آغاز راه سخت برای تیم با انگیزه ایران/ بی‌تجربه‌ای در میان غول‌ها

خبرگزاری مهر – گروه ورزشی: مسابقات جهانی هاکی روی یخ از روز ۱۲ اسفند با حضور تیم ملی ایران و به میزبانی قرقیزستان برگزار خواهد شد و ملی پوشان کشورمان نخستین حضور خود در این تورنمنت را تجربه خواهند کرد.

تیم ملی هاکی روی یخ ایران در شرایطی راهی این مسابقات شده که رقیبان سخت و قدرتمندی را پیش رو دارد و با توجه به تجربه اندکی که ملی پوشان ایران دارد قطعا رقابتهای سختی در انتظارشان خواهد بود. با این حال امیدوارند که با انگیزه و روحیه بالایی که دارند نتایج آبرومندی را رقم بزنند.

کاوه صدقی سرمربی تیم ملی ایران در این مورد می گوید: اولین بازی ما با تیم میزبان خواهد بود که قرعه بدی است. با این حال تیم ایران یک تیم بسیار سرد و گرم چشیده است. هسته مرکزی این تیم سالیان سال نزدیک به دو دهه هست که در اینلاین هاکی کشور مشغول فعالیت هستند و در سال ۹۷ قهرمان آسیا شدند.

وی ادامه داد: دوسال هست که به واسطه پیست یخ ایرانمال ما توانستیم عضو فدراسیون جهانی هاکی روی یخ شویم و این تیم در دو سال گذشته تمریناتش را در همین پیست انجام داد.

سرمربی تیم ملی ایران از فرزاد هوشی دری به عنوان Trainer و پرورش دهنده این تیم یاد می کند و می گوید: دکتر پرهام طالبیان به عنوان پزشک تیم همراه ما خواهد بود که از هاکی بازان قدیمی و فوق تخصص جراحی ارتوپد هستند. این شانس بسیار ویژه ای برای تیم ماست. رامین عتیقه چی داور خوب کشورمان برای ویدیو چک ها و کمک داوری کنار تیم خواهند بود و کار بدنسازی تیم را هم آقای اکبر شوقی انجام دادند که متاسفانه بخاطر محدودیت نفرات اعزامی ایشان همراه ما نخواهند بود.

آغاز راه سخت برای تیم با انگیزه ایران/ بی‌تجربه‌ای در میان غول‌ها

کاوه صدقی در مورد شرایط نخستین حریف تیم ملی ایران که میزبان مسابقات هم هست گفت: «چیکانف» سرمربی تیم ملی روسیه بوده و طی ۵ سال با این تیم ۲ مدال طلا و ۳ مدال نقره جهانی را در تاپ دیویژن کسب کرده است. حالا او سرمربی تیم قرقیزستان است و سلیمانف مربی باهوش تیم قهرمان باشگاهی روسیه کمک مربی قرقیزستان است. سلیمانف ریاست هاکی روی یخ آسیا را هم برعهده دارد و طبیعی است که تمام توانش را برای برگرداندن خودش به جایگاه اصلی که همان دیویژن دو جهان هست خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: تیم ملی قرقیزستان ۷ بازیکن روس را در ترکیب خود دارد که همین امر کار ایران را سخت خواهد کرد. با این حال ما در هیچ دیداری ناامید نیستیم و با تمام توان ظاهر می شویم ولی عملاً روی کاغذ هیچ شانسی مقابل قرقیزستان نخواهیم داشت.

صدقی ادامه داد: بازی دوم ما بعد از بازی سخت با قرقیزستان مقابل سنگاپور خواهد بود. سنگاپور اولین بازی خودش را در مقابل ما خواهد داشت که این یک شانس برای آنها محسوب می شود چرا که روز اول را استراحت داشته اند. روبرت مارتینی مربی معروف تیم تورنتو ۷ سال است به عنوان سرمربی با تیم سنگاپور کار کرده است. این تیم بازیکنان خوبی دارد که دو بازیکن آنها آمریکایی – سنگاپوری هستند و قطعا دیدار سختی برابر آنها خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی هاکی روی یخ ایران از کویت هم به عنوان یک حریف سخت یاد می کند و می گوید: کویت ۳۰ سال است که هاکی دارد و تیم قدرتمندی در قاره آسیا به شمار می رود. «بوئین زیداریویچ» صربستانی ۷ سال است که سرمربی این تیم است و پسرش را هم با تغییر گذرنامه به تیم کویت آورده است. این تیم هم چهار بازیکن خارجی دارد. امیدوارم بتوانیم از تجربه دو ساله ای که در این رشته داریم استفاده کنیم.

صدقی در مورد حریف آسیای شرقی ایران نیز می گوید: تیم مالزی سال ۲۰۱۹ در تاپ دیویژن آسیا با بردن تیم های قرقیزستان و سنگاپور و کویت و تیم های دیگر آسیا قهرمان شده. همان تیم با میانگین سنی ۲۲ سال وارد این مسابقات شده و قطعا یکی از تیم های قدرتمند خواهند بود. البته که بازیکنان ایران از نظر فیزیک و قوای جسمانی شرایط بهتری نسبت به مالزی دارد و امیدوارم با این فاکتور بتوانیم از پس سرعت آنها بربیاییم.

سرمربی تیم ملی ایران با تاکید بر این که در مسابقات جهانی هیچ تیم آسانی حضور نخواهد داشت و همه تیم ها به دنبال یک رده بالاتر رفتن در «دیویژن» هستند گفت: امیدوارم بازیکنان ما با تمام کمبودهایی که وجود داشته و مشکلاتی که برای تجهیزات داشتند بتوانند نتایج خوبی بگیرند.

کاوه صدقی تاکید کرد: به هر حال ما در ابتدای راه هستیم و این اولین حضور ماست. مطمئناً اگر توجه بیشتری به این رشته ورزشی شود ما آینده بسیار روشنی خواهیم داشت. در بخش بانوان هم قطعا شرایط خوبی پیش رو خواهیم داشت.

آغاز راه سخت برای تیم با انگیزه ایران/ بی‌تجربه‌ای در میان غول‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات جهانی هاکی روی یخ بیش از ۱۰۰ سال است که با حضور کشورهای صاحب نام از قاره‌های مختلف دنیا برگزار می‌شود و تیم ملی مردان کشورمان برای نخستین بار در این رقابت‌ها حضور خواهد یافت.

اسامی بازیکنان تیم ملی ایران به شرح زیر است:
فرزاد هوشی دری، فرشاد مقدسی، نیما مهربان، محسن آقامحمدی، جلال کیهانفر، مازیار قربانی، آرمان بحری، متین قهارزاده، امین کره ای، محمد شیخ جعفری، دانیال باقری، امیر حیدری، عرشیا غفوری، عباس دهقانی، امیر مهدیون، دانیال ساروقی، مهبد عبداللهی، رضا پورهاشمی، اویس حسن زاده و علیرضا مهدوی.

کاوه صدقی به عنوان سرمربی و برادران «یوری و ولاد لومانیک» از روسیه به عنوان مربیان تیم در این رویداد هدایت ملی پوشان را بر عهده دارند. اکبر شوقی بدنساز و پرهام طالبیان پزشک تیم ایران هستند.

برنامه دیدارهای تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ قرقیزستان به شرح زیر است:

* ایران – قرقیزستان – ۱۲ اسفند
* ایران – سنگاپور – ۱۳ اسفند
* ایران – کویت – ۱۵ اسفند
* ایران – مالزی – ۱۶ اسفند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.