شکستی که راه تیم ملی فوتبال را مشخص کرد/ این تیمِ«جام جهانی» نیست

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران که با هدایت دراگان اسکوچیچ زودتر از هفته‌های پایانی به جام جهانی صعود کرد، در دیدار با کره جنوبی نشان داد که تیمی در حد و اندازه‌های حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و شانه سایدن به شانه قدرت‌های برتر فوتبال دنیا نیست.

بعد از این شکست نظرات متفاوتی در مورد تیم ملی و عملکردش منتشر شد که بخش عمده آن انتقاد از کادر فنی و در رأس آن دراگان اسکوچیج سرمربی تیم ملی بود.

هر چند انتقاد به عملکرد برخی بازیکنان نیز وجود داشت اما پررنگ‌ترین ضعف به سرمربی تیم ملی برمی گشت که ابهاماتی که در مورد دلایل دعوت برخی بازیکنان و بازی دادن به چند بازیکن در موردش مطرح شد.

شکستی که راه تیم ملی فوتبال را مشخص کرد/ این تیمِ«جام جهانی» نیست

اسکوچیچ که در دیدارهای گذشته تیمی مدعی را به میدان می‌فرستاد در دیداری که باید به پیروزی می‌رسید تا رکورد شکست ناپذیری ایران برابر کره جنوبی ادامه داشته باشد، با انتخاب ترکیبی پرانتقاد و بی برنامگی که به تیم ملی تزریق کرده بود، باعث رقم خوردن باخت تیم ملی برابر کره جنوبی شد تا صدرنشینی را هم از دست بدهد.

تیمی که اسکوچیچ به میدان فرستاده بود هر چند سه بازیکن اصلی خود را به همراه نداشت اما در مقابل کره جنوبی هم چند بازیکن اصلی خود را نداشت اما نمایشی فوق العاده و قدرتمند داشت و توانست پس از چند سال ایران را شکست دهد.

با رقم خوردن این شکست و نحوه بازی تیم ملی ابهامات در مورد ادامه همکاری اسکوچیچ با تیم ملی آغاز شد و بسیاری از منقدان عنوان کردند که وی گزینه مناسبی برای تیم ملی برای حضور در جام جهانی نیست و باید فدراسیون فوتبال به فکر تغییر در کادر فنی باشد.

شکستی که راه تیم ملی فوتبال را مشخص کرد/ این تیمِ«جام جهانی» نیست

برگزاری دیدار با لبنان که روز نهم فروردین در مشهد برگزار خواهد شد به برطرف شدن برخی ابهامات کمک خواهد کرد اما به نظر می‌رسد همین دیدار با کره جنوبی نشان داد که این تیم با این کیفیت شرایط حضور در جام جهانی را ندارد و حتماً باید برایش تدبیری درست داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.