«جهش» متفاوت استقلال و پرسپولیس/ سه امتیاز سرنوشت‌ساز به رنگ جام

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. پیش از این بازی استقلال با ۵۴ امتیاز در صدر و پرسپولیس با ۴۸ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و نتیجه این بازی در هیچ صورتی تاثیری در جایگاه آنها در پایان این هفته ندارد. با این حال به زعم خیلی از کارشناسان برنده این بازی شانس زیادی برای قهرمانی در این فصل دارد.

پرسپولیس با ۳۳ گل زده بهترین خط حمله و استقلال با ۷ گل خورده بهترین خط دفاعی این فصل را در اختیار دارد. آبی پوشان تنها تیم بدون شکست مسابقات هستند و از سوی دیگر با ۱۶ پیروزی بیشترین برد را دارند. همچنین بهترین تفاضل گل هم با ۲۵ به این تیم تعلق دارد تا آمارهای پیش از بازی به سود شاگردان مجیدی سنگینی کند.

مجیدی به احتمال زیاد در این بازی هم تیمش را با سیستم ۲-۵-۳ راهی میدان کرده و پیش بینی ترکیب اولیه این تیم باتوجه به تفکرات سرمربی و عملکرد بازیکنان در تمرینات و بازی‌های قبلی خیلی سخت نیست.

بهترین گلزن تیم مجیدی و خطر ناک ترین بازیکنان این فصل آنها ۳ بازیکن تازه وارد هستند که اولین فصل حضورشان در این تیم را تجربه می‌کنند. کوین یامگا با ۱۰ گل نه تنها بهترین گلزن آبی پوشان بلکه یکی از مدعیان آقای گلی در این فصل است و سرخ پوشان به خوبی می‌دانند هیچ بازیکن استقلالی در این دیدار به اندازه یامگا خطرناک نیست.

امیر حسین حسین زاده دومین بازیکن خطرناک استقلال است. این جوان ۲۱ ساله که او هم مثل یامگا اولین فصل حضورش در جمع آبی پوشان سپری می‌کند، با ۵ گل دومین بازیکن خطرناک این تیم است و این بازیکن هم می‌تواند برای دروازه رقیب در این بازی خطرناک باشد.

پرسپولیسی‌ها به خوبی می‌دانند از وینگ چپ آبی پوشان که او هم اولین فصل حضورش در این تیم را تجربه می‌کند سومین بازیکن خطرناک آبی پوشان در محوطه جریمه حریفان است و تاکنون ۴ بار برای این تیم گل زده است. مدافعان پرسپولیس به خوبی می‌دانند حتی یک لحظه غفلت از سلمانی در شلوغی‌های محوطه جریمه می‌تواند برای این تیم گران تمام شود.

در نقطه مقابل گل محمدی تیمش را با شیوه ۲-۴-۴ راهی میدان می‌کند. مهم‌ترین دغدغه سرمربی سرخ پوشان برای این بازی انتخاب دروازه‌بان است. از آنجایی که هیچیک از دو دروازه‌بان پرسپولیس در هفته‌های اخیر مطمئن ظاهر نشده و با لغزش‌ها و اشتباهاتی که داشتند موفق به ثبت کلین شیت نشده‌اند، انتخاب دروازه‌بان مهمترین بحث در چیدمان ارنج سرخ پوشان است.

دیگر نکته‌ای که ذهن گل محمدی را پیش از این بازی درگیر کرده، استفاده یا عدم استفاده از سید جلال حسینی است. با اینکه حسینی بازیکنی بسیار باتجربه است و حضور او در زمین می‌تواند وزنه روحی را به سود تیم پرسپولیس کند، اما سرعت و انرژی بازیکنان جوان در فاز تهاجمی استقلال ممکن است سرمربی سرخ پوشان را مجاب به عدم استفاده از سید جلال ۴۰ ساله در این بازی کند.

پرسپولیس بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و در بین بازیکنان این تیم مهرداد عبدی با ۷ گل خطرناک‌ترین بازیکن است. این مهاجم هیچیک از گل‌های خود را از روی نقطه پنالتی نزده و سابقه گل زدن در دربی را هم دارد تا این موضوع بار روانی مثبت برای او ایجاد کند.

دو بازیکن پرسپولیس به دلیل مصدومیت این بازی را از دست می‌دهند که این دو عیسی آل کثیر و سیامک نعمتی هستند که در هفته‌های اخیر جزو غایبان ثابت پرسپولیس بودند. جز این دو گل محمدی می‌تواند از تمام بازیکنانش استفاده کند.

این بازی از ساعت ۱۷:۳۰ با میزبانی پرسپولیس و در حضور ۲۰ هزار تماشاگر برگزار می‌شود؛ و در صورت پیروزی احتمالی هر یک از دو تیم یا تساوی احتمالی، همچنان در پایان هفته بیست و سوم استقلال صدرنشین و پرسپولیس در جای دوم باقی می‌ماند و تنها ممکن است اختلاف امتیازی دو تیم تغییر کرده از ۶ امتیاز کمتر یا بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.