برای «کاپیتانِ» والیبال سناریو ننویسید/ بگذارید معروف محبوب بماند

به گزارش خبرنگار مهر، کاپیتان سعید معروف در المپیک توکیو – ۲۰۲۰ وداع تلخی با تیم ملی والیبال داشت. اشک‌های مغز متفکر والیبال ایران پس از شکست مقابل ژاپن و حذف از المپیک توکیو نشان از حسرت وی داشت. حسرت از دست رفتن سکویی که در سایه بی تدبیری مسئولان و ضعف هایی که در راه آماده سازی تیم ملی وجود داشت شکل گرفت.

* خداحافظی تلخ
پیش از آغاز المپیک توکیو زمزمه‌هایی مبنی بر خداحافظی نسل طلایی والیبال به گوش می‌رسید که در دومین حضور خود در المپیک با خاطره خوش پیراهن تیم ملی را به نسل آینده تحویل دهند. نسلی که والیبال ایران را در دنیا مطرح کرد. کاپیتان سعید معروف یکی از منتقدان جدی بی ثباتی مدیریتی در فدراسیون والیبال بود که بارها نگرانی خود را از وضعیت آماده سازی تیم ملی در آستانه ورود به المپیک در نشست‌های خبری اعلام کرده بود چرا که قلبش برای والیبال ایران می‌تپید و پیش بینی تلخی از نتایج داشت.

در برهه زمانی که نوک پیکان انتقادات باید به سمت بی‌تدبیری تصمیم گیرندگان اصلی نشانه می‌رفت، سعید معروف مورد هجمه قرار گرفت و پس از حذف زودهنگام تیم ملی والیبال از المپیک، معروف با انتشار پیامی از تیم ملی خداحافظی کرد.

پیام خداحافظی سعید معروف تصمیم یک شبه یا از روی احساس نبود چرا که بار دیگر با انتشار پستی تاکید داشت که تصمیم سخت خداحافظی را از مدت‌ها پیش گرفته است و احساسی نیست.

برای «کاپیتانِ» والیبال سناریو ننویسید/ بگذارید معروف محبوب بماند

* حمله منتقدان به «معروف»
منتقدانی که بارها در طول زمان مسابقات المپیک به سعید معروف حمله می‌کردند تا نتایج ضعیف تیم ملی را به او تحمیل کنند باید بیش از گذشته از خداحافظی کاپیتان خوشحال می‌شدند اما پس از گذشت چندین ماه از خداحافظی کاپیتان همچنان مسیر خود را ادامه می‌دهند. در شرایطی که والیبال ایران مسائل جدی‌تر از خداحافظی سعید معروف دارد که باید به آن توجه کرد مسئله خداحافظی معروف هرچند وقت یک بار سوژه می‌شود!

* شفاف سازی کاپیتان در آینده
نکته مهم در صحبت‌های سعید معروف در انتشار پیام خداحافظی عشق به مردم بود و از هیچ‌یک از مسئولان فدراسیون صحبتی به میان نیاورد. همین نشان می‌دهد که کاپیتان بر انتقادات بیش از المپیک خود پابرجاست و تصمیمی برای نامه نگاری با فدراسیون مبنی بر خداحافظی رسمی ندارد. معروف حتی از ناگفته‌هایی خبر داد که در آینده به طور شفاف و واضح و به احترام دوستداران والیبال به سوالات پاسخ خواهد داد.

* سناریوی مخدوش کردن اعتبار «سعید معروف»
تصمیم خداحافظی سعید معروف را باید پذیرفت و سناریوی خراب کردن محبوب ترین چهره والیبالی ایران را به اتمام رساند. سعید معروف در قلب مردم جا دارد، کاپیتانی که سال‌ها برای بالا بردن پرچم کشورش و به عشق مردمش تلاش کرد. هر بازیکنی بالاخره زمانی تصمیم به خداحافظی می‌گیرد، همانند تصمیمی که فرهاد قائمی گرفت.

قائمی که بمب خنده تیم ملی لقب داشت درست زمانی که از تیم ملی خداحافظی گرفت به بهانه نیاز تیم ملی و در شرایطی که «ولادیمیر الکنو» سرمربی وقت تیم ملی تصمیم نهایی در رابطه با فیکس شدند قائمی برای حضور در المپیک توکیو نداشت به اردوی ملی فراخوانده شد! در ادامه حواشی به وجود آمد که واکنش تند قائمی را به همراه داشت. صحبت‌های صریح قائمی بازتاب‌های بین المللی همراه شد که اتفاق ناخوشایندی برای والیبال ایران بود و در نهایت پسر خوش خنده والیبال با خاطره تلخ رفت.

برای «کاپیتانِ» والیبال سناریو ننویسید/ بگذارید معروف محبوب بماند

* فاجعه خداحافظی «قائمی» را تکرار نکنید
از تکرار یک اتفاق مشابه دیگر جلوگیری کنید، چهره معروف در جهان والیبال بازتاب بین المللی بیشتری خواهد داشت. به تصمیم گرفته شده کاپیتان تیم ملی احترام بگذارید و پیش از اینکه فاجعه‌ای دیگر رخ دهد در راستای برنامه بلند مدت بهروز عطایی سرمربی تیم ملی پیش روی کنید تا بازیکنان جدید و جوان که میل و اشتیاق زیادی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی دارند به این مجموعه تزریق شوند. بازیکنانی که از امروز باید برای المپیک پاریس آماده شوند. هدف بزرگ والیبال ایران سکوی المپیک پاریس است پس برای هدف بلند مدت گام بردارید.

* کاپیتان معروف را «محبوب»تر کنید

همانطور که در جهان، فوتبال ایران را با نام علی دایی می شناسند و او سالها کاپیتان تیم ملی و بهترین گلزن فوتبال جهان بود، والیبال ایران را هم با سعید معروف می شناسند. حالا که کاپیتان ایران تصمیم به خداحافظی گرفته است باید به نظرش احترام گذاشت و برای محبوب تر شدنش و برای قدردانی از زحماتی که برای والیبال ایران کشید، مراسمی در خور شان و نام او برگزار کرد و از زحماتش قدردانی کرد.

ضمن این که باید نظر سرمربی تیم ملی را هم دانست. مردی که می خواهد برای المپیک بعد برنامه ریزی کند و طبیعی است که سرمایه گذاری روی جوانان می تواند بهترین تصمیم برای والیبال ایران و تغییر نسل در آن باشد. بنابراین هم باید نظر بهروز عطایی را دانست و هم به نظر سعید معروف احترام گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.