خواب زمستانی برای تعیین حریفان تیم ملی/ شعار بازی با تیم‌های بزرگ

به گزارش خبرنگار مهر، هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته پس از عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست این مجموعه، نشست خود را در مشهد برگزار کرد.

هشت عضو رسمی هیأت رئیسه در حالی به مشهد سفر کردند که پس از قطعی شدن صعود تیم ملی به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ تصمیم به برگزاری دیدار ملی‌پوشان با لبنان در آخرین بازی گروه A انتخابی قاره آسیا در این شهر گرفتند تا پس از مدت‌ها شاهد برگزاری دیدارهای ملی در یکی از شهرهای دیگر کشور باشیم.

جلسه چهار ساعته اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در حالی طول کشید که احسان اصولی سخنگوی فدراسیون سعی کرد وارد جزئیات این نشست نشود و مباحث کلی را بیان کند.

وی با اشاره به وجود اختلاف نظر در بین اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال آن را سازنده توصیف کرد که می‌تواند به فوتبال ملی کمک کند. اصولی در حالی اختلاف نظر در بین اعضا را امری سازنده تلقی کرد که فاصله کوتاه مانده تا شروع جام جهانی قطر می‌تواند هشدار جدی برای آنها که درگیر کشمکش و جنگ قدرت در راهروهای فدراسیون فوتبال شده‌اند باشد.

خواب زمستانی برای تعیین حریفان تیم ملی/ شعار بازی با تیم‌های بزرگ

سخنگوی فدراسیون فوتبال با وجود نهایی شدن قرارداد سرمربیان تیم‌های ملی در رده‌های مختلف نتوانست درباره شرایط تیم ملی بزرگسالان که مهم‌ترین رویداد جهانی خود را پیش رو دارد با اطمینان صحبت کند.

مشکلات مالی و حاشیه‌هایی که به دوران ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم ربط داده می‌شود باعث شده تا هیأت رئیسه نتواند پاسخ روشن و شفافی درباره آن بدهد.

اصولی در پاسخ به اینکه چه اقدامی برای برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های معتبر نظیر برزیل و اسپانیا صورت گرفته است گفت: مذاکراتی در حال انجام است اما فعلا خبری نیست. درباره بازی با اسپانیا و برزیل در حال پیگیری هستیم، همانطور که می‌دانید این اتفاق باید توسط کسانی که به اصطلاح به آن‌ها کارگزار گفته می‌شود انجام شود و بحث آن گفته شده و ما منتظریم که پیشنهاد را بگیریم و مطرح شود.

او در ادامه ابهام در خصوص برنامه‌ریزی برای تیم ملی بزرگسالان گفت: محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی داریم که باید آنها را لحاظ کنیم. برای ما بسیار مهم است که با تیم باکیفیتی بازی کنیم، دعا کنید که این دو بازی (دیدار با کره جنوبی و لبنان) هم نتایج خوبی را به‌دست بیاوریم که انشاالله در بازی‌های تدارکاتی‌مان تأثیر خودش را داشته باشد.

اصولی در حالی بازی با تیم‌های بزرگ را منوط به نتیجه‌گیری مقابل لبنان و کره جنوبی کرد که تیم‌های مطرح فوتبال دنیا در حال امضای قرارداد برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی خود قبل از جام جهانی قطر هستند و تقویم بازی‌های آنها به سرعت در حال تکمیل شدن است.

این در حالی است که تیم ملی ایران نخستین تیم راه یافته از مرحله انتخابی در قاره آسیا به جام جهانی قطر بود و مدیران فدراسیون می‌توانستند اقدامات گسترده‌ای را در این زمینه انجام دهند.

خواب زمستانی برای تعیین حریفان تیم ملی/ شعار بازی با تیم‌های بزرگ

تنها خروجی جلسه هیأت رئیسه را می‌توان در خوشحالی دراگان اسکوچیچ برای ماندن در رأس کادر فنی تیم ملی ایران عنوان کرد. اصولی درباره ادامه حضور سرمربی کروات روی نیمکت تیم ملی ایران برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تاکید کرد: مربی که نتیجه گرفته را منطقاً باید حفظ کرد و با او ادامه داد.

هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در حالی درباره نیمکت تیم ملی ایران تصمیم گیری نهایی را کرده است که هنوز هیچ خبری از برنامه‌های اسکوچیچ و نقشه راه او برای موفقیت در جام جهانی قطر نیست. اسکوچیچ در حالی روی نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی می‌نشیند که در دوره قبلی این رقابت‌ها کارلوس کی روش هدایت ملی پوشان را بر عهده داشت و با وجود عدم اعتقاد به بازی با تیم‌های بزرگ توانست چهار امتیاز از دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کسب کند.

حالا باید منتظر ماند و دید اسکوچیچ برای تحقق رؤیای هواداران فوتبال برای صعود از مرحله گروهی چه نگاهی برای بازی با بزرگان فوتبال جهان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.