جلسات اکران و نقد فیلم کوتاه با عنوان «یکشنبه‌های کوتاه» برگزاری می‌شود

هنروتجربه: مشاور انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اعلام کرد این انجمن جلسات نقد و بررسی فیلم کوتاه را به همراه اکران فیلم با عنوان «یکشنبه‌های کوتاه» برگزار می‌کند.

به گزارش سایت هنروتجربه به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، محسن شیرازی مشاور انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح ضمن اشاره به برپایی جلسات نقد و برسی فیلم‌های کوتاه با عنوان «یکشنبه‌های کوتاه» گفت: مدیوم فیلم کوتاه مهم‌ترین عرصه شناسایی استعدادهای سینمایی در حوزه‌های گوناگون به‌ویژه نگارش و کارگردانی است. در حال حاضر به لطف بهای تمام‌شده بسیار پایین تولید فیلم کوتاه سالانه حدود ۳۰۰۰ فیلم کوتاه در کشور تولید می‌شود که تعدادی بسیار کمی از این آثار دیده می‌شود و بسیاری دیگر علیرغم اینکه از استانداردهای قابل قبولی برخوردار هستند و گاهاً جوایز بین‌المللی را نیز از آن خود می‌کنند، بستری برای نمایش در اختیار ندارند.

این تهیه‌کننده سینما و تلویزیون همچنین اظهار کرد: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در نظر دارد پاتوق ثابتی برای نمایش و نقد فیلم‌های کوتاه ایجاد کند که در آن، فیلم در حضور عوامل اصلی به نمایش درآمده و پس‌ازآن فیلم توسط منتقدان موردنقد و بررسی قرار گیرد. به‌این‌ترتیب فیلم‌سازان کوتاه متقاضی اکران از سراسر کشور با واحد تولیدات کوتاه انجمن به آدرس @anjomandefa ارتباط گرفته و برای اکران اثر خود نوبت دریافت می‌کنند. استاندارد کیفی و پروانه ساخت ارشاد ملزومات آثار قابل اکران می‌باشد که با هماهنگی صورت گرفته با منتقدان سینما، آثار پس از پخش نقد کوتاهی می‌شوند و دقایقی هم پرسش و پاسخ بین حضار و عوامل فیلم صورت خواهد گرفت.

شیرازی همچنین با اشاره پیش‌بینی استقبال مخاطبان از جلسات «یکشنبه‌های کوتاه» گفت: پیش‌بینی ما برای مخاطبان حاضر در این جلسات حدود ۲۵۰ تن است که ان شاءالله بعد از پایان همه‌گیری کرونا تعداد تماشاگران به ۵۰۰ مخاطب برای هر فیلم می‌رسد. این برنامه به یاری خدا علاوه بر اینکه محفلی جهت نمایش استعدادها و انتقال تجربیات می‌باشد بستر مناسبی برای آشنایی و هم‌افزایی سینماگران جوان نیز به‌حساب می‌آید.

اولین جلسه اکران و نقد فیلم کوتاه روز یکشنبه ۸ اسفند ساعت ۱۶ در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع بهار، مجتمع فرهنگی و هنری اسوه به‌ نقد و بررسی فیلم کوتاه «گاومیش» به کارگردانی ابراهیم اشرف زاده با حضور حسن وارسته کارگردان، نویسنده و منتقد سینما اختصاص‌ یافته است که حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.