی که وجود داشت توسط مدیران دو باشگاه و هیات‌های کارشناسی پاسخ داده شد. امروز نامه‌ای برای ارائه مدارک لازم و درج در بازار پایه برای استقلال و پرسپولیس فرستادیم و بعد از ارائه آن، کمیته درج تشکیل می‌شود.

مدیرعامل فرابورس در پاسخ به این سئوال که مشکل اصلی عدم واگذاری استقلال و پرسپولیس در سال‌های اخیر چه بوده است؟ یادآور شد: مشکل اساسی نه تنها برای پرسپولیس و استقلال بلکه برای بعضی از بنگاه‌های اقتصادی، دولتی بودن آنها بود. بسیاری از شرکت‌ها سود آور نبودند و یا با بودجه دولتی اداره می‌شدند. این دو باشگاه هم مستثنی نبودند. با شروع دولت سیزدهم، عزم جدی ایجاد شد که دو باشگاه به شفافیت مالی برسند و صورت مالی تهیه و حسابرسی شد. این یک گام رو به جلو بود. یک سال قبل آرزو این بود که صورت مالی دو باشگاه منتشر شود.

فدایی در خصوص اینکه آیا قرار است ۵ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس ابتدا به پیشکسوتان، بازیکنان و اعضای این دو باشگاه واگذار شود؟ تاکید کرد: خیر. ۱۰ درصد ابتدایی به کل مردم و هر کسی که بخواهد برای افزایش سرمایه مشارکت کند، تعلق می‌گیرد. آن پنج درصدی که عنوان کردید بعد از این عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.